Gå til innhold

Is og speiling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint med sporene som leder en innover i bildet. Liker best bildet der forgrunn er tatt med. Hvis du sentrerer kamera rundt nodalpunktet (inni objektivet?) blir sammenføyningene mer nøyaktige i forgrunnen.

Lenke til kommentar

Fint med sporene som leder en innover i bildet. Liker best bildet der forgrunn er tatt med. Hvis du sentrerer kamera rundt nodalpunktet (inni objektivet?) blir sammenføyningene mer nøyaktige i forgrunnen.

Takk for oppmerksomheten og korreksjon. Nodalpunktet er vanskelig å forholde seg nøyaktig til når dette skal gjøres i forbifarten og med håndholdt kamera. I tilfeller som dette pleier jeg kosmetisk å "rydde opp" i - etterpå.

Dette har jeg nok oversett denne gangen.

Måten jeg ryddet opp her var å klippe fra høyre orignalbilde og lime dette inn i panoramaet (se ny versjon).

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar

Fint motiv, med fin speiling! :)

Takk for positiv kommentar. Dette motivet deiset plutselig inn i bevisstheten min mens jeg kjørte hjem

etter vår spasertur. Tilfeldigheter er ofte akkurat hva som skal til for å oppfatte at ting kan bli et bra motiv.

Så også her.

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Nydelig landskapsbilder i forskjellige versjoner hvor jeg velger meg v2 , likte best komp/utsnitt her .

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...