kgopheim Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Jeg har et lite enkeltpersonsforetak, der jeg har kjøpt en vare(som jeg har betalt for) der firmaet som skal ha varen førte over penger på min konto, uten faktura. Hvordan skal jeg føre "inntekten" inn i regnskapet? Skal jeg da bare lage en faktura som jeg setter som betalt? Lenke til kommentar
Sir Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Du har først kjøpt en vare, også videresolgt den? Du må ihvertfall bokføre varekjøpet. Her har du kanskje mottatt en faktura fra leverandør. Deretter kan du lage en faktura på det du har solgt videre. Denne fakturaen må du også sende til kjøper. Hvordan du fører salget kommer an på om du bruker et økonomisystem med faktuaintegrasjon. Isåfall holder det å lage faktura og merke den som betalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå