Redaksjonen. Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Straks klar med sin andre serieproduserte brenselcellebil.Hyundai garanterer rekordrekkevidde i sin nye hydrogenbil Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 "Selskapet mener at rekkevidde i denne størrelsen er nødvendig med tanke på at fylleinfrastrukturen fortsatt er begrenset de fleste steder." Fylleinfrastrukturen?? Er det den generelt sett store avstanden mellom vinmonopoler de sikter til her? 5 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 (endret) – Denne suv-en har vist at hydrogenelektriske biler kan fungere like godt i som biler med forbrenningsmotor, sa Woong Chul Yang. Et selvutslettende utsagn siden bilen kommer i en tid der det er de batterielektriske som må konkurreres mot, og som de aller fleste ( ) er enige om står i posisjon til å utkonkurrere forbrenningsbiler i de aller fleste bruksområder. Endret 8. mars 2017 av Carpe Dam 8 Lenke til kommentar
Odd Solberg Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Hei, hvor ble det av luft-hybridbilene som skulle få et forbruk på 0,2l per mil i 2016? http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilutstillinger/ny-luftbil-loves-paa-hjul-slik-virker-den/a/10101160/ Åhhh... ja, det var en helt ræva ide, og tallene de brillierte med var sånn tall de håpte på skulle bli riktige. Ingen lufthybrid på markedet som jeg har sett i 2016 med forbruk på 0,2liter. Nei kjøp deg en elbil, fremtiden er hel-elektrisk. 6 Lenke til kommentar
5V115MSQ Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Ser man bort fra miljøaspektet og tenker rent egoistisk, ser jeg ikke poenget med å bytte fra bensinbil til hydrogenbil, når de begge to er like kompliserte, hydrogenbilen er dyrere og de har samme drivstoffkostnad: En tommelfingregel sier at man kan kjøre 10 kilometer på 100 gram hydrogen, altså en kostnad på 9,- per mil https://unox.no/hydrogen/hydrogen-sporsmal-og-svar Elbil er mye enklere og billigere i innkjøp og i drift. Miljøvennligheten blir en kjempefin bonus. 6 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Hei, hvor ble det av luft-hybridbilene som skulle få et forbruk på 0,2l per mil i 2016? http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilutstillinger/ny-luftbil-loves-paa-hjul-slik-virker-den/a/10101160/ Åhhh... ja, det var en helt ræva ide, og tallene de brillierte med var sånn tall de håpte på skulle bli riktige. Ingen lufthybrid på markedet som jeg har sett i 2016 med forbruk på 0,2liter. Nei kjøp deg en elbil, fremtiden er hel-elektrisk. En kan jo gjere eit lite overslag: En E200 bensin, 87 modell eg hadde brukte 0,6 på mila ved landevegskjøring, da måtte dette vere 3 ganger så effektivt. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Er det noen som vet hvorfor Hyundai kaster bort penger på dette våset? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Hvorfor fikk ikke ioniq den fronten? 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Dørhandtaka ser ut til å vere kopiert frå Tesla Model X. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 (endret) Hvorfor fikk ikke ioniq den fronten? Ha, haa...., dei som bestemmer over løysinger i arkitektur og Design i større firma er over 50 hele gjengen.Alt var bedre før ! Men så blir dem heldigvis utfordret. Endret 8. mars 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Hvorfor fikk ikke ioniq den fronten? Fordi konseptbiler ser alltid bedre ut en produksjonsbiler... 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Hvorfor fikk ikke ioniq den fronten? Fordi konseptbiler ser alltid bedre ut en produksjonsbiler... Tja, er nå ikke helt enig i den. Men at de gjerne ser noe mer spacet ut er jo sant, men ioniq hadde gjort seg med en lignende front som dette tror jeg. I dag er den litt daff. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Hvorfor fikk ikke ioniq den fronten? Fordi konseptbiler ser alltid bedre ut en produksjonsbiler... Tja, er nå ikke helt enig i den. Men at de gjerne ser noe mer spacet ut er jo sant, men ioniq hadde gjort seg med en lignende front som dette tror jeg. I dag er den litt daff. DAF bilen kom før Tesla bilen, er det det Du meiner ? 1 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Hvor mange av det overveldende antallet på 70 hydrogenbiler i Norge er eid av private? Noen som vet? 3 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Hvor mange av det overveldende antallet på 70 hydrogenbiler i Norge er eid av private? Noen som vet? Skamm Deg... Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 (endret) Hei, hvor ble det av luft-hybridbilene som skulle få et forbruk på 0,2l per mil i 2016? http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilutstillinger/ny-luftbil-loves-paa-hjul-slik-virker-den/a/10101160/ Åhhh... ja, det var en helt ræva ide, og tallene de brillierte med var sånn tall de håpte på skulle bli riktige. Ingen lufthybrid på markedet som jeg har sett i 2016 med forbruk på 0,2liter. Nei kjøp deg en elbil, fremtiden er hel-elektrisk. En kan jo gjere eit lite overslag: En E200 bensin, 87 modell eg hadde brukte 0,6 på mila ved landevegskjøring, da måtte dette vere 3 ganger så effektivt. Hva med forurensning, som er hele poenget med overgang ra fossil til forurensningsfritt drivstoff? Tu og "diskusjons"forum ! Går dere i samme klasse? Endret 8. mars 2017 av Fri diskusjon og kunnskap 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Hva med forurensning, som er hele poenget med overgang ra fossil til forurensningsfritt drivstoff? Det er eit anna problem med hydrogen, sidan du nemner det. Vi brukar rein energi og skiten energi. For å gå heilt over til rein energi, må vi bruke rein energi der vi kan, redusere energiforbruket og auke produksjonen av rein energi fram til vi ikkje lenger har bruk for skiten energi. Sidan hydrogenbilar brukar tre-fire gonger meir energi enn batteribilar til den same jobben, er dei med på å forseinke overgangen frå fossil til forureiningsfritt drivstoff. 6 Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Se her ja. Kopiert Mercedes skjermløsning og touchpad. I tillegg til BMW idrive hjul i samme bil. De eier ingen skam i asia hehe.. Lenke til kommentar
Antilooop Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Det er ikke noe problem å lage en hydrogenbil som har rekkevidde på 800 km, det er bare å øke størrelsen på tankene. Men problemet kommer når man skal plassere tankene. I denne bilen, som sikkert vil veie over 2 tonn må man ha hydrogentanker på minst 250 liter til sammen. Og her er det ikke bare å forme tankene etter bilen, som man kan med et batteri, tankene må være sylindriske. Ikke så merkelig at Hyundai satser på stooore hydrogenbiler. 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Hva med forurensning, som er hele poenget med overgang ra fossil til forurensningsfritt drivstoff? Det er eit anna problem med hydrogen, sidan du nemner det. Vi brukar rein energi og skiten energi. For å gå heilt over til rein energi, må vi bruke rein energi der vi kan, redusere energiforbruket og auke produksjonen av rein energi fram til vi ikkje lenger har bruk for skiten energi. Sidan hydrogenbilar brukar tre-fire gonger meir energi enn batteribilar til den same jobben, er dei med på å forseinke overgangen frå fossil til forureiningsfritt drivstoff. Bruker bilene, og transporten i Norge i dag forrurensningsfri fornybar energi fra vår vann og vindkraft? Har vi denne energien tilgjengelig i dag, og i framtida, uansett om vi velger batteri-elektrisk eller Hydrogen-elektrisk? Har nasjoner lengre syd, med større solinstråling , mulighet for å fange energi nok til elektrisk energi til sitt samfunns behov? Tror du at all transport vil kunne foregå med batteri-elektrisk, med dens ventetid og lade-problematikk, eller er er Hydrogen-elektrisk et alternativ for de som ikke er religiøse, slik at all transport kan foregå elektrisk? - Eller tenker du; Hvis resten (50%) ikke vil det samme som jeg vil så gir jeg faan i miljøet? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå