Gå til innhold

Denne strømforsyningen koster nesten 10 000 kroner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I mine øyne skal man være rimelig tett i pappen for å kjøpe dette produktet. Ekstremoverklokkere har kanskje ett lite behov. For resten vil man komme mye bedre utav det ved å kjøpe ett ekstra skjermkort f.eks eller en fet skjerm....

Lenke til kommentar

Pc power & cooling 1200w var i sin tid også svært dyr. Denne var også stappet full av kvalitet. En legende for overklokkere. Denne kom vel ut i 2007 og kostet over 4000kr da. Altså rimelig mye den gang.

Noen vil ha det beste åkke som, og slik er det med det meste som kan kjøpes.

• Liker 6
Lenke til kommentar

"...bedyrer at de med dette har laget en strømforsyning av eksepsjonell kvalitet og holdbarhet som skal appellere til de mest kravstore."

Dette synes jeg å ha hørt før - om min PC Power & Cooling 1200 W på kjøpetidspunktet for en del år siden.
https://www.komplett.no/product/407089

Den sa *poff*, og tok med seg en sikring da den gikk opp i røyk (bokstavelig talt) etter rundt 13 måneder.

Etter det har jeg sluttet å svelge de "store ordene" fra produsentene rått ved valg og kjøp av komponenter.

Pc power & cooling 1200w var i sin tid også svært dyr. Denne var også stappet full av kvalitet. En legende for overklokkere. Denne kom vel ut i 2007 og kostet over 4000kr da. Altså rimelig mye den gang.

Jeg tror jeg gav ca. 4500 for min - synd den ikke holdt så lenge. :/

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"...bedyrer at de med dette har laget en strømforsyning av eksepsjonell kvalitet og holdbarhet som skal appellere til de mest kravstore."

Dette synes jeg å ha hørt før - om min PC Power & Cooling 1200 W på kjøpetidspunktet for en del år siden.

https://www.komplett.no/product/407089

Den sa *poff*, og tok med seg en sikring da den gikk opp i røyk (bokstavelig talt) etter rundt 13 måneder.

Etter det har jeg sluttet å svelge de "store ordene" fra produsentene rått ved valg og kjøp av komponenter.

Jeg tror jeg gav ca. 4500 for min - synd den ikke holdt så lenge. :/

Valgte du penger eller ny enhet på rma?

Hadde selv denne strømforsyningen i noen år. Fra release.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg måtte velge pengene tilbake, Nizzen - ny enhet var desverre ikke å oppdrive.

Synd, for jeg hadde ønsket å gi dem (PC P&C) en ny sjanse.

Jeg har vært igjennom en del strømforsyninger, men jeg tror det var da jeg gikk for en OCZ Z-Series 1000 W istedet.

Den fungerte greit nok - dvs. den fungerte i det hele tatt ihvertfall - men det var slettes ikke samme kvalitetsfølelsen mht. førsteinntrykk og byggekvalitet kontra PC P&C TurboCool-PSUen.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Man kan jo lese testen hos jonnyGURU og vurdere selv.  Jeg tenker nok at man skal være rimelig innesnødd for å blåse ti laken på en slik PSU når man får enheter som yter bedre og har tilnærmet lik kvalitet for en fjerdedel av prisen.  I alle fall om man alltid skifter ut PSU ved nybygg (ca. hvert femte år) slik jeg gjør.  Om man av en eller annen grunn ser for seg å beholde enheten i ti, tyve eller flere år så kan den selvsagt ha noe for seg.

Men jo, det finnes flusst av folk som gjerne bruker penger på poengløse ting for å kunne skryte på fora eller føle seg über en stakket stund.  Greit nok det.

Lenke til kommentar

Har man penger å tømme i dass, så kjøper man denne PSUen.    Det finnes jo noen få ute på nettet som er hysterisk allergiske mot ting laget i Kina, har truffet på noen av dem opp i gjennom åra.  Om de ville betalt denne prisen for PSUen vet man jo ikke, selvfølgelig.   Byggkvaliteten er imponerende, men ellers yter den jo ikke noe spesielt bedre enn andre enheter i samme klasse. 

Lenke til kommentar

Den ny-nye økonomien baserer seg på å selge en følelse basert på løgn og så levere billig skrot som ser bra ut på utsiden og akkurat gjør jobben. Det blir stadig tøffere kår for de som ikke leverer, spesielt innenfor teknologi der folk følger med.

Lenke til kommentar

Man kan jo lese testen hos jonnyGURU og vurdere selv. Jeg tenker nok at man skal være rimelig innesnødd for å blåse ti laken på en slik PSU når man får enheter som yter bedre og har tilnærmet lik kvalitet for en fjerdedel av prisen. I alle fall om man alltid skifter ut PSU ved nybygg (ca. hvert femte år) slik jeg gjør. Om man av en eller annen grunn ser for seg å beholde enheten i ti, tyve eller flere år så kan den selvsagt ha noe for seg.

Men jo, det finnes flusst av folk som gjerne bruker penger på poengløse ting for å kunne skryte på fora eller føle seg über en stakket stund. Greit nok det.

Synn for colermaster at jonnyguru er konge på testing av psu :D

Lenke til kommentar

Man kan jo lese testen hos jonnyGURU og vurdere selv. Jeg tenker nok at man skal være rimelig innesnødd for å blåse ti laken på en slik PSU når man får enheter som yter bedre og har tilnærmet lik kvalitet for en fjerdedel av prisen. I alle fall om man alltid skifter ut PSU ved nybygg (ca. hvert femte år) slik jeg gjør. Om man av en eller annen grunn ser for seg å beholde enheten i ti, tyve eller flere år så kan den selvsagt ha noe for seg.

Men jo, det finnes flusst av folk som gjerne bruker penger på poengløse ting for å kunne skryte på fora eller føle seg über en stakket stund. Greit nok det.

Synn for colermaster at jonnyguru er konge på testing av psu :D

Synd? Mannen sitter tydeligvis med en stiv en mens han tørker opp siklet på bordplata etter og ha brukt hele dagen på og studere loddepunktene, og arbeidet Murata har lagt i denne strømforsyningen.

Utsnitt..

I knew I heard music. I didn't know I heard pr0n music. I need an adult! Wait... I am an adult.

Come closer, you sexy pile of circuits.

Jesus Christ on a cracker, I have never seen board work quite this good, and I've been in electronics forever. Did aliens do this or something? This might even top Delta's best work. Here we find a PIC24FJ32GA microcontroller near an NCP1397AG resonant mode controller.

I'm halfway through the paper towels and on my third glass of water. I hope I get to the end of this page before I end up in the hospital for dehydration due to all the drooling I'm doing.

Lenke til kommentar

Men sikling og papirhåndklær til tross så scorer Jeremy altså 9 for ytelse og kun 7.5 for funksjonalitet, mens for eksempel Seasonic Prime 850W scorer 10 over hele linja.  Jeg tipper at svært få, om noen, ville gjort det samme.  Det er ikke for ingenting at Jeremy i årevis har vært ansett som den beste og mest uavhengige PSU-testeren på nettet.  Inntil relativt nylig egentlig den eneste det var verdt å lese, siden de fleste PSU-tester lenge var fullstendig subjektive og helt ubrukelige.

Enhver som har fulgt fyren over tid vet dessuten at han er en selverklært byggekvalitetsnerd og det er jo også nettopp i disassembly-delen at adjektivene florerer.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

Nå blir vel dette neppe noen volummodell, men der finnes jo en del folk som har mer penger enn vett...

Hvis man uansett har mer penger enn vett, har man jo mer penger desto mer vett man har, og noe må man jo bruke pengene på. Hvis denne havner så langt nede på prioriteringslisten, bør man altså ha enormt mye vett for å kjøpe denne. Det er det du sier, er det ikke?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...