Gå til innhold

Noen med peil kvalitete til Powershot A80 ? ? ? ?

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt å anskaffe meg et nytt dig.kamera. lurer på om canon powershot er verdt å bruke 4000,- på sammenliknet med ixus 400 eller exilim z4? jeg tenker da først og fremst på bildekvalitet og brukervennlighet (ikke størrelsen) da fatters på 60 skal bruke det endel.... har fått med meg at exilim koster godt under 4000,- nå

håper på noen gode råd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel det har iallefall fått gode kritikker i utenlandske tester, det eneste minuset er at det ikke har oppladbare batterier men til gjenngjeld er det jo extremt enkelt å få fatt i nye.

Har selv et på tur i posten og jeg bestilte med hurtiglader og 4 oppladbare batterier dette kom på ca 500 kr extra men det finns ladere med batterier til under 200,.

Lenke til kommentar

OK, nå har jeg fått mitt eks og tatt noen bilder (30-40 stk) av alt mulig rart bare for å teste , jeg kann ikke si annet enn at jeg er imponert det er meget bra billedkvalitet.

Det eneste jeg har og bemerke er at en del bilder er det røde øyne på men dette kann vere brukerfeil.

Jeg bruker ellers et Cannon eos (ikke digitalt) så jeg er vant til rimelig bra billedkvalitet

Lenke til kommentar
[quote name='Snekker`n' date='08/12/2003 : 18:27'] OK, nå har jeg fått mitt eks og tatt noen bilder (30-40 stk) av alt mulig rart bare for å teste , jeg kann ikke si annet enn at jeg er imponert det er meget bra billedkvalitet.
Det eneste jeg har og bemerke er at en del bilder er det røde øyne på men dette kann vere brukerfeil.
Jeg bruker ellers et Cannon eos (ikke digitalt) så jeg er vant til rimelig bra billedkvalitet [/quote]
Røde øyne kommer av at den innebygde blitzen på de fleste digitalkamera er plassert veldig nær linsa. Jo lenger vekk fra linsa blitzen sitter, jo mindre sjanse er det for røde øyne. Med ekstern blitz skal du ha skikkelig uflaks om det dukker opp et bilde med røde øyne på.
Jo mindre et kamera er, jo nærmere er blitzen nødt til å være linsa.
Utfra hva jeg har kunnet finne ut, er den magiske avstanden ca.5cm om man ikke skal bli plaget med røde øyne på bilder.
Nå er det jo heldigvis veldig lett å fikse på dette i et billedbehandlingsprogram, men det er jo litt ekstraarbeid :(

Videre tillykke med nykameraet :thumbup:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...