indahla Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Jeg har installert Windows 10 Home. Når jeg kommer til første bilde i oppstarten skal jeg velge land og keyboard layout. Oppløsningen er så lav at jeg ikke ser alle valgene. Jeg får kun valgt keyboard. Jeg kommer derfor ikke videre fordi jeg ikke har valgt land (som jeg ikke ser). PCen er koblet til en Samsung 4K TV via HDMI. Noen tips til hvordan jeg løser dette? Det er også displayport på PCen men den har jeg ikke forsøkt. Der er ikke displaypost på TV'en (men jeg har nok en overgang liggende..) Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Koble den til en pc skjerm slik du får satt den opp. Det er nok oppløsningen på tv'en som gir den rare oppløsningen eller at skaleringen i windows setup feiler. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 10. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2017 (endret) *Finne gammel PC-skjerm* (har bare bærbare og Tver..) =) Edit: Kan koble den til en Full HD TV isteden. Kanskje det løser det. Endret 10. mars 2017 av indahla Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Oppløsningen er så lav at jeg ikke ser alle valgene. Trykk i feltet for land og trykk "o" på tastaturet, deretter "pil opp" en gang og du skal ha Norge. Mulig du får problemer i noen av de neste vinduene. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Noen tips til hvordan jeg løser dette? Er det noen innstillinger på TV'en du kan endre? (Sjekk evt. manualen ...) Jeg har en 4K TV med HDMI-tilkobling til min stue-PC, og det fungerer fint, men det var nok ikke den TV'en jeg brukte da Windows ble installert ... Lenke til kommentar
indahla Skrevet 10. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2017 Koblet den til en TV med Full HD. Fungerte fint der Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Da var det nok bare manglende oppløsning på installasjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå