Populært innlegg misanthrope Skrevet 8. mars 2017 Populært innlegg Del Skrevet 8. mars 2017 Likestilling, likestilling, likestilling. Kvinner skal ha alt menn har - men de skal til gjengjeld ikke prestere eller ha noen som helst forventninger på seg.Det hylles på TV2 nyhetene akkurat nå som uhemmet positivt at kvinner dominerer utdanning og prestisjetunge studier som medisin og juss. Problemet er ifølge reportere, politikere og kvinner på gata at menn fremdeles dominerer lederstillingene. Dette på grunn av menns sjåvinisme får vi høre. Ikke et pip om at ledere flest er av den eldre garde og kjønnsskiftet ikke har forplantet seg oppover ennå - eller at kvinner har andre prioriteter i livet enn menn.At skolen er langt opp for jenter, og at gutter gjør det dårlig på skolen ifra barndommen av, og at nettopp gutter og menn er de som blir kriminelle eller blåser ut hjernen sin uten yrke, jobb, partner og barn, det bryr man seg ikke om, nevnes ikke med ett ord.Ei heller at menn fremdeles lever 3-4 år kortere enn kvinner og i dårligere helse. Kvinner som har surrogatisert staten som far til sine barn. Som tar seg masse fritid og "sykedager" til å forpleie seg selv, og som selv med barn og husarbeid medregnet, nå jobber en halvtime mindre enn mannen per dag. Mannen som jobber hardere og dør tidligere. Mannen som bygger, vedlikeholder og forsvarer sivilisasjonen og fremdeles forventes å gi opp alt han har for kvinner, skulle situasjonen oppstå.Juridisk likhet for menn? Nope. Kvinner har fler rettigheter og færre plikter. Får mer penger utbetalt og gir mindre tilbake. Det snakkes mye om sosialister og staten som tyv på dette forumet, men de som er gladest i å dele ut fellesskapets goder til alle og sette sivilisasjonen i fare, er kvinner.Jeg elsker kvinner, men jeg er møkk lei av mye skal ha mer- attituden til selverklærte feminister, og av å leve i et samfunn hvor menn de siste par tiårene har blitt annenrangsborgere. Hvor ble det av likestillingen vi var med å kjempe for? Er kvinnesjåvinisme den nye normalen? 10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 (endret) Jeg er en arisk hvit, ikke-røykende, heterofil mann, som nedstammer fra den kristne urbefolkningen i Groruddalen. Hvem skal ivareta mine rettigheter? Edit: jeg så akkurat et intervju med bandet Razika på TV2. Neste ereksjon kommer om 14 dager. Endret 8. mars 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
OleNord Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 (endret) Jeg er en arisk hvit, ikke-røykende, heterofil mann, som nedstammer fra den kristne urbefolkningen i Groruddalen. Hvem skal ivareta mine rettigheter? Edit: jeg så akkurat et intervju med bandet Razika på TV2. Neste ereksjon kommer om 14 dager. Hvorfor skrivet du at du er arisk og hvit? Er vi ikke alle sjeler, som er skapt likeverdige under Gud? Det er hva som er galt i dagens samfunn, vi er ikke lenger likeverdige. Det er noen som er mer verdige enn andre. Dette er noe som kom med multikulturalismen og med ulik venstreside filosofi. Ulogiske greier. Endret 8. mars 2017 av OleNord Lenke til kommentar
Visum Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Jeg er en arisk hvit, ikke-røykende, heterofil mann, som nedstammer fra den kristne urbefolkningen i Groruddalen. Hvem skal ivareta mine rettigheter? Edit: jeg så akkurat et intervju med bandet Razika på TV2. Neste ereksjon kommer om 14 dager. Det glemte den viktigste faktoren: Avhold? Fast jobb? Funksjonshemmet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Avholdsmann i fast jobb. Two out of three ain't bad. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Hvem skal ivareta mine rettigheter?Du kan ikke ivareta noe du ikke har. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Avholdsmann i fast jobb. Two out of three ain't bad. Stoler ikke på voksne hvite avholdsfolk, noe må være gærnt. Uansett, disse får passe på seg sjøl da alt er lagt til rette for suksess. Lenke til kommentar
Sir Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Jeg er en arisk hvit, Du er en iransk albino? Lenke til kommentar
Sir Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 La nå jentene ha dagen sin. De må slite med mensen og PMS og graviditet etc. Hadde ikke du også vært litt gretten? 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Har ikke noe problem med kvinnedagen, om de hadde fokusert litt mer på de områdene der markeringen kanskje kan gi litt mening. Som i Midtøsten. 3 Lenke til kommentar
På den andre siden. Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Markeringen av Kvinnedagen i Norge er på noen måter et hån mot menneskene den skal rette søkelyset mot. De fleste parolene i Norge er selvsentrert og viser hvor fjernet vi er fra situasjonen til de fleste kvinner. Til og med FN sin norske utgave misforstår: Kvinner diskrimineres i arbeidslivet. Det eksisterer et lønnsgap mellom kjønnene også i Norge. Lønnsgapet eksisterer ikke. At ideen proklameres bidrar til splittelse og forvirring. Vi har en inntektsforskjell i Norge, ikke en lønnsforskjell. Ordene vi bruker betyr noe. Norge er på tredjeplass i verden innen likestilling. Vi burde snart hjelpe andre opp på vårt nivå. Men vi skal jo heller ikke hvile på våre laubær. Noe som SeFF ikke gjør og som får meg til å se lysere på fremtiden. Kvinnedagen er en viktig ide. Den betyr / kunne betydd noe for de 200.000.000 jentene som er kjønnslemlestet eller de som blir lovlig giftet vekk så tidlig som 9 år gamle. Men kvinner må ønske å slåss for disse menneskene. Vi kan ikke ta alle kampene på en gang, burde vi ikke da velge de flest av viktigste? I hvert fall kutte ned fra flere titalls paroler til tre, fire stykker. 3 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Bare sånn i tilfelle noen skulle tro at takhøyden ble for høy: http://www.dagbladet.no/nyheter/slik-ble-budskapet-om-rettigheter-for-prostituerte-mottatt-i-8-mars-toget-i-oslo/67381332 REVET I STYKKER: «Sex workers rights = human rights» sto det på parolen til Prostituertes interesseorganisasjon i Norge (PION). Det var det noen i kveldens 8. mars-tog i Oslo som ikke likte. Resultatet, en ødelagt parole, ser du over Slik ble budskapet om rettigheter for prostituerte mottatt i 8. mars-toget i Oslo REVET I STYKKER: «Sex workers rights = human rights» sto det på parolen til Prostituertes interesseorganisasjon i Norge (PION). Det var det noen i kveldens 8. mars-tog i Oslo som ikke likte. Resultatet, en ødelagt parole, ser du over REVET I STYKKER: «Sex workers rights = human rights» sto det på parolen til Prostituertes interesseorganisasjon i Norge (PION). Det var det noen i kveldens 8. mars-tog i Oslo som ikke likte. Resultatet, en ødelagt parole, ser du over Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Kvinnekampen har aldri vært om likestilling, men handler utelukkende om kvinnenes egen posisjon i samfunnet. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Bare sånn i tilfelle noen skulle tro at takhøyden ble for høy: http://www.dagbladet.no/nyheter/slik-ble-budskapet-om-rettigheter-for-prostituerte-mottatt-i-8-mars-toget-i-oslo/67381332 REVET I STYKKER: «Sex workers rights = human rights» sto det på parolen til Prostituertes interesseorganisasjon i Norge (PION). Det var det noen i kveldens 8. mars-tog i Oslo som ikke likte. Resultatet, en ødelagt parole, ser du overSlik ble budskapet om rettigheter for prostituerte mottatt i 8. mars-toget i Oslo REVET I STYKKER: «Sex workers rights = human rights» sto det på parolen til Prostituertes interesseorganisasjon i Norge (PION). Det var det noen i kveldens 8. mars-tog i Oslo som ikke likte. Resultatet, en ødelagt parole, ser du over REVET I STYKKER: «Sex workers rights = human rights» sto det på parolen til Prostituertes interesseorganisasjon i Norge (PION). Det var det noen i kveldens 8. mars-tog i Oslo som ikke likte. Resultatet, en ødelagt parole, ser du over Tror det er noe fornuftig der ett eller annet sted midt mellom Siv Jensen og rabiate mannehatende rødstrømper. Jeg vil si at de mest utsatte av alle kvinner i Norge (forutenom de Niqapkledde slavene), er nettopp de prostituerte. At disse nær sagt blir angrepet av Ottar-ekstremister blir jo ett paradoks uten sidestykke. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 (endret) Hvor var likestillingen i den såkalte Hemsedalsaken? 4 likeverdige og likestilte mennesker drakk seg drita (eller dop), hadde sex, sugde, gliste og var åpenbart med på det alle sammen! Men én av dem angret seg... Hadde det vært en av mennene, hadde alle bare ledd av det. Men jenta angret seg, og påsto seg voldtatt. Men hun var meget aktiv i sex'en, til alt overmål bevist med video, og retten frifant selvsagt gutta! Men det store spørsmålet her er jo: Hvorfor ble ikke hun tiltalt for å ha hatt sex med "personer som var for full til å ta vare på seg selv"? Når det var det argumentet aktor brukte mot gutta? Vi har jo likestilling i Norge, ikke sant? Endret 9. mars 2017 av ozone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå