Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Normalt å gå i begravelse der man ikke har truffet personen?

Anbefalte innlegg

Jeg mistet min oldemor, og tar dette svært tungt. Begravelsen er i morgen, og lurer på om det er normalt  å gå i begravelser selvom man ikke kjenner den døde? Jeg ønsker svært at svigers skal komme, jeg har et kjempebra forhold til dem, men de har aldri møtt oldemoren min. Er det en sjans at de kommer selvom de ikke har møtt henne? De har ikke nevnt det, og jeg vil ikke spørre. Sambo vet heller ikke, men han tror ikke det er normalt... Vi har vært i få begravelser begge to , og er derfor usikre om hvem som kommer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som vil komme kommer. Om man ikke kjenner eller har noe forhold til personen er det jo litt uvanlig å komme, men det er jo uansett ikke noe galt med å komme.

Men hvordan skal noen her vite hvem som kommer i begravelsen og ikke? Det er jo en avgjørelse de selv tar.

Lenke til kommentar

Tenkte å spørre om noen kanskje har litt mer erfaring i å gå mtp at både jeg og sambo aldri har vært i begravelse, kun når jeg var veldig liten.. Så visste ikke hva som er normalt å gå.. for å vise støtte til den som har mistet eller om det er uvanlig å gå når man ikke kjenner. 

Lenke til kommentar

I mange tilfeller så går man jo i begravelse for å vise sin medlidenhet for de etterlatte, så om du hadde et nært forhold til din oldemor så ville det jo være en fin anledning for dine svigerforeldre og vise sin støtte til deg, men kanskje ikke alle tenker på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...