Harald Brombach (digi.no) Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Samtidig har AMD på nytt kommet på banen.Dårlige nyheter for Intel: Microsoft har utviklet en ARM-versjon av Windows Server Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Det er svært gode nyheter at Intel får konkurranse. 3 Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Holdt på å kjøpe en 20 core 40 threads cpu her om dagen :X... men så fant jeg ut at siste battlefield bare bruker 2 cores :X... og da viste det seg i tester at i7-6700k til knappe 4000, er bedre en 10.000++ kroners cpu.. 1 Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Holdt på å kjøpe en 20 core 40 threads cpu her om dagen :X... men så fant jeg ut at siste battlefield bare bruker 2 cores :X... og da viste det seg i tester at i7-6700k til knappe 4000, er bedre en 10.000++ kroners cpu.. jeg eier for øyeblikket i7-6950x kjedeligt at den billige i7-6700k er på toppen uten noen grunn... er liksom ikke vits å gå for mosnter cpuene Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Kanskje skjermkort kan brukes som CPU? Tror egentlig dette er for å jobbe å lage nettbrett og mindre lett drevne maskiner. Håper ARM kommer på banen med desktop cpu fordi da blir det full konkuranse AMD mot ARM og intel. Lenke til kommentar
Tekking Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Kanskje skjermkort kan brukes som CPU? Tror egentlig dette er for å jobbe å lage nettbrett og mindre lett drevne maskiner. Håper ARM kommer på banen med desktop cpu fordi da blir det full konkuranse AMD mot ARM og intel. Det er det Nvidia jobber veldig på, å få mer av cpu engenskaper over til GPU/skjermkort. Og det er nå mye "compute" på Nvidia GPU/skjermkort nå forhold til før, det grunnen til at nvidia gjør det bra på aksje markedet. http://www.nvidia.com/object/what-is-gpu-computing.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå