Studenten! Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Hei Jeg tenkte å begynne på profesjonsstudiet i psykologi, høsten 2017, UiO. Jeg er en "eldre" student, dvs. i slutten av 20-årene, og lurer på om dette er "vanlig" i denne typen studier? Eller er de fleste typisk 18-20-åringer som er ganske nye fra VGS? Vil ikke føle meg helt utenfor heller med alle de unge menneskene... Det er jo litt vanskelig å si noe konkret om hvordan mitt kull vil være, men har noen lyst til å dele erfaringer fra sin tid på psykologi-profesjon, så er jeg veldig takknemlig for det! Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Studerer profesjon men er heller blant de yngste, så jeg kan ikke påta meg noen stor innsikt her. Fra mitt ståsted er det en del som er litt eldre, og noen godt oppi tredveåra og vel så det, med barn og hele pakka som studerer. Noen finner sammen i sine egne gjenger (psykologikullene er jo temmelig store), og en del tenker jeg ikke over at er så mye eldre enn meg. I tillegg er det et langt studie så de fleste er i slutten av tjueåra når de nærmer seg slutten på studiet, så du vil ikke skille deg fryktelig mye ut i mengden. Så lenge du er litt sosial og blir med på fest så tror jeg ikke folk kommer til å tenke to ganger. Lenke til kommentar
Studenten! Skrevet 9. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2017 Hei Kakofoni, Takk for ditt bidrag! Fint å høre at det er blanding på studiet Lenke til kommentar
Maskinintelligens2 Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Alderen på gjennomsnittstudenten i Norge er 28-29 år. I studier som medisin og psykologi, som er krevende og vanskelige å komme innpå, er det ofte mange studenter som er over 25 år gamle når de begynner. Mer matematikk-baserte og intensive studier som sivilingeniør er det færre studenter i den aldersgruppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå