xibriz Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Er det noen som vet forskjellen på disse to stillingskodene i staten? 1087 overingeniør 1181 senioringeniør Tenker mest på hvilken kode som gir best mulighet for karierre- og lønnsmessig utvikling. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 I følge hovedavtalen så starter lønnsområdet for senioringeniøren 5 trinn høyere enn for overingeniør. 1087 Overingeniør 53-1181 Senioringeniør 58- Etter hva jeg finner er de ikke satt i en lønnsramme (som typisk gir et tidsperspektiv for når du får lønnsøkning). HTA gir bare det minste lønnstrinnet, du kan kanskje derfor finne overingeniører i noen statlige etater som tjener bedre en senioringeniører i andre. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 I følge hovedavtalen så starter lønnsområdet for senioringeniøren 5 trinn høyere enn for overingeniør. 1087 Overingeniør 53- 1181 Senioringeniør 58- Etter hva jeg finner er de ikke satt i en lønnsramme (som typisk gir et tidsperspektiv for når du får lønnsøkning). HTA gir bare det minste lønnstrinnet, du kan kanskje derfor finne overingeniører i noen statlige etater som tjener bedre en senioringeniører i andre. Det var vel deg jeg også fant ut. Altså ingen praktisk betydning mellom de to bortsett fra minstelønn. Hvordan foregår lønnsforhandlinger når de ikke følger en lønnsramme? Må man selv stå på for å forhandle årlig eller kan det fortsatt "gå av seg selv"? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Det vil "gå av seg sjølv", enten fordi din fagforeningstillitsvalgte forhandler for deg, eller fordi arbeidsgiver plasserer lønnsutviklinga di. Stillingskoda skal gi ein peikepinn på ditt ansvarsområde, men lønna skal settast basert på kva som er din del av verdiskapninga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå