356speedster Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Skal ha meg ny mus og lurer på hvem som er best ut fra disse kriteriene: 1. Presisjon 2. Ergonomi 3. Minimum to knapper og rullehjul Pris og om den er trådløs er ikke viktig. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 De heftige spillemusene er de mest presise. Logitech MX300/500 MS intellimouse 3.0 Razor Boomslang? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 En ting er ihvertfall sikkert, skal du bruke musa til photoshop så bør du gå for kule og tråd. Ingen av de trådløse optiske musene jeg har prøvd (microsoft og logitech MX700) er i nærheten av presisjonen til en mus med ledning. Optisk med tråd kan også være et alternativ. des,OUT! Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Intelli 3.0 + FUnc 1030 og skates er vel det mest nøyaktige du får tak i... Tror jeg ivertfall. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) MS Intellimouse 4.0 skal ha ganske god presisjon. Fakstisk bedre enn Intellimouse 3.0. Den er på 1200dpi i motsetning til Intellimouse sine 800dpi. Er i tillegg god å holde og finnes både med og uten tråd. Er vel ikke uten grunn at den kalles "gamingmouse". Endret 3. desember 2003 av M@R7!N Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 skal du utnytte oppløsningen på musa må du vel ha høy oppløsning på skjermen og? Hvis du skal flytte pekeren over små deler av skjemen må skjermen være oppdelt i så små deler at du ikke må flytte musa to punkter for å komme over et på skjermen. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Tror du er ute på blåbærtur. rutene i skjermen er jo der uansett hvordan oppløsning du har. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 mulig det..bare noe jeg hørte en gang. Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Min Logitech MouseMan Dual Optical! 1600dpi Lenke til kommentar
BASF Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) de mest presise musene er jo trackball her er en av de som er i topp klassen http://www.kensington.com/html/2200.html Endret 3. desember 2003 av BASF Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 ...En ting er ihvertfall sikkert, skal du bruke musa til photoshop så bør du gå for kule og tråd... kule?... får frysninger av tanken....! optisk er et must! men er enig med deg at man holder seg til tråd! anbefaler intellimouse 3.0, men det er jo smak og behag da. Lenke til kommentar
kain Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Høres ut som om noen har tenkt å skyte bedre i et fps spill (CS) Logitech MouseMan Dual Optical! 1600dpi høres ut som en flott mus til dette Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) I toms hardware sitt review av muser (ganske nylig) sier de at Logitech MX310 er den beste musen. Se konklusjon av testen her. Har hørt mye positivt om Intellimouse 3.0, så den er jo ganske safe. Sitter selv på en MX700, men tror jeg skal bytte til en med tråd når jeg får ADSL. Begynte ganske nylig å spille fps igjen men tror ikke det er noe vits å kjøpe en med tråd før jeg får adsl iom. at pingen er såpass begrensende uansett. Edit: Hadde lagt til click etter MX310, skal selvfølgelig bare være mx310. Endret 3. desember 2003 av NilsJohan Lenke til kommentar
Opus Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg bruker selv MX700 til både spill (ET) og Photoshop, har ingenting å klage på, det eneste som er litt kjipt er å gå fri for strøm mens jeg spiller. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Høres ut som om noen har tenkt å skyte bedre i et fps spill (CS)Logitech MouseMan Dual Optical! 1600dpi høres ut som en flott mus til dette Den har vel ikke 1600dpi bare fordi den har 2 sensorer? selv så syns jeg hvertfall at mx500/ms3 er mer presise enn dual optical. Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Razor Boomslang har 2100 dpi og er verdens mest presise! Peace Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Razor Boomslang har 2100 dpi og er verdens mest presise! Peace Det er det eg også skrev. På en måte. Den er nok mest presis tror eg. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Min Logitech MouseMan Dual Optical! 1600dpi Hør her min feilinformerte venn. Bare fordi musa har to sensorer, betyr ikke det at dpi dobles, musa har bare 800dpi. Forøvrig synes jeg Intellimouse 4.0 og MX500 er de beste, jeg har dem begge. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Det er kjipt at alle optiske mus later til å være sperret ved 50hz refresh rate. Skal man ha presisjon, så hold deg til gode gamle PS2 mus hvor du kan sette raten til 200. USB er 80 såvidt jeg husker. Kan USB raten settes til 100, tro? Lenge siden jeg koblet til med USB siden PS2 er såå mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå