Gå til innhold

Crossfit noob, tips?


Anbefalte innlegg

På lørdag har jeg en prøvetime på den lokale crossfit "boxen" eller hva det kalles, gleder meg enormt mye til å endelig teste det ut. Problemet mitt er at jeg er relativt svak og har forferdelig mobilitet, sistnevnte er litt av grunnen til at jeg ønsker å starte med crossfit. På toppen av dette holder jeg på å slanke meg så spiser under det jeg trenger av kalorier om dagen, er litt spent på om dette vill kjøre meg helt ut eller om det går greit. 

 

Er dog ute etter tips til nybegynnere, hvordan skal en legge seg på vekt? Spesielle øvelser en bør fokusere på osv? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør det treneren din ber deg gjøre, og vær der man, ons, fre for da følger du en naturlig progresjon.
Om det vil kjøre deg helt ut eller ikke velger du selv.

Øvelsene kan du skalere for å gjennomføre dem slik at de passer for deg. Bare å si fra til treneren at du er helt ny og litt usikker så tilpasser de øvelsene for deg. (mindre vekt, mindre reps osv)

Der er etter min forståelse kun gode boxer i Norge. Kos deg på trening :)

Endret av Dufen
Lenke til kommentar

Bare for ordens skyld, det var sinnssykt gøy! Fikk ikke særlig oppfølging fra treneren dog, la meg på Rx eller hva det kalles på første del for så å kjøre jentevekt på neste. Da var jeg helt kjørt. 

 

Så kort fortalt, utrolig gøy men sinnssykt slitsomt. Synd de ikke kjører WOD på søndager så nå er det bare til å glede seg til mandag :) 

Lenke til kommentar

Hvis du var i går så kan det fort være at coachen hadde "Open" i sinne. Google "Crossfit open" om du lurer på hva det er :)

 

Ja du burde kanskje lagt deg på skalert istedenfor RX på første økta :p

 

Ja har fått med meg dette open greiene, synes wod'en i går kunne minne om noe slikt ja:P Ganske heftig, men sykt gøy. Hadde litt feil partner dog, en jente på tja 160 mens jeg er 190 :p 

 

Ja skulle absolutt gått noe ned der, ble helt utslitt. Men nå er jeg en erfaring rikere :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...