Straydog Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Hei, Har en diskett som virket i det ene øyeblikket og var "defekt" det neste, nær sagt. Jeg skulle bruke en diskett for å øverføre data fra en maskin til en annen. Jeg kopierte filene over på disketten, og kontrollerte at alt var kommet over. Deretter gikk jeg bort til den andre maskinen og prøvde lese disketten - uten hell. Gikk så tilbake til maskinen jeg hadde kopiert fra, men så ville ikke disketten leses der heller. Disketten leses som "uformatert" (raw). Finnes det noe diagnoseverktøy/reperasjonsverktøy jeg kan prøve? Slik at jeg får igjen mine tapte data? Edit: Fant et verktøy => BadCopy Endret 3. desember 2003 av Straydog Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Som du sikkert nå har merket, kan disketter være ganske ustabile. Vi hadde nettop en prøve i brukersystemer på skolen, og en av prøvene gikk tapt pga. ødelagt diskett. Disse diskettene var helt nye. Ser du fant et verktøy å bruke, håper du får det til, men har mine tvil. Endret 3. desember 2003 av MemorX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå