Emigrert Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 (endret) Hvordan gjøres det hvis man vil ha for eksempel Euro-konto I Norsk bank?Er det f.eks. separate kontoer, eller en konto med flere valutaer?Hva er ulempene i forhold til NOK-konto?(Gebyrer, rente, tid etc.)La oss si at man mottar Euro, beholder noe, sender noe videre til utlandet, eller kanskje en annen Euro-konto I Norge. Endret 11. mars 2017 av Emigrert Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 (endret) En valutakonto er normalt en separat konto knyttet til ditt kundeforhold til banken, eller eventuelt til andre kontoer. Jeg vet ikke akkurat hvordan det fungerer i praksis i Norge, men valutakontoene jeg har hatt tilbud om i min bank i et annet land enn Norge, hadde dessverre ingen rente. Det var kun en konto man kunne veksle til og fra i den andre valutaen og oppbevare den andre valutaen, og eventuelt overføre og bruke kontoen i den relevante valutaen. F.eks ved aksjekjøp eller pengeoverførsel til en konto i samme valuta. Disse kontoene var gratis, men det varierer nok fra bank til bank. Jeg har en annen valutakonto, i Kinesiske Yuan i en Kinesisk bank, og der får jeg rente, men dessverre samme rentesats som Euroen, ikke samme rentesats som Yuan i Kina. https://www.nordnet.no/kundeservice/start/valuta-og-veksling/valutakonto.html Søk på "valutakonto Norge" ga egentlig kun linker til banktjenester for bedrifter, noe som kan tyde på at valutakontoer i vanlige Norske banker ikke er tilgjengelig for privatpersoner generelt sett. Endret 8. mars 2017 av zeebra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå