Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Urimelig av meg å ikke ville betale avgift på kjæresten sin bil?


Anbefalte innlegg

Hei. Har en kjæreste som har bil, men ikke førerkort. Det er derfor jeg som har brukt bilen til kjøring. Jeg har fortalt henne at jeg ikke vil ha bil pga. kostnadene. Ingen av oss er i jobb, så jeg har ikke lyst til å bruke noe særlig penger på bil.

 

Jeg har mest brukt bilen til å kjøre henne/oss til byen/butikken, kjøre ungen hennes til og fra skolen, samt kjørt henne til flyplassen når hun skal reise til faren sin (er ca 1 time til flyplassen).

 

Jeg fikk vikar-jobb i en liten periode, så jeg brukte bilen litt i den perioden. Bortsett fra det går bilen til å kjøre henne og ungen. Nå har årsavgiften kommet, og hun krever at jeg er med og betaler den.

 

Kan hun kreve dette? Jeg sa klart og tydelig til henne at det koster å ha bil, og at jeg ikke ønsker å betale. Men hun er sta og skal absolutt ha denne bilen. Jeg bestemmer selvfølgelig ikke om hun skal ha bil eller ikke, men jeg synes det er unødvendig bruk av penger når det går buss i byen her.

 

Er det urimelig av meg å ikke ville være med og betale årsavgiften?

 

Anonymous poster hash: 14066...49a

 

fulstendig sykt at du i det heletatt sier dette??? hun er din frue og slik jeg er oppdratt har hun noe som heter retten til og være kvinne. om hun opplever og være så uheldig og møte en mann som ikke gjør alt for henne håper jeg hun finner seg en EKTE mann. Som mann er det din plikt og holde deg etter en GYLDEN regel !!!!!!! HUN FØRST. BETAL ALT FOR HENNE OM DU IKKE KAN FØRE HENNES KONTO NR SOM FAST MOTAKER FOR DIN LØNN.  Finnest ikke ett mannfolk i Norge som er MANN. min kone får alt hun vet hvordan hun fortjener og bli behandlet.du sier du vet ikke om du vil betale????? hvorfor har du penger ??? en mann ville aldrig styre noe en kvinne er født til og gjøre!! du er en taper og jeg håper din  frue ser det. hun fortjener en mann som kan gjøre alt hun vil. patetisk er du

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når TS har sagt klart fra at han ikke vil ha bil, så skal han ikke betale for noe bil. Og det blir dobbelt idiotisk at han skal måtte GÅ til jobb, når kjerirnga insisterer på å ha denne bilen, bare for at han skal slippe det økonomiske.

 

 

Jeg hadde satt meg på bakbeina her TS. Hun vil ha bilen, og om hun synes det er dyrt får hun drite i å ha bilen. Du har ikke behov eller bruk for den. Du har i hvertfall gjort opp for din del av årsavgiften med å kjøre ungene hennes hit og dit.

 

Det handler ikke om de 1500kr, det handler om at han sier nei, hun sier ja, hun gjøre det likevell, og så vil hun dytte sin sløsing over på han. Nå er det bare 1500kr i årsavgift, men om TS lar det rulle å gå blir det fort mye han må betale for som han ikke vil ha, men som kjerringa lurer på han.

 

Vil hun ha bil til tross for at TS sier nei, er det ene og alene hennes utgift.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt enig med Zepticon. Men samtidig så har ikke TS stått på sitt, han har kjørt bilen. Hadde jeg vært TS så hadde jeg betalt halvparten avgiften, men samtidig gjort det klart at det vil føre til at jeg fremover ikke kommer til å kjøre den noe mer - fordi det er noe jeg faktisk ikke har råd til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke noe juridisk grunnlag for å kreve det, og det er like urimelig som at du ikke vil betale. Ser ett par stykker i tråden her som kun ser ut til å lese halve innlegget før de kommenterer og prøver å fremstille deg som gjerrig uten å se problemstillingen. Du har ikke lyst på en større unødvendig økonomisk utgift med bil, siden ingen av dere har fast jobb.

 

Når du kjører henne og hennes barn er dette selvfølgelig en tjeneste du gjør henne, og om hun krever at du betaler årsavgiften for å ha gjort henne en tjeneste, så er det urimelig.

Samtidig, når du har benyttet bilen i andre sammenhenger, så er jo bilen en gode du har, som følge av at dama har bil. Mange vil si det er ok "betaling" å fylle drivstoff, men vanligvis kan jo eieren av bilen kjøre selv også. Det unike er jo her at det kun er du som lovlig kan kjøre.

 

Hvem betaler for den lovpålagte forsikringen, og hvem er ansvarlig for at den er betalt når du kjører bilen?

Tror ikke forholdet kommer til å vare om ene eller andre parten bare er sta, uten å forhandle.

Lenke til kommentar

Litt enig med Zepticon. Men samtidig så har ikke TS stått på sitt, han har kjørt bilen. Hadde jeg vært TS så hadde jeg betalt halvparten avgiften, men samtidig gjort det klart at det vil føre til at jeg fremover ikke kommer til å kjøre den noe mer - fordi det er noe jeg faktisk ikke har råd til.

Det står en registrert bil med årsavgift betalt på gården, da blir det litt for dumt å gå/ta buss ;)

 

Jeg betaler for mye rart hjemme, som fruen benytter seg av, men om jeg ikke hadde brukt det hadde det aldri vært i huset. Da er det jeg som har behovet, og derfor dekker jeg utgiftene. At hun bruker det av og til når det er tilgjengelig betyr ikke at hun trenger det eller skal betale.

 

Feks har jeg ganske mye HiFi utstyr, og det står i stua. Det blir for dumt st jeg skal kreve at hun betaler meg ut halvparten bare fordi hun bruker det til å høre på spotify når hun er hjemme alene;)

Lenke til kommentar

Herregud, dette kan du være med å betale for! Betal halve! Hvis du ikke vil det så ikke bruk bilen. Kjøper ikke helt den med at du prøver å selge inn saken her med at hun er den eneste grunnen til at du kjører bilen. Kan vedde på at du bruker den uten henne også! Man up!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Det står en registrert bil med årsavgift betalt på gården, da blir det litt for dumt å gå/ta buss ;)
Ikke hvis man ikke forstår at det er flere utgifter enn bensin og bompenger ved å kjøre en bil.
Utgifter som er identiske om bilen står i ro eller brukes.

 

Med mindre du snakker om slitasje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...