Gå til innhold

[Løst] Pioneer vsx-922 og hdmiprosjektor, ingen lyd fra pc

Anbefalte innlegg

Edit:

Glem det, ga opp å få til dette på denne skrapkassa av en receiver. Det ble til slutt optisk kabel fra pc til receiver for lyd og hdmikabelen direkte fra pc'en til prosjektoren.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har en Pioneer vsx-922 som suround receiver.

Har i laang tid hatt pc'en tilkoblet pioneeren via hdmikabel fra skjermkortutgangen på pc'en og inn på receiveren. Dette har fungert helt fint til lydavspilling uten prosjektor og også sammen med en gammel dviprosjektor som har vært koblet fra hdmi-ut på pioneeren til dvi-inn på prosjektoren. Dette har som sagt fungert glimrende både ved ren lydavspilling og ved filmavspilling. Playback device på pc'en står da på VSX-922 (receiveren).

Nå har jeg oppgradert prosjektoren til Optoma HD-161X, denne har hdmi input.

Har ikke endret noe som helst i oppsettet på pc'en eller på receiveren, kun byttet kabelen fra hdmiutgangen på receiveren til en ren hdmikabel inn på prosjektoren.

VSX-922 er fortsatt valgt som playback device på pc'en, men så fort jeg setter strøm på prosjektoren forsvinner vsx-922 som et valg for playback device(den vises disconnected).

Samme pokker hva jeg nå gjør så nekter pc'en å sende lyd til receiveren via hdmi så lenge nye prosjektoren er koblet til og har strøm.

Noen som vet hva må jeg gjøre for å få løst dette?

I hdmioppsettet på receiveren er det valgt AMP og ikke Through så dette burde være riktig for å få lyd fra hdmi ut av høyttalerne tilkoblet receiveren.

Om jeg kobler tiligjen gamleprosjektoren via hdmi->dvi kabelen så fungerer alt som før.

Endret av TheEdge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...