sp3c Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) Nå er 3900 igjen ganske mye, så da er det kanskje fornuftig å nevne at du nødvendigvis må ha en veldig aktiv hverdag for å trenge så mye. Endret 11. mars 2017 av sp3c Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Så flott med kverulering. Jeg tipper det forbrenner et par kalorier i seg selv. Kverulering er en ting, direkte feilinformasjon som kan føre til skade er en annen ting. Slanker man seg med trening så er det en vanlig feil å få i seg for lite kalorier. Det er ønskelig å opprettholde god helse samtidig som man forbrenner mer enn man inntar. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) 1200-1300 kallorier er ekstremt lite.. Man forbrenner jo nesten mer av å ligge i sofaen uten mye aktive gjøremål.. Jeg er mann på 34år ca 60kg og bruker appen Lifesum. Jeg prøver derimot å gå opp i vekt.. Og for å klare det må jeg ha i meg 3900KCAL daglig... I følge en BMR kalkulator jeg anvendte, må du basert på din vekt (60kg), alder (34) og kjønn (M) være FIRE (4) meter høy for å trenge 3900 kalorier for å sakte gå opp i vekt. Hvis du derimot er på realistiske 1.80m høy, vil ~2.200 kalorier gi deg en halv kilo ekstra i uken. Dette gitt at du har en relativ vanlig hverdag. Hvis du har en veldig aktiv jobb, hvor du tar bena fatt hele dagen, må du justere. Endret 22. mars 2017 av Toppris Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 (endret) Takker for svar! Slutt å tenke i kalorier! Det høres ut som en slags nevrose. Lev livet, spis sunn og god mat. Spis fett, det er ingenting galt med fett. Ps. Skikkelig tynne kvinner er ekkelt. Det er en grunn til at kvinner har mer fett på kroppen enn menn, og slik skal det helst være selv om smaken er forskjellig. Endret 1. april 2017 av zeebra Lenke til kommentar
Akse Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Takker for svar! Slutt å tenke i kalorier! Det høres ut som en slags nevrose. Lev livet, spis sunn og god mat. Spis fett, det er ingenting galt med fett. Ps. Skikkelig tynne kvinner er ekkelt. Det er en grunn til at kvinner har mer fett på kroppen enn menn, og slik skal det helst være selv om smaken er forskjellig. Det er ingenting galt i å tenke på kalorier og hva man spiser så lenge man er klar over at man gjør det, og at det er et mål bak det. Den andre kommentaren din er vel strengt tatt unødvendig. Det er mye man synes er ekkelt, men trenger man alltid ytre seg? 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Takker for svar! Slutt å tenke i kalorier! Det høres ut som en slags nevrose. Lev livet, spis sunn og god mat. Spis fett, det er ingenting galt med fett. Ps. Skikkelig tynne kvinner er ekkelt. Det er en grunn til at kvinner har mer fett på kroppen enn menn, og slik skal det helst være selv om smaken er forskjellig. Det er ingenting galt i å tenke på kalorier og hva man spiser så lenge man er klar over at man gjør det, og at det er et mål bak det. Den andre kommentaren din er vel strengt tatt unødvendig. Det er mye man synes er ekkelt, men trenger man alltid ytre seg? Preventivt sett i forhold til anoreksi. Kanskje ikke helt riktig måte å si det på nei, godt poeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå