Gå til innhold

XP3000+ slår seg av ved 100% load

SaamB

Anbefalte innlegg

Har netopp fått meg ny prosessor. Har ikke fått klokket noe enda, fordi når jeg starta opp maskinen for første gang, slo den seg av av seg selv under oppstart. Resat da CMOS'en, og startet opp maskina med 100% "originale" innstillinger... nå funker den greit, men når jeg kjører Prime95, slår maskina seg av igjen når cpu går til 100% load (etter 2 sekunder) Tempraturen på CPU ligger på ca 35 grader... Hva kan være galt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler sterkt på det... begge har stått i hele tiden, sammen med en xp2500 og nå sist en xp 1800, og da har det vært dønn stabilt...

Edit: temp i kabinett er nå 16 grader... :) Vinduet står oppe, og det er kaldt ute :)

Endret av SaamB
Lenke til kommentar
Har netopp fått meg ny prosessor. Har ikke fått klokket noe enda, fordi når jeg starta opp maskinen for første gang, slo den seg av av seg selv under oppstart. Resat da CMOS'en, og startet opp maskina med 100% "originale" innstillinger... nå funker den greit, men når jeg kjører Prime95, slår maskina seg av igjen når cpu går til 100% load (etter 2 sekunder) Tempraturen på CPU ligger på ca 35 grader... Hva kan være galt??

Hvis du har resatt BIOS innstillingene så har nok minnespenningen også blitt resatt.

Prøv med å heve minnespenningen til 2,8-3 V.

Lenke til kommentar

Tok ut den ene minnebrikka nå, og da kjørte den uten noe problem ( testet kun 5 min. med full load i Prime95, men det er 4 min og 58 sec mer enn før :) )

Edit: fortsatt med default minnespenning

Endret av SaamB
Lenke til kommentar
hmmm... den gleden var kortvarig gitt :( pc'n slår seg fremdeles av, når jeg kjører CPU Multi-media benchmark i sisoft sandra 2004 :cry: HJELP!!

Har du prøvd med å heve spenningen til minnet som jeg spurte deg om?

Geil minnet kjører ikke på standard spenning så det kan være feilen.

I tillegg så bør du kansje kjøre med konservative timings på minnet om kortet har satt det litt stramt.

Disse feilen du peker til hele tiden har 99% med minnekonfigurasjonene å gjøre, som du selv nevnte så tok du ut en brikke og da gikk maskinen bedre.

Kjør memtest så vil du nok finne noen feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...