nor50 Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Jeg har en bærbar som har lagt her med ødelagt HDD i flere år. https://www.proshop.dk/Baerbar/Acer-Aspire-Timeline-AS3810T-354G50n/2153243 Vil nå finne en ny disk til denne. Har en SSD og om den er riktig høyde på setter jeg inn den. Men går det å legge win10 inn på denne? Og, hvordan setter jeg evt opp en minnepenn for det? Kan jeg evt legge windows inst-filene på ssd'en før jeg skrur den inn i pc'en og installere derfra? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Du laster ned Windows 10 .iso filen og legger den på en USB minnepenn. Jeg bruker Windows USB tool for slikt. Kan jeg evt legge windows inst-filene på ssd'en før jeg skrur den inn i pc'en og installere derfra? Nei det kan du ikke. Det vil ikke fungere. Du må ha installasjonsfilene på en bootbar USB minnepenn eller DVD plate. Men går det å legge win10 inn på denne? I mange tilfeller går det helt fint. I andre tilfeller trenger du drivere til Win 10. Løsningen er å gå på support sidene til den aktuelle pcen, og se om det finnes Win10 drivere. Om ikke vet du at det KAN være et problem, men som sagt, kan godt være at Windows 10 finner riktige drivere av seg selv, og at det ikke er noe problem i det hele tatt. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Man kan faktisk konfigurere ssd/hdd (på en annen pc) og kopiere over installasjonsfilene til den slik at man kan få installert Windows. Det er kjekt hvis man f.eks. står med en laptop uten optisk drev og som nekter å boote fra usb. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå