Gå til innhold

Hvordan komme inn i arbeidsmarkedet?

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg er relativt nyutdannet med en bachelor i HR og personalledelse. 
Har fra oktober til nå hatt en midlertidig stilling som konsulent innenfor en tiltaksbedrift.

Arbeidsmarkedet er svært vanskelig, og jeg får tilbakemeldinger om at det var mange kandidater (200+) og at jeg ikke blir tatt med til intervju. Dersom jeg kommer inn til intervju er det gjerne andre med mer erfaring som får stillingen. 

Spørsmålet er derfor, hva er deres tips til å komme inn på arbeidsmarkedet? Jeg har ikke et nettverk som kan skaffe meg arbeid. Har også registrert meg hos bemanningsselskaper, men har bare blitt kontaktet en gang og også der blir jeg utkonkurert av andre med mer erfaring. 

I tillegg lurer jeg på om dere synes det er en god ide at jeg hospiterer i et selskap i HR avdelingen,  altså arbeider gratis ca. 2-3 ganger i uken mot at jeg får erfaring? Også får jeg ta meg et annet arbeid ved siden av der igjen? 

Hilsen en fortvilt sjel! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, 

Har fra oktober til nå hatt en midlertidig stilling som konsulent innenfor en tiltaksbedrift.

Arbeidsmarkedet er svært vanskelig, og jeg får tilbakemeldinger om at det var mange kandidater (200+) og at jeg ikke blir tatt med til intervju. Dersom jeg kommer inn til intervju er det gjerne andre med mer erfaring som får stillingen. 

Spørsmålet er derfor, hva er deres tips til å komme inn på arbeidsmarkedet? Jeg har ikke et nettverk som kan skaffe meg arbeid. Har også registrert meg hos bemanningsselskaper, men har bare blitt kontaktet en gang og også der blir jeg utkonkurert av andre med mer erfaring. 

I tillegg lurer jeg på om dere synes det er en god ide at jeg hospiterer i et selskap i HR avdelingen,  altså arbeider gratis ca. 2-3 ganger i uken mot at jeg får erfaring? Også får jeg ta meg et annet arbeid ved siden av der igjen? 

Hilsen en fortvilt sjel!