Mannn28 Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Hei, har et oppsett med overvåkningskameraer rundt huset. Kan jeg koble de til en egen router, som sender signalene til min hoved router trådløst ? Hvordan går jeg frem da ? Har TP link til hoved router og har en Telenor zyxel p8702 som en ekstra router hvor jeg håper å kunne koble til disse kamerane. ( Ip kamera ) Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Hei, har et oppsett med overvåkningskameraer rundt huset. Kan jeg koble de til en egen router, som sender signalene til min hoved router trådløst ? Hvordan går jeg frem da ? Har TP link til hoved router og har en Telenor zyxel p8702 som en ekstra router hvor jeg håper å kunne koble til disse kamerane. ( Ip kamera ) Det du leter etter er en switch, ikke en router. Usikker på om du kan sette opp zyxelen som det, men en switch koster omtrent 0. https://www.dustinhome.no/product/5010546468/tl-sg1005d-5-port-gigabit-desktop-switch Husk at du trenger 1 port pr kamera + 1 port til internett inn i switchen. Har du 5 kameraer eller mer trenger du en større switch enn den jeg linket til :-) Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Hei, har et oppsett med overvåkningskameraer rundt huset. Kan jeg koble de til en egen router, som sender signalene til min hoved router trådløst ? Hvordan går jeg frem da ? Har TP link til hoved router og har en Telenor zyxel p8702 som en ekstra router hvor jeg håper å kunne koble til disse kamerane. ( Ip kamera ) Nei, eller jo - men antagelig ikke med den Zyxel-ruteren fra Telenor. Det du er ute etter er en enhet som kan brukes som Wireless Client. - Dvs at den "forlenger" trådløsnettet ditt og gir deg RJ45-porter ut. Du kan. f,eks bruke noen (men ikke alle) rekkeviddeforlengere slik, f.eks denne; https://www.dustinhome.no/product/5010977572/wap3205v3-wireless-n300-apbridgerepeaterclient Den kan du koble opp som en "trådløs klient" i nettet ditt og få 5 LAN-porter som i praksis da står på WLANet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå