Gå til innhold

Bekrefte Domene - Exchange O365

Skei

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått i oppdrag å sette opp O365 for et firma. O365 med programvare er i full sving, så det er ikke problem. Derimot er det å bekrefte eierskap av domenet. Domenet ligger hos ONE.COM og jeg finner rett og slett ikke ut hvordan man fikser dette. Kundestøtten hos MS er jo heller ikke noe å skryte av...

Har noen av dere erfaring her? Trenger sårt hjelp :)
Legger ved bilder av hvordan det ser ut:

post-326927-0-37833400-1488966142_thumb.jpg

post-326927-0-01788200-1488966143_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du legger bare inn strengen som står på MX i O365 i server-feltet hos One.com og lagrer? - Husk å sette riktig prioritet så ikke mailen stopper.

I utgangspunktet vil jeg heller anbefale å bruke TXT-record, men vet ikke om one.com lar deg legge inn det?

Lenke til kommentar

Du legger bare inn strengen som står på MX i O365 i server-feltet hos One.com og lagrer? - Husk å sette riktig prioritet så ikke mailen stopper.

I utgangspunktet vil jeg heller anbefale å bruke TXT-record, men vet ikke om one.com lar deg legge inn det?

Hei!

Takk for svar!

Hvilken prioritet anbefaler du? Mange skriver 0 ser jeg, og Microsoft sier også at man kan bruke f.eks. " 32767" eller en annen verdi som ikke er i bruk. Og her er det jo ingen andre i bruk?

TXT ser det ikke ut til at de tillater, da det kun er det som er avbildet som kommer opp.

Lenke til kommentar

Ok, har de ikke mail på dette domenet? - Isåfall er det det samme hva du setter som prioritet. - Hvis de har mail på domenet bør du sette ett høyt tall slik at ikke mailen sendes til Office 365 før du evt har satt d

Ah, skjønner.

De har mail på domenet. O365 anbefaler 32767, så bruker den.

Noen andre tips når vi først er i gang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...