carina-98 Skrevet 9. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2017 Hei! Valget står nå mellom macbook og macbook pro. Skal brukes til: streaming av film, netflix, powerpoint, notater (aka studentliv).Ulempe med macbook: liten skjermUlemoe med pro: dyr Hva tenker dere? Blir anbefalt pro, men kjipt å legge mye penger i noe jeg egentlig ikke trenger Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2017 Hvis du ikke vil legge penger i noe du egentlig ikke trenger så holder du deg unna Apple. Skjermstørrelse er litt viktg synes jeg og jeg ville betalt mer for større skjerm 3 Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 9. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2017 Hei! Valget står nå mellom macbook og macbook pro. Skal brukes til: streaming av film, netflix, powerpoint, notater (aka studentliv). Ulempe med macbook: liten skjerm Ulemoe med pro: dyr Hva tenker dere? Blir anbefalt pro, men kjipt å legge mye penger i noe jeg egentlig ikke trenger Tja, her må du nesten velge hva du har mest nytte av og brukt for i hverdagen ellers. Et annet alternativ kan jo være å velge en MacBook og ha en ekstern skjerm ved siden av.........? Selv har jeg en MacBook Pro 13" og den synes jeg er i det minste laget for redigering av bilder o.l., men den brukes for det meste til «surfing» og andre lettere «oppgaver», og ikke minst så er den jo kjempefin og ha med seg på tur, for da er 15" (og evt 17" store og tunge). Men jeg har også en iMac 27" i tillegg som jeg gjør det meste på. Skulle jeg derimot kun hatt en Mac, så hadde det blitt en 15" for min del. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2017 Skal brukes til: streaming av film, netflix, powerpoint, notater (aka studentliv). Hva tenker dere? At du burde kjøpe en vanlig windows-pc. F.eks. Multicom Alvida 14" 8GB til 6 795 kr + 1000 kr (for windows). Lenke til kommentar
johanf Skrevet 9. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2017 Er ikke en Macbook 12" omtrent i samme størrelse som Macbook Pro 13"? Er det for liten skjerm? Hadde jeg hatt pengene og skulle ha en maskin til YouTube og lort, hadde jeg helt klart valgt en Macbook. Tenker det holder i massevis. Hva med å dra i en butikk og prøve de tjenestene du skal bruke, og se om det holder for deg? Lenke til kommentar
carina-98 Skrevet 9. mars 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2017 Hvis du ikke vil legge penger i noe du egentlig ikke trenger så holder du deg unna Apple. Skjermstørrelse er litt viktg synes jeg og jeg ville betalt mer for større skjerm Takk for svar! Er en apple person skjønner du. Er et eller annet med pc'er som ikke helt klaffer med huet mitt. Hei! Valget står nå mellom macbook og macbook pro. Skal brukes til: streaming av film, netflix, powerpoint, notater (aka studentliv). Ulempe med macbook: liten skjerm Ulemoe med pro: dyr Hva tenker dere? Blir anbefalt pro, men kjipt å legge mye penger i noe jeg egentlig ikke trenger Tja, her må du nesten velge hva du har mest nytte av og brukt for i hverdagen ellers. Et annet alternativ kan jo være å velge en MacBook og ha en ekstern skjerm ved siden av.........? Selv har jeg en MacBook Pro 13" og den synes jeg er i det minste laget for redigering av bilder o.l., men den brukes for det meste til «surfing» og andre lettere «oppgaver», og ikke minst så er den jo kjempefin og ha med seg på tur, for da er 15" (og evt 17" store og tunge). Men jeg har også en iMac 27" i tillegg som jeg gjør det meste på. Skulle jeg derimot kun hatt en Mac, så hadde det blitt en 15" for min del. Har macbook pro 15 tommer fra før av, men det er litt trøbbel med den nå så skal fornye. Nå blir det enten pro med touch bar, eller uten. Den med touch bar må de bestille, og det kan ta 2 uker til 2 måneder. Den uten kan jeg hente i morgen. Snakka litt med naboen min som jobber med apple og pc, og han sa jeg burde gå får pro hvertfall Skal brukes til: streaming av film, netflix, powerpoint, notater (aka studentliv). Hva tenker dere? At du burde kjøpe en vanlig windows-pc. F.eks. Multicom Alvida 14" 8GB til 6 795 kr + 1000 kr (for windows). Bare mååå ha mac vettu Men takk! Er ikke en Macbook 12" omtrent i samme størrelse som Macbook Pro 13"? Er det for liten skjerm? Hadde jeg hatt pengene og skulle ha en maskin til YouTube og lort, hadde jeg helt klart valgt en Macbook. Tenker det holder i massevis. Hva med å dra i en butikk og prøve de tjenestene du skal bruke, og se om det holder for deg? Har vært i butikk og prøvd litt, og snakka med folk. Så nå blir det pro med touch bar, eller uten! Lenke til kommentar
carina-98 Skrevet 9. mars 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2017 Så problemstillingen nå: macbook pro med touch bar, eller uten. Touch baren er kul, og har litt lyst til å bruke ekstra penger på den. Men den må bestilles, og macen jeg allerede har må straks begraves. Uten touch bar er 3000kr billigere, og har hørt om litt trøbbel med touch bar. Så vet ikke helt jeg, hva som er lurest? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2017 Trenger du den? Refererer til første innlegg; "men kjipt å legge mye penger i noe jeg egentlig ikke trenger" Lenke til kommentar
carina-98 Skrevet 9. mars 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2017 Trenger du den? Refererer til første innlegg; "men kjipt å legge mye penger i noe jeg egentlig ikke trenger" Tenkte på alle de ekstra greiene med pro'en. Men etter snakk med naboen og diverse andre, fant jeg ut at det er bedre å bruke ekstra penger på proen Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 9. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2017 Så lenge du allerede har bestemt deg for at du skal ha MacBook Pro, så hadde jeg heller lagt litt penger i bedre specs (om det er noe du har behov for da selvfølgelig) enn å bruke dem på TouchBaren, men hva du har mest behov for vet du jo selvfølgelig best selv. Lenke til kommentar
blured Skrevet 9. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2017 fotonisse: Nå tilbyr Apple bare bedre specs på maskinene med Touch Bar. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 9. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2017 fotonisse: Nå tilbyr Apple bare bedre specs på maskinene med Touch Bar. Ikke riktig. Maskinen uten Touch Bar kan også konfigureres med kraftigere CPU, mer RAM og større SSD. Lenke til kommentar
blured Skrevet 9. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2017 Litt utydelig formulert kanskje. Poenget var at Apple konsekvent tilbyr bedre specs på den med touch bar: Uten touch bar: 2.0Ghz eller 2.4Ghz dual-core Intel i5 Med touch bar: 2.9Ghz eller 3.1Ghz dual-core Intel i5 eller 3.4Ghz dual-core Intel i7 Minnet til den med touch bar er også raskere (1866Mhz vs 2133Mhz). Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2017 Jeg har en uten Touch Bar - den har i7. Lenke til kommentar
carina-98 Skrevet 10. mars 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2017 Har bestemt meg, og valget falt på macbook pro 13 touch bar med ekstra gb. Macen min som jeg har fra før av har 500gb, og det holder egt ikke. Så bruker litt mer penger. Takk for hjelp folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå