gluttonic Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 (endret) Jeg har fulgt med ett forretningskonsept i over 5 år. Selskapet som startet med dette i utlandet har oppnådd stor suksess. Det er på nåværende tidspunkt verdsatt til ca 200 mill+. Konseptet har ikke kommet til Norge enda, men det er kun ett spørmål om tid. Etter min mening vil dette bli normen innenfor bransjen når det kommer. Vi er to grundere som til sammen har 700k i egenkapital. Jeg har kjennskap til bransjen fra min stefar som drev ett vellykket selskap. Min partner har mange ressurser og vi begge har en "can do" holdning. Til slutt må det nevnes at vi har eksterne kontakter i alle ledd av virksomheten som vil bidra til en kostnadseffektiv drift. NB: Dette er seriøst og ikke forsøk på svindel eller noe sånt(pyramidespill/nettverksalg osv) Hvis du er investor og har lyst til vite mer om dette send meg en email([email protected]) for presentasjon av forretningsplan og budsjett. Mvh glut Endret 13. mars 2017 av gluttonic Lenke til kommentar
Sound money Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Skader vel ikke å nevne hvilken bransje det er snakk om og hvilken kompetanse som trengs? 1 Lenke til kommentar
ILunde Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1746000&do=findComment&comment=23544827 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1748410&do=findComment&comment=23576672 Try, Try, Try again? skal i alle fall ha for at du ikke gir opp. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Gikk du til han også uten å si hva prosjektet omhandler? 1 Lenke til kommentar
gluttonic Skrevet 10. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2017 Ja har hatt tråder ute i ca 1 år , og har gjort det jeg kan..til tross for mange nei gir jeg aldri opp fordi dette er ett godt konsept. Når jeg fikk interesse fra en investor med 600k er dette nok til at vi med en god grunder som presenterer en golden forretningsplan/budsjett kan få bankfinansiering. Jeg legger ikke ut detaljer om konseptet her, men gir all info via mail etter en konfidensialitetsavtale er gjort. mvh Jørn Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Og akkurat derfor har ingen bitt på kroken på ett år, ingen vet hva konseptet går ut på eller hvilken kompetanse og egenskaper man må ha, og helt ærlig stinker det MLM eller tilsvarende. Lenke til kommentar
tven Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Du virker litt desperat TS når du poster flere og flere tråder med den samme sales pitchen(eller egentlig fraværet av en sales pitch for ingen vet hva du selger...) Og på et år har du enda ikke komt i mål med å lande investeringer. Da bør du revurdere strategien din. Hvis prosjektet ditt er bra hvorfor kontakter du ikke profesjonelle investorer? Hvorfor forsøker du å lokke penger fra "mannen i gaten"? Her er en liste med angel investorer i Norge som jeg fant etter å ha googlet det i ca 2 sekunder: https://angel.co/norway/investors. Hvis ikke de profesjonelle vil ha noe med prosjektet ditt å gjøre så vil jeg iallefall anbefale amatører å holde seg langt unna. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 https://www.riskology.co/idea-guy/ 2 Lenke til kommentar
gluttonic Skrevet 11. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2017 "Du virker litt desperat TS når du poster flere og flere tråder med den samme sales pitchen(eller egentlig fraværet av en sales pitch for ingen vet hva du selger...)" For det første er jeg ikke desp..dette teller som den samme tråden bare oppgradert. Jeg selger ingen verdens ting da jeg er investor og leter først og fremst etter en grunder som skal selge meg at han er den rette for jobben..jeg har gitt alle som har kontaktet meg masse info om prosjektet. "Og på et år har du enda ikke kommett i mål med å lande investeringer. Da bør du revurdere strategien din. Hvis prosjektet ditt er bra hvorfor kontakter du ikke profesjonelle investorer? Hvorfor forsøker du å lokke penger fra "mannen i gaten"? Her er en liste med angel investorer i Norge som jeg fant etter å ha googlet det i ca 2 sekunder: https://angel.co/nor...way/investors. " Ja du kan jo legge ut en ide der selv og se hvor lett det er å tiltrekke seg profesjonelle investorer..hvis jeg ikke kan tiltrekke meg private hvorfor råder du meg til å prøve profesjonelle? Nå har jeg endelig klart å tiltrekke meg en privat, men på betingelsen av å finne en god grunder. Takk for tipset med angelinvestorsiden, men det gjelder ikke meg da vi ikke har startet enda..jeg var første norske investor for over 5 år siden i en av de største crowdfundsidene i europa så jeg er godt opplyst om crowdfundingmarkedet..for i det hele tatt å bli vurdert fra seed nivå er det ett nåløye man må gjennom med strenge krav..i dette tilfellet har vi ikke plantet frøet enda så vi er langt fra klare for første runde på en crowdfundingside. Dette er idestadiet. "Hvis ikke de profesjonelle vil ha noe med prosjektet ditt å gjøre så vil jeg iallefall anbefale amatører å holde seg langt unna." Det er jo motsatt..de profesjonelle stiller mye strengere krav enn amatørinvestorer og da begynte jeg selvfølgelig i den enden "Og akkurat derfor har ingen bitt på kroken på ett år, ingen vet hva konseptet går ut på eller hvilken kompetanse og egenskaper man må ha, og helt ærlig stinker det MLM eller tilsvarende. " En investor ser på kroken og er svært interessert hvis jeg finner den rette grunderen. Harry Potter ble avvist av 3 forlag eller noe før den første boka ble utgitt..Man skal aldri gi opp hvis man vet at man har en god ide. Dette er seriøst og ingen get rich quick scheme, nettverksalg eller pyramidespill osv. Seriøs bransje, seriøst selskap og seriøse aktører. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) Sier jo ikke at du ikke har en god idè, men hvordan skal du finne den rette om du ikke hinter om tema engang. Er det f.eks innen telekommunikasjon er kanskje jeg rett, men ikke om det er innen lafting. Eller er kunnskap, interesse og erfaring totalt uinteressant, og da er jo også du kvalifisert, kanskje bedre kvalifisert enn noen andre ettersom du vet hva du vil Endret 11. mars 2017 av aklla Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) Klart investoren er interessert om du finner den rette til å gjøre all jobben. Men du må da fatte og begripe at det er ingen "rette" som gidder å gjøre en masse jobb for at du skal sitte hjeme og tjene gratis penger. De er mer enn nok optatt med sine egne prosjekter som de selv tjener penger på. Skal du få gjort noe så må du ta ideen ut i live selv, på egen hånd. Det å bare ha en ide er 0 verdt. Ideer er heeelt verdiløse. gi meg 5 minutter så skal jeg komme på 100 ideer. Det som er verdt noe, og som er av interesse, er folk som kan gjennomføre. Og de som kan gjennomføre trenger ikke slike som deg, siden de selv har hundrevis av ideer. I det øyeblikket du forteller noen om "ideen" er du helt verdiløs, og det vet du selv siden du ikke vil fortelle den, og er helt typisk for "ide-fyren". Sett deg ned å gjennomfør det selv, eller dropp det. Endret 11. mars 2017 av Zepticon 5 Lenke til kommentar
gluttonic Skrevet 11. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2017 "Klart investoren er interessert om du finner den rette til å gjøre all jobben. Men du må da fatte og begripe at det er ingen "rette" som gidder å gjøre en masse jobb for at du skal sitte hjeme og tjene gratis penger. De er mer enn nok optatt med sine egne prosjekter som de selv tjener penger på. Skal du få gjort noe så må du ta ideen ut i live selv, på egen hånd." Som jeg sier i tråden har jeg ikke kompetanse til å gjennomføre noe sånt selv..skulle gjerne ha gjort det, men har selvinnsikt til å se at da ville jeg tapt investorenes penger..å sitte hjemme og tjene gratis penger er det mange som gjør..det er sånn venture kapitalisme fungerer..noen investerer andre gjennomfører..grundereren får masse igjen for arbeidet inkludert en eierandel han ikke trenger å betale for "I det øyeblikket du forteller noen om "ideen" er du helt verdiløs, og det vet du selv siden du ikke vil fortelle den, og er helt typisk for "ide-fyren". Sett deg ned å gjennomfør det selv, eller dropp det. " Med fare for å gjenta meg selv, jeg skal ha en konfidensialitetsavtale med alle de jeg forteller konseptet til. Det er ikke en ide fordi den har faktisk blitt gjenomført og har blitt til ett fungerende konsept i utlandet..og det konseptet er ikke mitt. Hvorfor i all verden skal jeg være redd for å gi noen ett tips om ett konsept som ikke er mitt engang? Jeg er verdiløs når jeg forteller noen om konseptet?..oK jeg tilbyr den rette finansiering med 700k fra private midler..grundere skal slite hardt for å få en liknende backing om de får noe i det hele tatt..det er veldig vanskelig for en grunder å få investorer..det kan jeg hjelpe han med, men selvfølgelig må han tenne på konseptet. Nå svarer jeg kun konstruktive innlegg..dere som ikke leser/forstår det jeg så eksplisitt sier i tråden min vær så snill gå ett annet sted med trollinnlegg..takk Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Hvis dette er et så vellykket konsept i utlandet som du skisserer, hvor lenge tror du at andre gründere (med gjennomføringsevne) kommer til å sitte stille? Du har faktisk ingen egen idé engang. Det eneste du kan tilby er et forslag om å kopiere noe andre har hatt suksess med. Dette vil du så at noen andre betale for og utvikle for deg? 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Dette virker som et klassisk 50%-50%-50% opplegg. Hvem sitter igjen med kaka? Er det snakk om at grunderen skal få eierskap eller leter du etter folk som får betalt vanlig lønn for å lage prosjekt-X? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) Jeg syns det blir feil å holde på ideen så lenge, hvertfall når du har gjort det i 1 år nå. Jeg jobber med et prosjekt selv for tiden. Har nå vært på to møter med potensielle samarbeidspartnere. Der fikk de se og høre alt. Design, mine tanker osv.. Skrev ikke noe avtale som forhindrer dem å ta ideen fra meg. Når du går ut til investorer o.l, og trenger deres hjelp, er det de som sitter med makta. Hvis du da skal begynne med masse tull og "skriv under her før jeg forteller noe" er det veldig lett for de å kutte deg ut før du i det hele tatt har begynt å prate. Ideas are shit, execution is key. Når du har holdt på denne ideen i 1 år uten at noe har skjedd er det vel stor sannsynlig at det ikke blir å skje noe det neste året heller. Endret 11. mars 2017 av Slettet-YQ8U8xbZ Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 For 700k så kan du vel leige inn noen til å gjøre jobben? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Med fare for å gjenta meg selv, jeg skal ha en konfidensialitetsavtale med alle de jeg forteller konseptet til. Det er ikke en ide fordi den har faktisk blitt gjenomført og har blitt til ett fungerende konsept i utlandet..og det konseptet er ikke mitt. Hvorfor i all verden skal jeg være redd for å gi noen ett tips om ett konsept som ikke er mitt engang? Jeg er verdiløs når jeg forteller noen om konseptet?..oK jeg tilbyr den rette finansiering med 700k fra private midler..grundere skal slite hardt for å få en liknende backing om de får noe i det hele tatt..det er veldig vanskelig for en grunder å få investorer..det kan jeg hjelpe han med, men selvfølgelig må han tenne på konseptet.[/font][/color] Nå svarer jeg kun konstruktive innlegg..dere som ikke leser/forstår det jeg så eksplisitt sier i tråden min vær så snill gå ett annet sted med trollinnlegg..takk Nøyaktig hva er det du bidrar med for å realisere dette prosjektet? Penger som ikke er dine? En ide som ikke er din? Ser du ikke at du er en mellommann som både investor og grunder helt fint klarer seg uten? Men det er jo åpenbart at du sliter med å sette deg inn i hva andre tenker om prosjektet, og dermed er du sjangseløs. Du sier du sitter med 700k for å realisere prosjektet. Det er ingenting. For den prisen har du 4 ansatte i ett par måneder. Så er det tomt. Og når du sier det ikke er konstruktive tilbakemeldinger så har du jo ikke insett at vi tenker på samme måte som alle andre du snakker, med, og om du ikke klarer å overbevise oss klarer du ikke overbevise noen andre heller. Noe du har oppdaget siden du har posta her flere ganger. Som jeg sier, skal du komme noen vei, så må du brette opp ermene og gjøre det selv. Det er ingen "grundere" som gidde å plukke opp noen adre sin ide. Da vet du ikke hvordan grudnere tenker eller oppfører seg. Og om du tror det er mulig å "ansette" en grunder tar du feil. Det er DIN ide, da må DU være grunder til den. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg