Moerk Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Is og speiling Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
h-a Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Fint med sporene som leder en innover i bildet. Liker best bildet der forgrunn er tatt med. Hvis du sentrerer kamera rundt nodalpunktet (inni objektivet?) blir sammenføyningene mer nøyaktige i forgrunnen. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Fint motiv, med fin speiling! Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 9. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2017 Fint med sporene som leder en innover i bildet. Liker best bildet der forgrunn er tatt med. Hvis du sentrerer kamera rundt nodalpunktet (inni objektivet?) blir sammenføyningene mer nøyaktige i forgrunnen. Takk for oppmerksomheten og korreksjon. Nodalpunktet er vanskelig å forholde seg nøyaktig til når dette skal gjøres i forbifarten og med håndholdt kamera. I tilfeller som dette pleier jeg kosmetisk å "rydde opp" i - etterpå. Dette har jeg nok oversett denne gangen. Måten jeg ryddet opp her var å klippe fra høyre orignalbilde og lime dette inn i panoramaet (se ny versjon). Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 9. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2017 Fint motiv, med fin speiling! Takk for positiv kommentar. Dette motivet deiset plutselig inn i bevisstheten min mens jeg kjørte hjem etter vår spasertur. Tilfeldigheter er ofte akkurat hva som skal til for å oppfatte at ting kan bli et bra motiv. Så også her. Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
Jimmyag Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Wow for ett bilde. Kjempebra og panoramasnit er perfekt. Like alle tre Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Flotte vinterbilde Oddvar Mvh Leif Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Nydelig i link- og fullstørrelse. Går for V2 her. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Nydelig landskapsbilder i forskjellige versjoner hvor jeg velger meg v2 , likte best komp/utsnitt her . Alec Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 10. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2017 Til Helge, Smort1, Jimmy, Leif, Ragnar og Ask Takk for fine tilbakemeldinger. Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg