born_red Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Hei. Bygget min første PC denne uka, men når jeg skal starte opp så får jeg ikke signal til skjermen. Viftene går og det kommer lys på hovedkortet og frontpanel, men ingen BIOS eller noe dukker opp. Har lest litt rundt på nettet og prøvd diverse ting som f.eks å fjerne 1 minnebrikke, starte opp med kun hovedkort, minne og prosessor tilkobla. Men ingen endring. Så leste jeg at BIOS muligens trenger en oppdatering pga at Z170 hovedkortet mitt kanskje ikke er kompatibelt med Kaby Lake prosessoren. Vil en sånn oppdatering kunne hjelpe meg med dette? Og i så tilfelle, hvordan gjøres oppdateringen? : Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Så du har i5 7600k men trenger i5 6600k for å oppdatere bios. Hva med å heller skaffe eldre cpu og oppdatere bios, eller bruke åpenkjøp og kjøpe z270 istedenfor? Lenke til kommentar
born_red Skrevet 10. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2017 Så du har i5 7600k men trenger i5 6600k for å oppdatere bios. Hva med å heller skaffe eldre cpu og oppdatere bios, eller bruke åpenkjøp og kjøpe z270 istedenfor? Takk for svar....Jeg får sjekke rundt om jeg kan få tak i en eldre cpu...... Men sånn ellers, har du tro på at det er dette som kan være feilen? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Ja hvis du ikke har defekt hovedkort er der nok utdatert bios ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå