zweet Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Hei!Fikk pakke i dag med Crosshair VI Hero , Ryzen 1800X og Corsair Vengeance LED DDR4 3200MHz.Fikk startet opp PC`n og stilte inn RAM til 3200MHz som resulterte i at PCn slukket og havnet i boot loop. Fikk heldigvis resatt BIOS, så nå står den instilt med 2133 MHz, men når jeg tester hva jeg faktisk har (benchmark etc) får jeg : 32GB DIMM DDR4 clocked @ 1067 MHzHva kan være grunnen til dette?Har oppdatert BIOS, og prøvd diverse løsninger, men kjedelig å kjøre på 1067 MHz når jeg har handla 3200Mhz RAM. Takk for svar! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Det bør finnes en innstilling for å slå på XMP mode i BIOS. https://www.howtogeek.com/257766/how-to-enable-intel-xmp-to-make-your-ram-run-at-its-advertised-speeds/ 3200MHz er transfer rate. For DDR er det det doble av klokkefrekvensen. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Fikk startet opp PC`n og stilte inn RAM til 3200MHz som resulterte i at PCn slukket og havnet i boot loop. Fikk heldigvis resatt BIOS, så nå står den instilt med 2133 MHz, men når jeg tester hva jeg faktisk har (benchmark etc) får jeg : 32GB DIMM DDR4 clocked @ 1067 MHzDDR=Double Data Rate, 1067=2133 Prøv å still den et hakk opp av gangen, ikke gå rett til 3200Mhz. Må nok vente på ny bios for at det skal fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå