Lars Taraldsen Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Utslippet kan bli betydelig og være til hinder for fiske.Statoil søker om å få dumpe store mengder gammel borevæske i sjøen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Jeg regner med at dere mener hydrogensulfid. Hydrogensulfat er det ikke noe som heter, med mindre dere trenger et alternativt navn på svovelsyre. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 (endret) ^^^^^^^^^^^^^^ Endret 10. mars 2017 av jon67 Lenke til kommentar
Lars Taraldsen Skrevet 10. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2017 Jeg regner med at dere mener hydrogensulfid. Hydrogensulfat er det ikke noe som heter, med mindre dere trenger et alternativt navn på svovelsyre. Dette har du selvsagt rett i. Beklager feilen. Det er rettet opp. Hilsen Lars Taraldsen Journalist TU Lenke til kommentar
frodenerd Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Blir dette en gjenganger hver gang et fwlt skal plugges, så er det best at Statoil utvikler teknologi for å unngå dette. De kunne kanskje hatt en ballong som ligger i vannet. Er stoffet så tungt så blir det vel liggende i ballongen. 1 Lenke til kommentar
vignale Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Tror nok man bør ta en runde med forespørsler til industrien i land som har H2S utfordinger i normal produksjon og lage lagertanker som sikrer retur av borevæske til land. H2S ulykken (Mongstad eller var det Sture) viser at Statoil er amatør vedrørende H2S. Jeg jobber for et selskap utenlands som har opp til 20000ppm H2S i feedgassen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå