Gå til innhold

Alle disse fakturaprogrammene

Anbefalte innlegg

Jeg ser i de fleste nettforum er det Conta Faktura som blir nevn som det beste fakturaprogramet, og mer eller mindre alle anbefaler dette system. Jeg har testet det og det er et bra verktøy.

Men jeg fant også mange andre gode fakturasystemer som etter min mening er vel så gode som Conta Faktura, og flere av de hadde nyttig funksjonalitet som jeg ikke finner i Conta Faktura. 

Mitt spørsmål blir derfor: 
Blir Conta Faktura anbefalt fordi det er det beste programmet?, eller blir det anbefalt fordi folk ikke vet om mange av de andre alternativene som er på markedet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antagelig fordi det er enkelt og gratis*?

Jeg sjekket litt rundt dette for et år eller to siden, og fant ut at mange av de andre enten hadde masse unødig funksjonalitet som gjorde det mer komplekst og skjønne og bruke, eller så kostet det ganske mye - typisk 150-250 + pr mnd.

Conta fulgte mer KISS prinsippet :)

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Om ein skal ha tilgang til alle funksjoner som Conta Faktura tilbyr så koster no Conta lika mykje som dei fleste andre fakturaprogram på marknaden.

At Conta er enkelt å bruke kjøper eg, men det synst no eg dei fleste fakturaprogrammene er. Er fakturaprogrammet derimot ein del av eit økonomisystem/rekneskapsprogram så er eg einig at det fort blir veldig uoversikteleg og mykje funksjonalitet som er unødvendig.

Lenke til kommentar

Å bruke Slikt fakturaprgram blir nesten dobbelt arbeid pga all regnskapsføringen som må gjøres i tillegg.

Jeg har brukt Tripletex nå i ca 4 år, og der blir fakturaene ferdig regnskapsført, og man kan gjøre alt ferdig selv, levere omsetningsoppgave osv direkte fra programmet.

Før fakturerte vi selv og så ordnet regnskapsfører resten, noe som kostet ganske mye pr år. Så begynte vi med tripletex, og etterhvert sa opp regnskapsfører, da vi ordner alt selv. og får en regnskapsfører eller revisor til å ta årsoppgjør og selvangivelse/skattemelding.

Derfor må man se på total arbeidsmengde og kostnader når man vurderer faktureringsmetode og regnskap.

Lenke til kommentar

Om ein skal ha tilgang til alle funksjoner som Conta Faktura tilbyr så koster no Conta lika mykje som dei fleste andre fakturaprogram på marknaden.

At Conta er enkelt å bruke kjøper eg, men det synst no eg dei fleste fakturaprogrammene er. Er fakturaprogrammet derimot ein del av eit økonomisystem/rekneskapsprogram så er eg einig at det fort blir veldig uoversikteleg og mykje funksjonalitet som er unødvendig.

Hei! Det er korrekt at det finnes tilleggsfunksjoner i Conta Faktura som krever en tilleggspakke vi kaller Conta Faktura Pluss. Hvilke funksjoner hvert firma har behov for er forskjellig. Som du sier, dersom det i tillegg brukes et regnskapsprogram vil grunnleggende funksjonalitet være tilstrekkelig for mange. 

En fordel med Conta Faktura er at du kan teste helt uten kostnad, og i løpet av kort tid se om systemet fungerer for ditt bruk eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...