:--) Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Jeg studerer nå 1. året sosionom ved NTNU. Jeg trives veldig godt, og fremtidsplanen min er først å ta bachelor, for så å jobbe i 2 år (må være 70%stilling) for så å ta master slik at jeg blir klinisk sosionom.Jeg har lyst til å jobbe innen parterapi/familieterapi, og er glad i mye ansvar, så en lederstilling etter noen år med erfaring hadde ikke vært å forakte! Har kjent en stund på at jeg har kapasitet til å ta " et tilleggsstudie på si" - der jeg tenker å studere en annen bachelorgrad 50%, som vil si at jeg vil bli ferdig med denne etter 6 år. Klarer jeg å følge denne planen, vil jeg i løpet av 6-7 år være utdannet klinisk sosionom, og i tillegg ha en ekstra bachelor som er utenfor sosionomstudiet. Ettersom jeg er innenfor NTNU (og jeg derfor kan ta fag her), har jeg disse bachelorene jeg kan velge mellom som jeg ser relevante: - økonomi og administrasjon (har tatt 3 økonomifag her før, så jeg tror med en del jobbing at jeg kan mestre den) - pedagogikk ( har tatt 2 fag her tidligere - litt kjedelig for min smak, men får det til) - rådgivning og voksnes læring (tatt 1 fag her, interessent, men er det relevant?)- psykologi (ikke prøvd noen fag her, og tror denne blir for tung) Det er viktig for meg at tilleggsutdannelsen jeg velger mot sosionom komplimenterer hverandre - her kan man stille spm rundt retningene økonomi og sosionom har relevans, eller om det bare ser tåpelig ut på en CV. Synes dere det er helt på vidda og ta en utdannelse på si? Tror dere ikke det vil lønne seg i fremtiden? Og isåfall - hvilken bachelor bør jeg velge? Hva ser bra ut på CV? Glad for ALLE innspill! Lenke til kommentar
OleBrumle Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 Det er ikke helt på vidda, tvert imot er det veldig bra å få tatt mye utdanning. Jeg tror du ville stilt svært sterkt med en bachlor i økonomi og administrasjon og i tillegg hatt en sosionomutdanning. Det er en solid utdanning for å kunne bli leder. Hva slags mastergrad kan du tenke deg? Min erfaring(som sosionom) er at det dessverre ikke er så lett å få betalt for kompetanse man får seg innen helse/sosialsektoren i samme grad som f.eks. mastergrader av teknisk eller økonomisk art. Jeg tror det finnes mastergrad innen familieterapi ? Ellers er det også mastergrad i psykisk helsearbeid.Du har også mastergrad i sosialt arbeid som jeg tror du har på ntnu? Det er svært interessant å jobbe med sin egen karriere. Jeg har selv små tilleggsutdanninger på 60stp som bl.a. psykologi gr.fag og videreutdanning i psykisk helsearbeid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå