AnonymDiskusjon Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Fikk en hjernerystelse lørdag (Var på skolen mandag og Tirsdag tross for hjernerystelsen fordi i min familie er man ikke syk uten at man har beviser, da får man kjeft. ( Blodprøver, feber etc )Ga til slutt etter for symptomene og for mitt eget beste var jeg borte onsdag og torsdag.) Nå er foreldrene mine potte sure fordi de mener at jeg helt fint kunne vært på skolen med hodepine, kvalme og lysskyhet. "Bare og ta noen Paracet så går det fint" Jeg derimot, sier at for og leges kjappest mulig er det viktig og holde seg i ro og ikke anstrenge seg for mye fysisk eller psykisk til symptomene går over. Har hørt at "legeprosessen" kan forlenges betraktelig hvis man ikke gjør dette. De sier jeg skulker fordi jeg ikke har noen beviser på hjernerystelse og mener jeg spillte syk for legen. Burde jeg på skolen til tross for symptomene? Anonymous poster hash: b86a1...b36 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Hva sa legen? Hør på det legen sa Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 (endret) Du burde be foreldrene dine ta seg en bolle. For mange år siden kjørte jeg en kompis til legevakta midt på natta fordi han var så dårlig og hadde foreldre som deg som ikke trur noen er syk bare fordi man ikke kan se det. De nekta å kjøre han og trudde han bare latet som for å slippe skole. Viste seg at han hadde brudd i underarmen. Kjeftet ned foreldrene hans når vi kom tilbake. Slike foreldre er så utrolig idiotiske. Du har hjernerystelse. Det er mer enn god nok grunn til å holde seg hjemme noen dager å bli frisk. Endret 9. mars 2017 av Nstin 1 Lenke til kommentar
Reinarrr Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 (endret) Hva sa legen? Endret 9. mars 2017 av Reinarrr Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2017 Hva sa legen? Hør på det legen sa Legen sa jeg burde la være og lesing og fysisk aktivitet til jeg føler meg 100% symptomatisk, samt alle former for skjermer. De vil ikke høre på disse rådene siden de tror jeg løy/overdrev til legen. Anonymous poster hash: b86a1...b36 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Da gjør du det, ikke bry deg med hva foreldrene dine sier. Få evt. de til å ta kontakt med legen eller legevakt for å bekrefte at det er riktig å gjøre ved hjernerystelse om de er i tvil. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Har gått igjennom noe av det samme da jeg var 15 og fikk kyssesyken, la foreldrene dine bli så arge de bare vil, du har legeerklæringen til å backe deg opp på. Husker at jeg slang den på bordet foran moren min, måtte dra til legevakten på eget initiativ. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Jøss... jeg er visst mer heldig med foreldrene mine enn jeg ante. De var strenge, men de stolte da på meg når det gjelder liv og helse. Høres ut som barnevernet kunne vært inne her. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2017 Jeg hadde en mildere hjernerystelse. Kjente at skjermarbeid ble veldig ubehagelig. Det var litt uvant å ta pause fra dataskjerm. Syntes legen var litt mild med diagnosen. Han sa at man måtte besvime for at det skulle kunne kalles hjernerystelse. Fikk likevel sykemelding med til arbeidsgiver, men til NAV så stod det hodepine som diagnose på den. Synes det var litt sløv innstilling hos legen, da jeg har hørt fra andre i familien min at man kan ha hjernerystelse uten at det svartner helt for en. Og er den kraftig nok så kan du få så langvarige mén av det, at det ikke er mye gøy. Det som kan skje med hjernemassen er at den får seg mikrorifter, eller hva en skal kalle det. Disse kan gi en ganske mye følgeplager. Ta det alvorlig. Råd i fra meg Be foreldrene dine skysse seg i ræva. Tilbakemelding i fra meg som anonym forumbruker Anonymous poster hash: 4aa36...34e Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2017 Ts her: Dro på skolen igjen idag. Symptomene gir seg ikke. Føler meg nokså forvirret i timene og en Hodepine som fremtrer ved lesing. Foreldrene mine mener jeg lyver og er nå blitt kalt ynkelig, og "alt jeg ikke presser meg". Utrolig at de ikke kan tro på meg angående dette. Mener at symptomene mine kommer av at jeg "tenker på og maner frem smerte". Har hatt hjernerystelse to ganger før så jeg vet jo hva det er for noe. Går til legen igjen i morgen, dette vil nok føre til enda mer utriveligheter hjemme. Anonymous poster hash: b86a1...b36 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2017 Det er galt av foreldrene dine å fortsette slik. Du får vise til litt skremsel for dem. Selvsagt går ofte hjernerystelser over uten varige mén, men det kan også gå fryktelig galt. Foreldrene dine har ikke medisinske skannere innebygget i øynene sine, har de vel? http://www.dailymail.co.uk/health/article-2582954/Concussion-The-deadly-danger-shrugging-knock-head.html Google-søket: https://www.google.no/search?q=micro+rifts+concussion&oq=micro+rifts+concussion Det får bli med dette. Du kan lese "alt" om det på internett, og det kan også foreldrene dine gjøre. Klokt av deg å gå til legen. Få en sykemelding fra lege du, så underminerer du foreldrene dines svake vurderingsevner Anonymous poster hash: 4aa36...34e Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2017 MRIs Show Micro Brain Damage After Concussion TORONTO - Using advanced imaging techniques, researchers have detected microstructural brain damage in male and female varsity hockey players who sustained a concussion — changes that aren't apparent with standard hospital-based MRI scans. The findings suggest concussions alter the microstructure of the white matter — the "wiring" that transmits signals from one brain region to another — at least in the short term, but possibly in the long term as well. In three related papers published Tuesday in the Journal of Neurosurgery, an international research team shows the kinds of microscopic brain damage that can result from a concussion. "It means we're finding organic, objective evidence of this trauma," said Dr. Paul Echlin, a sports medicine physician in Burlington, Ont., who led the studies. http://www.atsnj.org/article/mris-show-micro-brain-damage-after-concussion Anonymous poster hash: 4aa36...34e Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2017 Ts: De har aldri egentlig trodd på meg når jeg har sykdommer/skader. Men det er noe annet og bli tvunget på skolen med feber enn med hjernerystelse. Viste frem linkene dere henviste meg til. Avfeid umiddelbart. De står fast på at jeg lyver til legen, og at "jeg ikke skal ta det legen sier så bokstavelig". For noe vås. Hva kan jeg gjøre? Overbevise dem med vitenskapelige artikler funker ikke, og å ha de med til legen funker heller ikke. Det eneste jeg kan finne på er å godta hva de sier å dra på skolen uansett. Anonymous poster hash: b86a1...b36 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2017 Ta det opp med rektor kanskje, hvor urimelige foreldrene dine er? Ta det opp det samme med fastlegen? Dette er voksne mennesker som har litt livserfaring. Hva med skolehelsetjenesten, føler at det er et riktig sted å henvende seg. Og kanskje det er der rektor evt. ville ha sendt deg også. De har dessuten taushetsplikt. https://helsenorge.no/hjelpetilbud-i-kommunen/helsestasjon-og-skolehelsetjenesten Skolehelsetjenesten Skolehelsetjenesten skal finnes på alle barneskoler, ungdomsskoler og videregående skoler og kan bestå av helsesøster, skolelege, psykolog og fysioterapeut evt. andre. Skolehelsetjenesten er ansvarlig for vaksinasjon og gir i samarbeid med skolen tilbud om undervisning i klasser, grupper og enkeltsamtaler. Alle henvendelser tas imot og tjenesten har taushetsplikt. Aktuelle samtaleemner kan være: Fravær Skolehverdag Læringsvansker Tanker og følelser Forelskelse Kropp Tristhet Krangling Mobbing Vold og overgrep Pubertet Selvskading Problemer hjemme Trening «Den perfekte kroppen» Røyk og snus Rus Sex og prevensjon Omskjæring Skader på skolen Ofte hjelper det å prate med en voksen, men noen ganger trenger man mer hjelp. Da kan Skolehelsetjenesten sette deg i kontakt med f.eks. fastlege, tannlege, fysioterapeut eller psykolog. Helsestasjon for ungdom (opptil 20 år) Helsestasjon for ungdom (HFU) er et gratis og tverrfaglig tilbud til unge mennesker. Tjenesten kan bestå av helsesøster, lege og psykolog, og er tilgjengelig på etttermiddagen. De gir veiledning i forbindelse med tema: Psykiske og sosiale problemer Å vokse opp i to kulturer Forelskelse/kjærlighet Graviditet Prevensjon Angrepiller / Abort Seksuelt overførbare infeksjoner (testing og behandling) Spiseforstyrrelser Rus (drikker for mye alkohol, bruker hasj eller andre rusmidler?) Vanskelige hjemmeforhold Vold, overgrep og omsorgssvikt Andre ting du måtte lure på Anonymous poster hash: 4aa36...34e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå