Gå til innhold

Kjøretur Hirtshals/Tyskland/Amsterdam

Anbefalte innlegg

Har tenkt å reise på ferie fra 24. til 31. mars nå, med båten til Hirtshals. Endestasjonen er en natt hos søsteren min i nordlig Nederland, før turen går til Hirtshals igjen.

Har dere forslag til stopp underveis? Er godt vant med å kjøre i Europa/Tyskland. Jeg skal stoppe hos en Audi dealer for å ta service på bilen ihvertfall da det er halve prisen sammenlignet med her. Kjøreturen fra Hirtshals til Nederland er i underkant av 8 timer.

Tenkte å kjøre til Berlin og sove den en natt eller to, har noen et hotell å anbefale? Budsjettet er helt normalt. Eneste must er parkering og en ålreit seng og bad og nærme sentrum. Har veldig lyst å se på ting og museer fra kalde krigen ihvertfall da det interesserer meg veldig. Har noen erfaringer? Hirtshals til Berlin er også i underkant av 6 timer.

Har også lyst å dra til Wolfsburg til Volkswagen museet, noen som har erfaring?

Slik det ser ut nå blir det Hirtshals>Berlin 2 netter>Wolfsburg 1 natt>Amsterdam 1/2 netter>hjembyen Groningen>Hirtshals

Planen er å kun bestille hotell i Berlin, og ta resten litt på sparket derfra, er det enkelt/billig å finne hotell en dag i forvei? Har en nevø som ofte slårtil på 'last minutes' hos hoteller, altså avbestilte rom. Han har fått suite til halv pris og slikt. I verste fall er Berlin kun 4-5 timer maks unna hjembyen min der jeg har leilighet og søster.

Er godt vant med å kjøre i Tyskland, og vet av erfaring med hastigheten at varighet på kjøreturen blir fort 10-20% kortere enn Google Maps sier feks. Viktigste for meg er ihvertfall service som jeg tenker tar en dag mens jeg kikker meg rundt et sted.

Har kommet fram til at drivstoff samt ferge blir forhåpentligvis under 5000kr, service blir rundt 7000kr, så er det bare fornøyelse, mat, hotell og parkering igjen.

Noen som har gøyale forslag i Tyskland, helst mellom Hamburg og Berlin-ish?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...