Gå til innhold

Blåskjermtrøbbel på I8600


It's me

Anbefalte innlegg

Jeg får blåskjerm særdeles ofte. Den er alltid den samme:

 

Masse skrift

 

*** STOP: 0x0000000A (0xF8958374, 0x00000002, 0x00000001, 0x805111E0

 

Starter dumping av fysisk minne: (tall stiger)

 

 

Noen som aner hva denne står for?

 

Det eneste som er innstalert på maskinen, utenom drivere, er elastomania, og naturligvis Windows XP professional. Jeg har hatt det samme problemet da jeg tidligere reinnstalerte xp (da brukte jeg home edition). Jeg har dog aldri vært helt fri for problemet. Jeg begynner å lure på om det er noe hardwareproblemer, og håper derfor blåmeldingen kan tolkes.

 

Tips og råd? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags drivere og hvor har du hentet dem? Om de er på en medfølgende cd, så kan du prøve å hente oppdaterte drivere på nettet. Om du har gjort nettopp dette så kan du prøve med litt eldre versjoner. En bios update er heller ikke å forakte.

Man kan ikke si så mye ut ifra den bsod meldingen du kommer med.. post resten.

Lenke til kommentar

Nå er det nesten umulig å få slått den på. Det sier "SPRAK!!!" i høytalerene og den restartes, blåmeldingen kommer ved bootlogo, eller skjermen blir svart eller bootlogo. Den komplette feilmeldingen er:

 

"Det ble oppdaget et problem , og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Hvis dette er første gan du ser denne stoppfeilmedlingen... blablabla

Kontroller at at all maskinvare...blablabla

Velg alternatvine oppstartsmuligheter...blablalba

Teknisk feilinformasjon:

***STOP: de tallkodene jeg skrev i første post

Starter dumping av fysisk minne. Dumper fysisk minne til tidsk.: tall stiger"

 

Til tider kommer jeg inn i sikkerhetsmodus, til tider ikke.

Lenke til kommentar

Hei

 

Høres ut som et eller annet hardware i systemet ditt har en alvorlig konflikt.

 

Har du noe eksternt koblet til, noe kamera, ekstern HD eller noe slik

 

Ettersom du har Dell, følger det med en Diagnose CD. Du har den eller?

 

Ved å sette denne inn ved oppstart og forsikre deg om at biosen er satt til å boote på CD først. Etter at du har bootet på diagnose CD'en kan du kjøre diagnose programmet der....er ikke sikker om du har samme version som meg, men hvis du kommer inn i DOS og ikke rett i programmet kan du ta en dir og se hva som ligger på CD'en....hvis du finner et program som heter diag eller noe slik kjører du dette. Ved å kjøre en komblett test av all hardware på systemet ditt vil du få en indikasjon på hva som er feil.

 

Håper dette hjelper...

 

Lerun

Lenke til kommentar

Jeg la inn winxp om igjen. På forhånd hadde jeg lastet ned alle de nyeste driverene og bios på et minnekort. Jeg holdte på å legge inn drivere og vips, og blåskjermen kom da jeg la inn driver til wlan-kortet. Jeg klarte å komme inn i sikkertsmodus, og valgte der systemgjennopprettning. Dette fungerte, og jeg la så inn nyste bios. Etter dette har jeg ikke fått blåskjerm, men jeg har ikke lagt noe inn utenom drivere. Jeg skal gå litt rolig frem. Hvis problemet oppstår igjen, skal jeg kjøre diagnoseprogrammet på alt hardware i maskinen.

 

Nå krysser jeg fingrene og håper på det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...