Runar Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Vi ønsker ikke å gå inn på dette i en så tidlig fase av produktet/tjenesten. Men det blir blant annet i bruk av annonsering og i de nye oppdateringene/funksjonene vi kommer til å rulle ut de neste månedene. Det lille vi kan fortelle er at dette blir ikke bare en rå markedsplass, det blir et sted hvor gode ting skjer. Ikke bare i rubrikkmarkedet. Jeg forstår at dere ikke ønsker å gå inn i detaljer på forretningsmodellen deres i en så tidlig fase, så jeg takker for svaret jeg fikk! Vår konkurrent har fått beholde ballen for lenge i dette markedet i Norge. Det er på tide med nye aktører, sultne og kreative utviklere og nyskapende muligheter. Vi håper dere støtter oss videre ved å bruke nettsiden vår og deler den med deres venner/kollegaer. En av Finn.nos beste funksjoner er betalingsgarantien (nå kalt Finn Trygg betaling), så jeg håper dere lanserer noe lignende. Et siste tips: Oversett de resterende engelske delene av programvaren dere bruker. Det ser ikke bra ut med norsk og engelsk om hverandre Lykke til! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Og for dere som lurer på hvordan vi i all verden skal skaffe inntekter med gratis annonsering, så har vi allerede tenkt ut og funnet erstatninger for dette. Det er i dag så mange muligheter å skaffe midler og inntekter, så det bekymrer vi oss ikke for. Vil/kan dere si litt mer om dette? Vi ønsker ikke å gå inn på dette i en så tidlig fase av produktet/tjenesten. Men det blir blant annet i bruk av annonsering og i de nye oppdateringene/funksjonene vi kommer til å rulle ut de neste månedene. Det lille vi kan fortelle er at dette blir ikke bare en rå markedsplass, det blir et sted hvor gode ting skjer. Ikke bare i rubrikkmarkedet. Vår konkurrent har fått beholde ballen for lenge i dette markedet i Norge. Det er på tide med nye aktører, sultne og kreative utviklere og nyskapende muligheter. Vi håper dere støtter oss videre ved å bruke nettsiden vår og deler den med deres venner/kollegaer. Jeg ønsker dere lykke til, samtidig som jeg må nevne at dette har jeg overhodet ikke tro på at dere kommer til å klare. Altså når dte kommer til å dukke opp side ved side av Finn.no som en konkurrent og samtidig tilby flere muligheter samt gratis annonsering. Jeg forstår at dere har lyst og at ambisjonene er høye, men jeg har levd lenge nok til å se flere "fantastiske" prosjekter gå nedenom og hjem. For å få annonseinntekter så må dere ha en ganske massiv mengde med besøkende på siden som foretar seg noe aktivt gjennom disse annonsene. Man kan jo ikke bare kalle seg selv for kongen på haugen og få reklameinntekter. Jeg er virkelig spent på hvordan dere skal få til dette. Jeg sier ikke at det er umulig, for jeg tror så absolutt det er mulig, men helt ærlig så tror jeg det skal sinnsykt mye overbevisning til for å dra kunder fra allerede kjente finn.no. Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Dere har ikke planene å lage et API for uthenting av data? Finn.no har dette, men koster mye.. https://www.finn.no/api/doc Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Problemet er jo ikke å lage en tjeneste som konkurrerer med finn.no, - det kan hvem som helst gjøre. Problemet er å stille med de flere hundre millionene i markedsføring som skal til for å få nok folk til å bruke tjenesten - uten brukere er det jo lite interessant selv o det er gratis. Ellers synes jeg siden så ryddig ut. - Sidene til finn har jo blitt mye dårligere etter at de la om til at de kun har mobil-versjon, så man kan jo spille litt på¨å tilby en bedre tjeneste for de som sitter på pc .... Lenke til kommentar
MIH Skrevet 18. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2017 Dere har ikke planene å lage et API for uthenting av data? Finn.no har dette, men koster mye.. https://www.finn.no/api/doc Nei det har vi ikke planer om. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Dere har ikke tenkt tanken på at det blir for MANGE lignende sider nå for tiden? Letgo, Spock... Synes mediebildet blir oversvømt med "selg det du ikke trenger"-reklamer for tiden. Jeg har ingen som helst tro på at ennå en konkurrent vil overleve. Det er sjeldent jeg har en Finn-annonse som ligger mer en noen få dager (som oftest bare noen timer!), så det er jo tydelig hvor kjøperne er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Finn.no er omtrent som bankkortet, hjulet, kniven og en dyp tallerken. De virker helt utmerket og du kan risikere å kaste bort millioner på å lage en konkurrent som knapt når originalen til knærne. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Problemet er jo ikke å lage en tjeneste som konkurrerer med finn.no, - det kan hvem som helst gjøre. Det ligger en veldig avansert og omfattende teknologistack bak finn.no. Å lage et system hvor du kan legge inn og søke opp annonser er ikke så vanskelig. Men det ligger veldig mye funksjonalitet bak som man ikke tenker på. 3-parts ads, f.eks. Her har finn lagt store ressurser i å matche annonsene til riktige brukere i målgruppa til annonsøren. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Problemet er jo ikke å lage en tjeneste som konkurrerer med finn.no, - det kan hvem som helst gjøre. Det ligger en veldig avansert og omfattende teknologistack bak finn.no. Å lage et system hvor du kan legge inn og søke opp annonser er ikke så vanskelig. Men det ligger veldig mye funksjonalitet bak som man ikke tenker på. 3-parts ads, f.eks. Her har finn lagt store ressurser i å matche annonsene til riktige brukere i målgruppa til annonsøren. nja .... det er jo teknologi du kan få gratis fra Google eller Adlink f.eks ... - hvorfor skulle finn.no gjøre dette bedre slik at dette er mer verdt for annonsørene. -Dessuten, jeg har aldri klikket på en annonse på finn.no for noe som ikke ligger inne som en finn.no annonse - er jeg der inne så er dte jo for å se etter noe spesielt som ligger der - jeg tviler vel på at dette er den store "killer-appen" til finn? - men nok offtopic .. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 (endret) nja .... det er jo teknologi du kan få gratis fra Google eller Adlink f.eks ... - hvorfor skulle finn.no gjøre dette bedre slik at dette er mer verdt for annonsørene. -Dessuten, jeg har aldri klikket på en annonse på finn.no for noe som ikke ligger inne som en finn.no annonse - er jeg der inne så er dte jo for å se etter noe spesielt som ligger der - jeg tviler vel på at dette er den store "killer-appen" til finn? - men nok offtopic .. Hvorfor? For å få flere annonsører som vil betale mer, skulle jeg tro? Og, de som går på finn.no for å se på 3-partsannonser er det nok ganske få av. Om noen. Sånn er det nok på de fleste andre nettsteder også. Likefullt er det et marked for slike annonser. Rare greier gitt :-) Hvor du har det fra at dette er "killer-app"-funksjonen på finn er jeg litt usikker på ... Endret 19. mars 2017 av quantum Lenke til kommentar
quantum Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Finn.no er omtrent som bankkortet, hjulet, kniven og en dyp tallerken. De virker helt utmerket og du kan risikere å kaste bort millioner på å lage en konkurrent som knapt når originalen til knærne. Hvis det er nok å nå opp til knærne, eller anklene, for å nå målet sitt, så hvorfor ikke? Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg skal bruke dette istf. finn ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg