Querke Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 (endret) Hei! Jeg har kjøpt den nye i7 7700k, og fant noen fine demovarer på komplett.no, alt ble kjøpt i en fei, så nå ble jeg usikker om alt faktisk er kompatibelt (spesielt ang. RAM):CPU: Intel i7 7700k Hovedkort: MSI Z270 SLI plus RAM: HyperX Fury DDR4 2400MHz 32GB (4x 8GB) Om noen kunne bare ha hjulpet meg, hadde det vært supert.Spørsmålene er: Er dette RAM som er kompatibelt med hovedkortet (det er ikke plutselig RAM for laptops? :O) Klarer hovedkort og CPU å støtte 4x ram brikker som har 2400MHz CL15? RAM-brikkene ble kjøpt til 1465kr, nypris 3200kr. Er ikke dette sykt billig? Eller har jeg kjøpt katta i sekken? Tusen takk, Simon Endret 9. mars 2017 av Querke Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 (endret) Det burde fungere, ja Sodimm er for laptop Ja du burde få rambrikkene å fungere uten å måtte gjøre endringer. DDR4-2133/2400 skal virke uten du må sette hastigheten manuelt i følge cpuen. Rambrikkene er billige ja. Endret 9. mars 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Det er ikke sykt billig, men det er en grei pris. Tilsvarende brikker koster rundt 2000 nytt i dag - så 3200 er dem ikke verdt. Prisene på DDR4 har stuuuuuuupt siden det kom høsten 2014. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Vil egentlig si med uttak av dette, er ram ganske dyrt for tiden, antakelig høy etterspørsel eller lav produksjon på grunn av intel ikke lager cpuer som er verdt å vurdere, siden AMD har kommet på banen har vel etterspørselen økt igjen. Hjelper lite hvis prisene har stupt. Da fremdeles bør man ha 16 GB ram i dag. 32 GB er fint til videoredigering\multitasking. Lenke til kommentar
Querke Skrevet 9. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2017 Okei, tusen takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå