VRK18 Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 (endret) Når man maler en vegg, skal man også male fugen i hjørnet mot tilstøtende vegg/skap/benk/tak? Endret 7. mars 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Med mindre du liker skillet, ja Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Slenge på en list... maskere mot skapet eller fugen ser uansett rart ut.. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 Slenger med et bilde som eksempel på hva jeg snakker om. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Silikon? Eller noe som er overmalbart? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Man skal ikke male dem, altså man må ikke male dem hvis man ikke har lyst. Det så ikke akkurat vakkert ut så jeg håper du har fuget med noe som er overmalbart 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 Silikon? Eller noe som er overmalbart? Kjennes ut som silikon, ja. Gir litt etter når jeg klemmer på det. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Silikonfug kan ikke males. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 (endret) Silikonfug kan ikke males. Da får jeg male så tett jeg kan inn til silikonen. Eventuelt går det kanskje an å fjerne den og fuge med akryl i stedet? Eller kanskje til og med fuge med akryl over silikonen? Endret 8. mars 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Her hjemme er det ikke mulig å skille silikon og høykvalitetsakryl basert på hvor mye det gir etter. Man ser det på glansen i overflaten. Du kan selvfølgelig male inntil silikonfugen, evt fjerne den og fuge på nytt. Problemet med silikonfug er at det er vanskelig å få noe til å feste seg i den. Jeg tror ikke jeg ville tatt sjansen på akryl over silikon. Tec7 skryter på seg at det limer alt, men jeg har aldri testet på silikon. Jeg har selv dette problemet med 7 meter silikonfug her hjemme. Jeg kommer sannsynligvis til å fjerne den og fuge på nytt med noe som kan overmales. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 Her hjemme er det ikke mulig å skille silikon og høykvalitetsakryl basert på hvor mye det gir etter. Man ser det på glansen i overflaten. Silikonen er mattere? Mulig å se dette på bildet? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Var jeg deg ville jeg satset på at vedkommende som la den fugen hadde vett til å legge noe som var overmalbart, og malt over. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 Var jeg deg ville jeg satset på at vedkommende som la den fugen hadde vett til å legge noe som var overmalbart, og malt over. Det er gummi-aktig når jeg tar på det. Er både silikon og akryl det? Jeg kan jo satse på å male over og se hva som skjer. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 10. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2017 (endret) Resultatet ble elendig. Tydelig at fugene mellom benkeplaten og veggen ikke er overmalbare. Malingen bare prellser av. Antar da at det er silikon? Hva ville dere gjort da? Forsøkt å fjerne silikonen og fuget på nytt med akryl, for så å male over? Eller fuget med akryl direkte over silikonen? Eller kanskje lagt en list? Finnes det små gummilister e.l. som kan passe her? Endret 11. mars 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Jeg har vel allerde skrevet, men list er det eneste alternativet i mine øyne 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 11. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2017 Jeg har vel allerde skrevet, men list er det eneste alternativet i mine øyne Sånn gummi/plastlist da, eller? Tips til en bra en? Lenke til kommentar
Zado35 Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 fugene som blir brukt mellom vegg og kjøkken benken er som oftest silikon (regner med det er kjøkken). rett og slett fordi den holder vann bedre vekk. om du ikke er fornøyd med fargen hadde jeg bare kuttet den vekk og lagt inn en ny silikon fug som er nærmest den du ønsker 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Silikonen er mattere? Omvendt. Det er ikke mulig å se på bildet. Det er vanlig at silikon er gummi-aktig. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 11. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2017 fugene som blir brukt mellom vegg og kjøkken benken er som oftest silikon (regner med det er kjøkken). rett og slett fordi den holder vann bedre vekk. om du ikke er fornøyd med fargen hadde jeg bare kuttet den vekk og lagt inn en ny silikon fug som er nærmest den du ønsker Da gjør jeg det. Denne bør vel gjøre susen? https://www.byggmax.no/bad/gulv-och-veggfliser/tilbeh%C3%B8r-gulv-och-veggfliser/fugefjerner-p280123 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Dersom den som la fugen hadde brukt maskeringstape og dratt den av før fugen tørket, hadde fugen sannsynligvis vært penere. Da hadde man kanskje ikke følt behov for å gjøre noe med den. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå