Dagner Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Har fiber fra altibox. Sliter med et merkelig problem, har peiodevis et nettverk om ikke takler youtube og filmavspilling på facebook. Før så var alltid dette et problem på kvelden, etter 19.00 og utover gikk nettet utrolig seint, og det var så og si umulig å se en film på youtube eller facebook, nettet datt ut bare jeg trykte på spill. Nå har dette plutselig blitt et problem på morningene, har de siste dagene slitt med nett det samme problemet, bare på morningene isteden, og nå funker det helt fint resten av dagen. Noen som har peiling på hva som kan være galt? Er slik uansett om det er 1 eller 10 på nett. Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 Kan legge til at jeg også sleit mye med lagg på PS4 samtidig som nettet var dårlig på macen, men når jeg begynte bruke kabel på ps4'n så funket det helt fint der. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Det kan vel være en ide og sjekke om det er mange som har WiFi på eller ved samme kanal som du kjører. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Mulig det er problem med at en linje fra ditt boligområde og inn til Altibox er overbelastet i perioder. Altibox (som alle andre) selger mer båndbredde enn de har kapasitet til, da de ikke regner med at alle bruker mye båndbredde samtidig. Dette var vel et større problem før, over kobberlinjer som hadde mye lavere båndbredde, men det er ikke utenkelig at det er det som er problemet. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Det hørtes ikke helt usannsynlig ut, men da burde det ikke skille mellom WiFi og kablet forbindelse. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Nei, men han har ikke skrevet noe om han har testet på kabel. Men ja, det er jo verdt å teste det også. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Kan legge til at jeg også sleit mye med lagg på PS4 samtidig som nettet var dårlig på macen, men når jeg begynte bruke kabel på ps4'n så funket det helt fint der. Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 Det skiller mye mellom kabel og wifi, ingen problemer med bruk av kabel. Takker for svar, men er det fortsatt vits å teste andre kanaler?Er dessverre ikke noe særlig kompetent når det kommer til internett. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Javisst. Jeg har et billig-billig android nettbrett, på det kjører jeg en app som viser andre nettverk, signalstyrker og på hvilke kanaler de ligger, vises grafisk. Der kan jeg følge med om det er mye støy/andre nettverk på samme kanal eller veldig nærme. Mye trafikk på samme eller nesten samme frekvens kan godt gi problemer. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 inSSIder er programmet du bør laste ned. Her ser du hvilke kanaler som blir mest brukt, og du kan velge en som er ledig/mindre brukt. Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 14. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2017 Takk for tips. Skal sjekke det ut, gir en tilbakemelding om det hjelper. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Husk at det egentlig kun er 3 helt separate kanaler. 1, 6 og 11. Det kan ofte gi bedre resultat å legge seg på en lik kanal enn en som er rett ved siden av. Hvis f.eks. 1 og 6 er i bruk og du legger deg på 3 så vil du bli forstyrret av både kanal 1 og 6. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå