Gå til innhold

2 kort i SLI med ulik høyde


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Har 2 skjermkort med ulik høyde jeg har tenkt å kjøre i SLI. Og jeg ser nå at det blir utfordringer med
å bruke HB bridge da den er stiv og ikke fleksibel. 
 

Har vurdert PCIE riser kort, men finner ingen som bygger 2cm. 
Beste hadde vært om det fantes HB soft bridge. 

 

Noen her med smarte løsninger? 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke HB bridge nødvendigvis.

Flere tester viser at HB broen ikke gir noen fordeler.

 

Kjør på med en vanlig softbridge  :w00t:

 

Slik det er nå må jeg bruke 2 x softbridge, og det fungerer helt sikkert bra, men ønsker å se på muligheten for HB. 

 

Et PCIE riser kort eller SLI connector extender på 2cm hadde vært fint. 

 

 

Lenke til kommentar

Hei, 

 

Har 2 skjermkort med ulik høyde jeg har tenkt å kjøre i SLI. Og jeg ser nå at det blir utfordringer med

å bruke HB bridge da den er stiv og ikke fleksibel. 

 

Har vurdert PCIE riser kort, men finner ingen som bygger 2cm. 

Beste hadde vært om det fantes HB soft bridge. 

 

Noen her med smarte løsninger? 

 

Bruker du GTX 1080 eller Titan XP? Det er vel bare disse 2 korta som drar nytte av HB bridge. Da med oppløsninger fra 3440x1440 og oppover... 2 Stk fleksibroer er nok tingen for deg. Disse finnes jo i 9cm lengder, så da bør de være lange nok ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Hei, 

 

Har 2 skjermkort med ulik høyde jeg har tenkt å kjøre i SLI. Og jeg ser nå at det blir utfordringer med

å bruke HB bridge da den er stiv og ikke fleksibel. 

 

Har vurdert PCIE riser kort, men finner ingen som bygger 2cm. 

Beste hadde vært om det fantes HB soft bridge. 

 

Noen her med smarte løsninger? 

 

Bruker du GTX 1080 eller Titan XP? Det er vel bare disse 2 korta som drar nytte av HB bridge. Da med oppløsninger fra 3440x1440 og oppover... 2 Stk fleksibroer er nok tingen for deg. Disse finnes jo i 9cm lengder, så da bør de være lange nok ;)

 

 

Er 1080 SLI, ikke fått testet performancen enda. FIkk ikke CPU før i dag og har vært busy med feilsøking. 

Er nok ikke mulig med HB bridge. 

 

Jeg spiller i 1440p@165hz. Det er vel ikke langt unna 4k@60hz. Uansett, jeg har ikke noe valg med mindre jeg bruker 

PCie extender. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

2 Fleksible sli broer gjør samme nytte som en HB bro ifølge en god del tester, faktisk så vil ytelsen av og til være bedre inntil man nærmer seg 4k gaming. Men hvilke kort er det du benytter siden det er høydeforskjell på de? Er ikke alle GTX kortene like mtp lengde og høyde hvis man tar utgangspunktet i referanse kjøleren?

Lenke til kommentar

Det er 2 cm høydeforskjell, men blir for bratt for stiv bro. 
Testet litt nå og kommer til å kjøre med vanlig soft bridges. 

 

 

 

2 Fleksible sli broer gjør samme nytte som en HB bro ifølge en god del tester, faktisk så vil ytelsen av og til være bedre inntil man nærmer seg 4k gaming. Men hvilke kort er det du benytter siden det er høydeforskjell på de? Er ikke alle GTX kortene like mtp lengde og høyde hvis man tar utgangspunktet i referanse kjøleren?

 

Er  3. parts kort. 
Inno3D 1080 Hybrid og EVGA 1080 FTW Hybrid. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Update. 

 

Løsning

Kjøpte et Pcie riser kort som bygde 2 cm. 

post-31844-0-03561900-1490695085_thumb.jpg

 

Innfestningen til kortet blir 2cm høyere, men dette gikk helt fint med lengre skruer. 

post-31844-0-79871600-1490695167_thumb.jpg

 

Ytelse

2cm pcie riser kort

Ingen forskjell fra å feste skjermkort rett i HK 

HB bridge vs 2 x Flex bridge

Merker lite/ingen forskjell i: 3dmark (firestrike, extreme, ultra), Tomb Raider, Wildlands, Overwatch, BF1. Testet i både 1440p og 4k. 

 

Men... selv om FPS ikke ble bedre, oppleves Wildlands mer smooth i gameplay med HB-bridge. Med 2 flex bridges var jeg alltid usikker på om G-sync fungerte. Bilde var "urolig/tearing" når jeg bevegde bilde raskt fra side til side. Dette ble helt borte med HB-bridge og spillet fikk "Overwatch feeling" for de som har spilt det. For de som ikke kjenner til den feelingen så flyter spillet godt.

 

Scoret også 10% bedre med Gsync på i ingame benchmarken. 

 

I de andre spillene opplevde jeg ingen forskjell. 

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...