Gå til innhold

Politikere ble rådet til å legge igjen smartmobilen før Russland-reise

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vault 7 (I alle fall ca 1% av den, IHHT WL) er blitt offentliggjort. Dette er en logisk "tie-in" i forhold til annen avlytting som har funnet sted, f.eks. i tilfellet fru Merkel.

Men å ja, vi må ikke glemme: Russland, Putin, FSB, Putin, Russland, PUTIN, DNC, PUTIN! PUTIN!!! RUSSLAND!!! PUTIN!!!!!

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er liksom "viktig" å opprettholde skremselsbildet av Russland, mens det vi burde ha i bakhodet ang. avlytting, er vår nærmeste "allierte"

NSA overvåket Angela Merkels telefon i 10 år + 35 andre politikere/statsledere i Europa og rundt omkring. Informasjon innhentet fra det holdet, er mye farligere mht. påvirkning av dagsordenen og politikk.

https://www.nrk.no/urix/_-merkel-overvaket-i-ti-ar-1.11321280

Et råd til danskene burde heller være at de holder seg langt unna bordeller og annen mulig kompromiterende syssler i fuktige, sene nattetimer. Er den slags FSB er spesialister på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vault 7 (I alle fall ca 1% av den, IHHT WL) er blitt offentliggjort. Dette er en logisk "tie-in" i forhold til annen avlytting som har funnet sted, f.eks. i tilfellet fru Merkel.

Men å ja, vi må ikke glemme: Russland, Putin, FSB, Putin, Russland, PUTIN, DNC, PUTIN! PUTIN!!! RUSSLAND!!! PUTIN!!!!!

Du synes kanskje det er litt trist at Putin og Russland får negativ oppmerksomhet i media?
Lenke til kommentar

Du synes kanskje det er litt trist at Putin og Russland får negativ oppmerksomhet i media?

Det er jo litt trist at man ukritisk maler fanden på veggen uten å tenke over at man har tvillingbroren hans til bords.

(For den som ikke er god med språklige bilder: Det er tullete å demonisere russiske myndigheter når "våre egne" er minst like ille)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo litt trist at man ukritisk maler fanden på veggen uten å tenke over at man har tvillingbroren hans til bords.

(For den som ikke er god med språklige bilder: Det er tullete å demonisere russiske myndigheter når "våre egne" er minst like ille)

Sånn reint bortsett fra at når dine venner kikker deg i korta er det stort sett for å forsikre seg om at du fortsatt kan stoles på mens når dine ikke-venner gjør det så er det for å rævkjøre deg..
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det du egentlig sier, er at våre "venner" søker å holde oss i sjakk, så vi ikke gjør noe som kan forstyrre status quo og den eksisterende maktstrukturen. Jeg ser ærlig talt ikke hvordan våre "venner" og våre "fiender" skiller seg fra hverandre på dette punktet. Du blir jo ikke noe mindre rævkjørt av "vennene" dine om de finner ut at de ikke liker deg...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det du egentlig sier,

Det *du* egentlig sier er at vi skal avskaffe demokratiet vårt og stemme på den russiske ambassadøren som ny konge?

Det er så gøy å tolke andres utsagn med 'det du egentlig mener'. Det *du* egentlig mener er 'jeg ønsker at du mener 'dette' så jeg lettere kan gjøre narr av deg'.

Lenke til kommentar

Vi har allerede en konge, og med den vi har nå hadde vi antagelig kommet bedre utav det om vi avskaffet demokratiet og hev alle disse "folkevalgte" på gata, men det er på siden.

Men la meg så skrive poenget mitt på en slik måte at du ikke har noen grunn til å syte:

Hvilke andre grunner skulle våre "venner" ha for å kikke oss i kortene enn å holde oss i sjakk, så vi ikke gjør noe som kan forstyrre status quo og den eksisterende maktstrukturen. Jeg ser ærlig talt ikke hvordan våre "venner" og våre "fiender" skiller seg fra hverandre på dette punktet. Du blir jo ikke noe mindre rævkjørt av "vennene" dine om de finner ut at de ikke liker deg...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vi ikke heller holde oss til tema? 'Politikere ble rådet til å legge igjen smartmobilen før russland-reise'. Mener du at dette reiserådet er feil? Antar du at russiske myndigheter aldri ville funnet på å bryte seg inn på utstyret til utenlandske politikere?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Media, hva er det for noe? Så langt har jeg egentlig ikke sett noe "media" i Norge på mange år, det jeg har sett er diverse talerør som taler med en stemme - uten dissidens av noe slag - da det kommer til "viktige" saker. For eksempel som å la være å dekke visse saker (støtte av terror i Syria) eller gi de andre sakene full dekning ("russisisk avlytting" uten et svev av bevis).
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å få seg sikre enheter? Enheter som skiller mellom privat og jobb-bruk (adskilt minne) og har VPN kommunikasjon?

En vanlig smart-telefon blør informasjon som bare det. En sikret enhet er det værre med. Allikevel, kanskje Russland gjør det samme som USA - tvinger deg til å låse opp enheten så de får lest livshistorien din ved innreise.

Lenke til kommentar

Hjelper lite med en sikrere mobil / laptop når en blir tvunget til å la grensekontrollen kopiere alt innholdet, slik er det i hvert fall i USA. Har du noen klistremerker på laptopen så blir du mest sannsynlig sittende på flyplassen frem til de har fått kopiert alt som er på mobilen og laptopen din.

Det er ganske utrolig, det er jo nesten umulig å kunne ta jobb med seg til utlandet, da må en i så fall hente data over nettet når en kommer frem.

USA og England er jo virkelig ille når det kommer til dette.

Lenke til kommentar

Media, hva er det for noe? Så langt har jeg egentlig ikke sett noe "media" i Norge på mange år, det jeg har sett er diverse talerør som taler med en stemme - uten dissidens av noe slag - da det kommer til "viktige" saker. For eksempel som å la være å dekke visse saker (støtte av terror i Syria) eller gi de andre sakene full dekning ("russisisk avlytting" uten et svev av bevis).

Så fint at du stiller opp som mikrofonstativ for russiske interesser da. :)
Lenke til kommentar

Så fint at du stiller opp som mikrofonstativ for russiske interesser da. :)

Så fint at du avfeier hele diskusjonen med et stereotypisk "du er en agent fra Savushkina 55" type tull. Har du øvd på denne one-lineren lenge på VG.no sine kommentarfelt? Never mind.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...