Gå til innhold

Ingeniør utdanning

ame91

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg er student på forkurset i Narvik, og har veldig lyst å søke ingeniør innen Automasjon eller Industriell Elektronikk nå til neste år. Men så er spørsmålet mitt. Er det noen forskjeller på dette både skolemessig og i arbeidslivet ?  https://uit.no/utdanning/program/446226/industriell_elektronikk_ingenior_-_bachelor - Dette er Industriell Elektronikk.

Mens dette er Automasjon : https://uit.no/utdanning/program/280715/automasjon_ingenior_-_bachelor

Det eneste jeg ser er forskjellen , er at i Tromsø har de prosessteknikk, noe som de ikke har her i Narvik på Industriell Elektronikk. Om det muligens er mulig å ta prosessteknikk på siden av Industriell Elektronikk studiet ?. Jeg vil helst studere i Narvik ettersom det er korteste veien hjem, også er det litt billigere å bo. Er det lett å få jobb etter endte studium med disse utdanningene ? Både offshore og på land, 

Mvh Usikker forkurs student

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke være helt bastant her,  men i dette tilfellet mener jeg at en automasjonsutdanning vil være det som lettest gir deg jobb.

Offshore er nok ikke lett uansett i disse dager,  men på land er det nok muligheter :)   Det finnes jo også flere retninger man kan ta innenfor utdanningen slik at man kan favne noen flere områder :)

Lenke til kommentar

Ingen av utdanningene er "feil" men elektronikk bygger nok mer på programmering, mens automasjon bygger på måleteknikk og programmering. Du hadde nok fått jobb hos oss med begge(jobber med automasjon, ingeniørmiljø) men mulig til to forskjellige stillinger/arbeidsområde. Du vill kunne få jobb ganske enkelt i begge retninger og er veldig allsidig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...