Gå til innhold

Hvilken mus er mest presis?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting er ihvertfall sikkert, skal du bruke musa til photoshop så bør du gå for kule og tråd. Ingen av de trådløse optiske musene jeg har prøvd (microsoft og logitech MX700) er i nærheten av presisjonen til en mus med ledning.

Optisk med tråd kan også være et alternativ.

:xmas:

des,OUT!

Lenke til kommentar

MS Intellimouse 4.0 skal ha ganske god presisjon. Fakstisk bedre enn Intellimouse 3.0. Den er på 1200dpi i motsetning til Intellimouse sine 800dpi. Er i tillegg god å holde og finnes både med og uten tråd. Er vel ikke uten grunn at den kalles "gamingmouse".

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
...En ting er ihvertfall sikkert, skal du bruke musa til photoshop så bør du gå for kule og tråd...

kule?...

får frysninger av tanken....!

optisk er et must! men er enig med deg at man holder seg til tråd!

anbefaler intellimouse 3.0, men det er jo smak og behag da.

Lenke til kommentar

I toms hardware sitt review av muser (ganske nylig) sier de at Logitech MX310 er den beste musen. Se konklusjon av testen her.

Har hørt mye positivt om Intellimouse 3.0, så den er jo ganske safe. Sitter selv på en MX700, men tror jeg skal bytte til en med tråd når jeg får ADSL. Begynte ganske nylig å spille fps igjen men tror ikke det er noe vits å kjøpe en med tråd før jeg får adsl iom. at pingen er såpass begrensende uansett.

Edit: Hadde lagt til click etter MX310, skal selvfølgelig bare være mx310.

Endret av NilsJohan
Lenke til kommentar

Det er kjipt at alle optiske mus later til å være sperret ved 50hz refresh rate.

Skal man ha presisjon, så hold deg til gode gamle PS2 mus hvor du kan sette raten til 200. USB er 80 såvidt jeg husker.

Kan USB raten settes til 100, tro? Lenge siden jeg koblet til med USB siden PS2 er såå mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...