Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi syntes det er viktig med flere aktører innenfor en niche for å skape gode alternativer. 
Derfor lagde vi vår nettside som vi håper kan bli ett godt alternativ til den nettsiden vi kjenner best i Norge, nemlig FINN.no

Vi setter utrolig stor pris på tilbakemeldinger, ris og ros, kritikk osv.
Er nemlig slik man får muligheten til å forbedres.

Nettsiden finner du ved å klikke ##

Endret av Dysfunctional
Anonymisert link
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike sider popper jo opp som paddehatter nå til dags. Fint med konkurranse, men de fleste er håpløst dårlige og rotete.

Mye av problemet er også 'facebook / Google+' problemstillingen, FINN har monopol og det er upraktisk og usmart for en kunde å benytte seg av en konkurrent med langt færre brukere. 

edit: 'premium' annonse opplegget håper jeg bare er en placeholder, 100,- ekstra for å kunne legge opp 60 bilder og 60 videoer er det ingen som kommer til å kjøpe.

Endret av Sampson
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som en FINN klone ja, og det virker som det meste er på plass. Så hva gjør dere _bedre_ som skal gjøre at jeg bytter? 

Det som gjør oss bedre er at vi er helt gratis å bruke. Ingen kostnader for å annonsere i våre kategorier: Eiendom - Torget - Motor - Jobb

Lenke til kommentar

Ser ut som en FINN klone ja, og det virker som det meste er på plass. Så hva gjør dere _bedre_ som skal gjøre at jeg bytter? 

Det som gjør oss bedre er at vi er helt gratis å bruke. Ingen kostnader for å annonsere i våre kategorier: Eiendom - Torget - Motor - Jobb

Sorry, men dette kommer nok ikke til å funke og mange av grunnene er allerede nevnt.

Når jeg skal selge noe så vil jeg ha størst mulig publikum. Jeg vil heller betale en hundrelapp eller to for et stort publikum enn å legge annonsen min omtrent usynelig gratis.

Ikke ofte jeg sier dette, men jeg synes at det holder med en tjeneste til kjøp og salg. Finn.no funker som fjell og strengt tatt er det ikke veldig dyrt heller. Torget er jo gratis.

Så dette tror jeg dere kan gi opp med det samme. Så sant dere da ikke har ekstreme mål og store ressurser samt en plan om å gå i tottene på Finn. Da ønsker jeg dere lykke til, og skulle dere klare og overbevise, så kommer kundene automatisk.

Nå i dag er dte vel mer lønnsomt og satse på apper som gjør det samme på en enkel måte. Slike tjenester finnes også, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal bruke dem så lenge man har finn.

Siden er sikkert bra den... men det holder liksom ikke...

Lenke til kommentar

Problemet er jo at FINN i praksis kan gjøre som de vil, jeg synes ikke det er fryktelig billig når du skal annonsere noe annet enn på torget. Og ingenting hindrer per i dag FINN i å øke prisen. 

All konkurranse er bra for forbrukeren.

Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldinger.
Vi setter stor pris på det.

Vi er alle godt kjent med FINN.no og den suksessen de har hatt siden de ble etablert i mars 2000. 
De har lenge kunne drive markedsplassen sin uten betydelig konkurranse, og dermed kunne ta godt betalt for annonsering på nettsiden. Det er ganske så stive priser de har på de forskjellige kategoriene.

Vi syntes at det er viktig med konkurranse og flere alternativer til forbrukerne.
Derfor valgte vi å lage nettsiden vår. Vi vet at det er helt mulig å drifte en nettside uten å ta betalt for annonsering av annonser. Det er så mange andre måter å skaffe inntekter på for å holde den levedyktig.

Håper dere ønsker å følge utviklingen fremover.
Lenke til kommentar

Problemet er jo at FINN i praksis kan gjøre som de vil, jeg synes ikke det er fryktelig billig når du skal annonsere noe annet enn på torget. Og ingenting hindrer per i dag FINN i å øke prisen. 

All konkurranse er bra for forbrukeren.

Med flere aktører må du betale for desto flere billige annonser for å få samme eksponering som med en dyr hos finn.no når du skal selge noe. Og når du skal kjøpe noe må du søke gjennom desto flere annonsesider. Hvordan økonomien i det førstnevnte blir er ikke godt å si, men det sistnevnte er vel kun en ulempe. Uten at jeg er noen stor fan av monopoler, generelt sett.

Lenke til kommentar

Det er ganske så stive priser de har på de forskjellige kategoriene.

På torget koster det lite. Skal man selge bil, båt, hus osv, tenker nok mange at eksponeringen finn gir er verdt prisen. Ønsker lykke til, men har ikke trua på konseptet gratis finn-klone.

Lenke til kommentar

Skulle man selge noe for noen år siden så var det først annonse i avisen, så var det to tre steder på nett. Alle kostet penger. I dag bruker alle finn og det setter jeg pris på.

så sant dere ikke virkelig har planlagt dette, fått samarbeidspartnere samt økonomisk støtte for å sikre tjenesten så kan jeg garantere at denne siden er totalt bortkastet.

En ting er å ha fire brukere i startfasen. Men når det nærme seg 1000 brukere og kanskje ti ganger så mye som det også, så må man også svare på en del support ehenvendelser og det stilles høyere krav til servere og ikke minst lagringsplass. Hvem skal betale for dette?

Er dere klar over hvor mange unike besøkende hver dag dere må ha for å tjene inn utgifter dere har? Har du regnet inn lønn til den som skal drifte siden? Eller skal denne drives uten å ta ut lønn over hodet? I så fall er det allerede liten vits. Hvorfor skal man gjøre noe slikt uten å selv tjene på det?

Nei... jeg sier bare en ting. Glem det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere burde i alle fall redesigne siden. Slik den er nå ser den litt prototype ut.

Første versjonen av finn.no var ikke helt fresh den heller.

Utfordringen dere har er å få nok folk til å bruke nettstedet.

Det er litt høna og egget når det allerede finnes en aktør med gratis torg.

Mange nok må finne det attraktivt for at det skal bli en suksess og det krever enten killer-funksjonalitet eller tilnærmet utømmelige markedsføringsbudsjett og grei nok funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Tusen takk for gode og konstruktive tilbakemeldinger.
Dere har alle riktig i det dere sier.

Før vi gikk i gang med dette prosjektet så visste vi godt hva vi gikk inn i, og dette er vell en niche/bransje som er ekstremt vanskelig å få til. Men vi har funnet ut at det er mulig. Alt er mulig så lenge forbrukerne ønsker og trenger det vi kommer til å lansere fremover.

Nettsiden er langt ifra ferdig. Dette er en BETA versjon som vi tenkte å lufte til dere.
Snart begynner markedsføringen og vi kommer til å legge til flere unike funksjoner som vår konkurrent ikke har.

Og for dere som lurer på hvordan vi i all verden skal skaffe inntekter med gratis annonsering, så har vi allerede tenkt ut 

og funnet erstatninger for dette. Det er i dag så mange muligheter å skaffe midler og inntekter, så det bekymrer vi oss ikke for.

Setter pris på tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Og for dere som lurer på hvordan vi i all verden skal skaffe inntekter med gratis annonsering, så har vi allerede tenkt ut og funnet erstatninger for dette. Det er i dag så mange muligheter å skaffe midler og inntekter, så det bekymrer vi oss ikke for.

Vil/kan dere si litt mer om dette? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og for dere som lurer på hvordan vi i all verden skal skaffe inntekter med gratis annonsering, så har vi allerede tenkt ut og funnet erstatninger for dette. Det er i dag så mange muligheter å skaffe midler og inntekter, så det bekymrer vi oss ikke for.

Vil/kan dere si litt mer om dette? :)

Vi ønsker ikke å gå inn på dette i en så tidlig fase av produktet/tjenesten. Men det blir blant annet i bruk av annonsering og i de nye oppdateringene/funksjonene vi kommer til å rulle ut de neste månedene. Det lille vi kan fortelle er at dette blir ikke bare en rå markedsplass, det blir et sted hvor gode ting skjer. Ikke bare i rubrikkmarkedet.

Vår konkurrent har fått beholde ballen for lenge i dette markedet i Norge. Det er på tide med nye aktører, sultne og kreative utviklere og nyskapende muligheter. Vi håper dere støtter oss videre ved å bruke nettsiden vår og deler den med deres venner/kollegaer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...