Gå til innhold

Erna Solberg går inn for «digitalt grenseforsvar»

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
– Høyre må være tydelige på at Norges sikkerhet krever et digitalt grenseforsvar. Kjære landsmøte, Høyre går til valg i 2017 på å fornye og forsterke vår forsvarsevne og en styrket beredskap mot kriser og terror, sier Solberg.

Høyre ønsker mer makt over rikets innbyggere, herunder hører overvåkning av deres kommunikasjon. Neste steg er vel et stasi lignende politi som kan fjerne uønskede elementer, f.eks kommunister og denslags. Alt ledd i kampen mot terror, selvsagt. Det stryker jo daglig med folk i den striden her til lands, tar flere liv enn hva ulven gjør, og det sier sannelig sitt!

Høyre er i det hele tatt blitt et råttent eple, i en kurv av relativt ubehagelige politikerfrukter. Sannelig ikke lett å finne noe som er spisbart lenger, frykter jeg må gå sulten lenge.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Dette er overvåkning. Å kalle det "forsvar" mot nettangrep er ren løgn på Trump nivå. Forsvar gjøres på lokalnett, servere og de enkelte enhetene. Ikke overraskende er det partiene som påstår de for økt "frihet", Høyre og FRP, som ivrer mest for dette. Så vidt jeg kan se er partiene Venstre, MDG og SV motstandere av denne overvåkningen.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Høyre er i det hele tatt blitt et råttent eple, i en kurv av relativt ubehagelige politikerfrukter. Sannelig ikke lett å finne noe som er spisbart lenger, frykter jeg må gå sulten lenge.

Er på sett og vis enig med deg om fruktkurvbeskrivelsen. Men, siden du hakker på Høyre og ikke noen andre partier, så er jeg tilbøyelig til å frastå med noe +1 til deg for dette.

Men, det er noen gram ekstra på den velbalanserte vektskålen i disfavør Høyre. Helt klart en brøler fra Erna. Men, jeg sliter med å sluke helråtten AP-politikk. Støre  :sick:

Stoltenberg dobbel trippel kvadruppel  :sick: men nå fjonger han seg som sekretær et annet sted.

Lenke til kommentar

Hvorfor er folk her overrasket og skuffet over at Høyre går inn for dette? Det er ikke første gangen de har støttet slike ting som dette her, og det blir ikke siste gangen. Du burde husket sist gang (DLD), og du bør huske det denne gangen. Prøv å husk det frem til valget også. :)

Endret av Gavekort
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tviler på at noen høyre velgere er overasket, høyre har jo veldig dårlig politikk når det kommer til personvern(og det kommer fra en som har stemt høyre flere ganger tidligere). At de som ikke kjenner politikken til høyre blir overasket sier seg vel selv.

For valget sin del er det synd at de velger å støtte opp om DGF, det kan jo lett bli en vippesak for mange.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Men, siden du hakker på Høyre og ikke noen andre partier, så er jeg tilbøyelig til å frastå med noe +1 til deg for dette.

Nja, AP har lang historikk for innbyggerkontroll som dette, det hadde vært underlig om de var mot DGF. Høyre skifta imidlertid kurs med Erna, går inn for DLD og denslags, individets frihet ikke lenger viktig. FrP har alltid vært en rotegjeng ingen kan forutse. KrF er religiøse, slike stoler en automatisk ikke på. Venstre og SP har en del bra, men er milevis fra og være bærekraftige (=ting er fin-fint inntil det går rett i dass økonomisk).

Meh!

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

hehe. Fint å lese hva du tenker.

Jeg stemte på FrP sist, mest i protestsammenheng. Høyre har heller ikke vært helt riktig skrudd sammen i den kommunen jeg bor i. Merkelig nok så er AP-lederen i kommunen nokså balansert i hode, men jeg kommer aldri helt til å stole på disse sleipe ålene.

Som skryter av f.eks. hvor gode de er med eldrepleie, men når det kommer til stykket, så er det spare-seg-til-fant det går i, og om noen må leve på oksygen lenket til sengen med liggesår til de dauer, bare de får spart noen kroner, så er det grei skuring og en grei måte å belønne de som har slitt hardt gjennom et helt liv og som har stått for å faktisk bygge opp dette landet her.

Nordsjødykkersaken er jo nok en fadese som flere partier har store svineflokker på skogen. Da det aldri har blitt ryddet opp i på en verdig måte.

Stoltenbergs utallige god-dag-mann-økseskaft svar selv når han prater på talerstolen på Stortinget. Jeg stoler ikke på Arbeiderpartiet og et godt helse-Norge f.eks. Der er Stoltenberg en spinke-spare-værstingkandidat. Han er heldigvis ute av ledelse der, men Støre er vel nok en gal mann bak rattet Norge.

Endret av G
Lenke til kommentar

hehe. Fint å lese hva du tenker.

Jeg stemte på FrP sist, mest i protestsammenheng. Høyre har heller ikke vært helt riktig skrudd sammen i den kommunen jeg bor i. Merkelig nok så er AP-lederen i kommunen nokså balansert i hode, men jeg kommer aldri helt til å stole på disse sleipe ålene.

Som skryter av f.eks. hvor gode de er med eldrepleie, men når det kommer til stykket, så er det spare-seg-til-fant det går i, og om noen må leve på oksygen lenket til sengen med liggesår til de dauer, bare de får spart noen kroner, så er det grei skuring og en grei måte å belønne de som har slitt hardt gjennom et helt liv og som har stått for å faktisk bygge opp dette landet her.

Nordsjødykkersaken er jo nok en fadese som flere partier har store svineflokker på skogen. Da det aldri har blitt ryddet opp i på en verdig måte.

Stoltenbergs utallige god-dag-mann-økseskaft svar selv når han prater på talerstolen på Stortinget. Jeg stoler ikke på Arbeiderpartiet og et godt helse-Norge f.eks. Der er Stoltenberg en spinke-spare-værstingkandidat. Han er heldigvis ute av ledelse der, men Støre er vel nok en gal mann bak rattet Norge.

Bunnlinjen er vel at ingen partier er til å stole på? Så hvorfor ikke tenke utenfor boksen og i stedet for å gi proteststemmer så forsøker man å glemme disse dresskledde menneskene som tror at deres mandat er å bestemme heller enn å representere?

Real eyes

Realize

Real lies

Stem blankt! Eller bli medlem i sofa-partiet ;)

Lenke til kommentar

Nei, det er like idiotisk å stemme blankt som å proteststemme litt her og der. Lese litt rett før valget om hvilket parti som sannsynligvis kommer til å vinne eller være et sterkt opposisjonsparti.

Er ingen vits å gi stemmen sin til et miniparti i mine øyne. Om det da ikke var noe med det partiet som jeg virkelig brenner for (unntaksvis). Jeg er ikke idiot, og tror selvsagt ikke at jeg får påvirket særlig mye egentlig. Men man kan kanskje lære politikere noe ved å følge bølgetopper eller nær bølgetopper noe. Bare det at det i det hele tatt behøver å veksle så stort, etter at et parti har kjørt landet på ræva lenge nok burde få politikere generellt til å våkne opp for hva velgeren representerer. Ja vi har indirekte valg, men vi vil heller ikke gjøre jobben for enkel for "deg politiker".

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...