*tgg* Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 ADSL.NO har forskjellige priser alt ettersom om dei har bygd ut sentralen med sitt eige utstyr eller leiger med telenor. dei held til på sunnmøre og har bygd ut fleire sentralar her no. ålesund, ørsta, volda osv.. når eg bestilte home large til 495,- var det 1024/256. No ei par dager seinare får eg 1500/512 for samme prisen automatisk. kjekk gjeng syns no eg! Har snakka med en av sjefane der ang. ADSL på bruttolønstrekk og han sa dei ikkje hadde tenkt å vere billigast, men best.. bra innstilling! dei har også prisdifferansiering alt etter som kor mange som bur på kvar sentral ser det ut til. Dei eg har snakka med som har ADSL frå dei har gode erfaringar og får levert det dei skal ha. oppe/nedetid anar eg ikkje noke om. @rnf. Lenke til kommentar
hoochiemama Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 For å klare opp litt: adsl.no = mimer.no, et ålesund firma som har bygget en del egne dslamer på møre. I resten av landet leverer de på telenors nett, noe som gir: 384/128, 704/128, 1024/256 og 2048/256. Kluet er vel å velge en leverandør som ikke overselger sentralene sine. Typiske overselgere (som folk klager på) er: Kvalito, Tiscali og Tele2. Flinke leverandører (som folk skryter av) er catch, bluecom og directconnect.no. Har selv hatt tiscali noe som var helt pyton. skiftet i høst til www.directconnect.no er strålende fornøyd, full gass, aldri nede og greie priser Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 For å klare opp litt: adsl.no = mimer.no, et ålesund firma som har bygget en del egne dslamer på møre. I resten av landet leverer de på telenors nett, noe som gir: 384/128, 704/128, 1024/256 og 2048/256.Kluet er vel å velge en leverandør som ikke overselger sentralene sine. Typiske overselgere (som folk klager på) er: Kvalito, Tiscali og Tele2. Flinke leverandører (som folk skryter av) er catch, bluecom og directconnect.no. Har selv hatt tiscali noe som var helt pyton. skiftet i høst til www.directconnect.no er strålende fornøyd, full gass, aldri nede og greie priser Skjønner ikke helt kritikken din.... det er telenor sitt underfirma som bygger ut sentralene og kvalito, tiscali, tele2 osv bruker disse sentralene for så å koble til sine servere. For å opplyse deg så har bluecom samme strategi. Vet ikke hvor du legger grunnlaget for overselgere i fra.... Lenke til kommentar
hoochiemama Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Leverandørene som leier infrastruktur av telenor, leier sine respektive samband ut til hver enkelt sentral. Det er opp til hver enkelt leverandør hvor stort det sambandet skal være, starter på 2 mbit. De leverandørene som velger å overse oppgraderinger, overselger. På bakgrunn av folks tilbakemeldinger på disse forumene, trekker jeg konklusjonene. Det er jo merkelig at Tiscali leverte kun 1400 kb/s til meg, mens Direct Connect AS leverer over 2100 kb/s. Jeg sjekket dette og fikk den forklaringen: Tiscali oppgraderer sjelden kapasiteten. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Leverandørene som leier infrastruktur av telenor, leier sine respektive samband ut til hver enkelt sentral. Det er opp til hver enkelt leverandør hvor stort det sambandet skal være, starter på 2 mbit. De leverandørene som velger å overse oppgraderinger, overselger. På bakgrunn av folks tilbakemeldinger på disse forumene, trekker jeg konklusjonene. Det er jo merkelig at Tiscali leverte kun 1400 kb/s til meg, mens Direct Connect AS leverer over 2100 kb/s. Jeg sjekket dette og fikk den forklaringen: Tiscali oppgraderer sjelden kapasiteten. Tror det med tiscali er server kapasitet.... jeg selv har kvalito og deres server ligger i tr.heim. Uansett så lenge adsl funker og den er billig er jeg fornøyd, har faktisk vurdert dc.no får se hvordan utviklingen går. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg bor for tiden i Asker og skal flytte til slemmestad. Jeg skal ha et adsl//sdsl//??? - abbonement, og lurer på hvilken leverandør. NGT kan ikke levere ADSL der, mens tiscali og telenor etc kan. Jeg lurte på hvilke andre muligheter jeg har? Jeg trenger minst 512k linje ut. Noen tips? Haha, jeg har bodd i Slemmestad før, og brukte 2 år på å jobbe ræva av meg for å flytte vekk derifra. Møkkasted =) Men uansett. www.sdsl.no www.adsl.no Lenke til kommentar
Loc Dog Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Er veldig fornøyd med min linje fra mimer. (adsl.no) 1500/512 Stabil og fin! Lenke til kommentar
hoochiemama Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Er veldig fornøyd med min linje fra mimer. (adsl.no) 1500/512 Stabil og fin! Den linja er ikke tilgjengelig andre steder enn i Møre og Romsdal! I resten av landet leverer de telenorstandard se tidligere innlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå