G Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 (endret) dear friend: thanks for your purchasing, we are so sorry for this inconvenience to you, we had shipped the item# nnnnnnnnnnnn to you from post office Vip Air Mail on Feb 28, but we are so sorry that today we receive the post office message, the package had been stopped by your customs .we will contact with the post for help, friend, we are so sorry for this inconvenience to you,but now I think it's better to full refund you now. And you can buy a other by your side. Pls accept my apology for the trouble. waiting your confirm. we will do next for you as soon as we got your reply. Very sorry for the trouble, as you know this is the international business and we hope we can have chance to do best service for you. IF you has any question, pls connect us freely. and pls kindly donot leave us bad feedback or dispute, we will any things can be solved by connection. Thanks Den røde nnnnnnnnnnnn har jeg erstattet inn selv i sitatet. 1. Selger har sendt meg denne meldingen før siste mottaksdato i Ebay-systemets siste antatte mottaksdato går ut på dato. 2. Selger har byttet foto på produkt. Kan det skyldes at de forsøker å spare penger ved å rokkere flere produkter inn i samme varenr., etter de har solgt seg tommer for en batch av den første varen som opptar varelenken? 3. Selger har byttet beskrivelsestekst på produkt. Kanskje samme forklaring som spørsmålet i punkt 2? 4. Jeg har noen dager i forveien bestillet samme vare i en annen ordre, som ser ut til å være innmeldt hos Posten (avsenderland Sverige - på tross av at det kommer fra Kina). Dette var under kr 350 grensen (derfor 2 ordrer) Varen er et laptop-batteri for denne ordren, og nøyaktig samme laptop-batteri også for den første ordren som ser ut til å gå sin gang. Seneste leveringsdato blir 26. mars på første ordren. og 30. mars på den aktuelle ordren som står som "småtrøbbel" (ihvertfall ekstra kommunikasjon som jeg hadde håp om å få slippe). Har forhåndsbetalt med VISA-kredittkort for sikkerhetsskyld, da det jo er en nødløsning på å forsøke å få pengene tilbake der dersom selger og så der igjen Ebay ikke ordner opp. Kan dette gå helt greit? Eller virker det noe suspekt. Vet jo ikke helt hvordan denne saken skal tolkes. Mulig jeg roper ulv-ulv, siden selger har forhåndsvarslet at forsendelsen skar seg hos tollvesenet En kan ihvertfall kose seg med kina-engelsken inntil videre. Endret 7. mars 2017 av G Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 "but now I think it's better to full refund you now" Jeg hadde godtatt det. Det er positivt at selger sender melding om trøbbel så jeg vil anta at dette er en seriøs selger. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Siden batterier veldig ofte stoppes fra å bli sendt med fly er det ikke lengre så lurt å bestille slikt fra Kina. Har du betalt via PayPal så har du jo forsikring der. Lenke til kommentar
G Skrevet 7. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2017 (endret) Rart at en erfarnen nok selger av batterier velger å lempe det ombord på fly i første omgang da? Der skurrer det bittelitt da, uten å ta alle sorger på forskudd. Dritt med kommunikasjonsbiten med disse kineserne da. Når man også snakker om en selger med tilnærmet 20.000 feedbacks allerede.. 98,6 % positive tilbakemeldinger (nesten 1000 feedbacks siste 12 mnd.). During past year, During past month på disse negative tilbakemeldingene, uten å henge ut selger med navn, så lar det seg jo google: Wrong description. Got cheap battery with lower capacity instead of genuine batt Wery slow shipping and battery does not work!!! batterie pas samsung sdi origine produit generique smp chinois Won't charge fully. Says "service battery". Seller tried to avoid refund. The stated capacity of the battery does not correspond to reality. work 3 hour! No quality control. I order a new battery and is come DOA. Very bad qualité and does not work havent received this yet unusable Defekte Ware Uneinsichtig Dank PayPal Geld zurück ARRIVATO DOPO UN MESE Is a sheet saller I never had, bad Item ,no money back ,he has 2 address DE. CH Dishonest seller. Item not compatible, no solution. Return will be expensive. ne tien pas la charge miese Komunikation bietet in GER. sachen an aber textet in english und chinesich Endret 7. mars 2017 av G Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 ARRIVATO DOPO UN MESE Det er iallefall en som har mottatt dem, men først etter en måned med venting Lenke til kommentar
G Skrevet 7. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2017 (endret) Lurt eller ikke å bestille to forskjellige ordrer - kanskje den ene kommer fram. Ikke usannsynlig at selger gikk tom for akkurat det batteriet, og at dette er måten de løser sløv lagerbeholdningskontroll på? Endret 7. mars 2017 av G Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Tok vel nesten 4 måneder fra min powerbank fra kina ble sendt til jeg fikk den. Dvs den lå 3 måneder i tollen. De er skeptiske til lithium batterier. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Tror heller problemet er tollen og ikke selger. Men kan være at tollen vil sende produktet tilbake til selger, og at det er det selger hatt fått beskjed om. Derfor tilbyr han deg pengene tilbake, siden han vet at han får produktet sitt tilbake. Særlig kina pakker blir nøye undersøkt hos tollen her i Norge nå. Og innemellom tar de jo noen grep, som da de for noen år siden bare bestemte seg at alle pakker fra DealExtreme til Norge ble stoppet, puttet i containere og sendt tilbake til DX. I dette tilfellet fikk jo også folk igjen pengene sine. Men produktene så de aldri noe til. Lenke til kommentar
G Skrevet 7. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2017 Hva er det tollerne spesifikkt ønsker sjekke ut omkring innførsel av lithiumbatterier i grunn? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Hva er det tollerne spesifikkt ønsker sjekke ut omkring innførsel av lithiumbatterier i grunn? Kan være noe med at det ikke er lov å sende batterier på fly, men at du ikke får det utlevert når det allerede er i landet kan jo være at de vil destruere batteriene kanskje. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Hva er det tollerne spesifikkt ønsker sjekke ut omkring innførsel av lithiumbatterier i grunn? Litt usikker på hva tollerene vil med pakken når den først har kommet ja. Disse reglene som er på plass, går jo mer på at flyselskaper nekter å ta i mot pakker med disse batteriene, eller i alle fall har utrolig strenge krav. Så kan være at selgeren din har forfalsket papirer for å få sendt dem til deg. Og dette er nok noe tollerene er interessert i, siden de håndhever handelsavtalene som finnes. Lenke til kommentar
G Skrevet 7. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2017 (endret) Jo mer tollerne driver på slikt, dessto mindre villige blir vel selgerne i kina i å selge til norske kunder. Det er jo allerede en del selgere på Ebay som ikke sender til Norge, og som gjerne tar seg heftig betalt for å sende til Norge også. Kinesere sender jo ofte varene kostnadsfritt ihvertfall. Får håpe for selgers del at kinesiske myndigheter er litt behjelpelige når andre land slår seg vrange. F.eks. dekker noen prosenter av tapet. Endret 7. mars 2017 av G Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Dette er vel litt av grunnen: Er det et laptopbatteri du har bestilt? Består vel som oftest av 6 eller flere slike 18650 celler. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Jeg hadde iallefall styrt unna de kinesiske batteriene og laderne, jeg har opplevd ett batteri som gikk i lufta (Laptop batteri) i tilegg til at sønnen min hadde en Kina lader som tok fyr. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 (endret) Jeg hadde iallefall styrt unna de kinesiske batteriene og laderne, jeg har opplevd ett batteri som gikk i lufta (Laptop batteri) i tilegg til at sønnen min hadde en Kina lader som tok fyr. Man kan være uheldig ja, men så kan det gå veldig bra. Jeg har bl.a i alle år brukt "Kina" batterier på alt av telefoner, digital kameraer, speilrefleks kameraer og til og med bærbare pcer. Har aldri opplevd noen problemer. Skal sies at jeg ikke har benyttet meg av slikt nå de siste årene grunnet unibody på telefonene mine. Men har fortsatt "Kina" batterier til speilreflekskameraene mine, de er flere år gamle og fungerer supert enda. Har også alltid hatt flere ladere til telefonene mine, uten problemer. Har også store mengder 18650, 26550 og andre typer lithiumbatterier. Bruker dem i lommelykter f.eks. Kjøpte de inn fra selgere i Kina, men som hadde godt rykte på seg. Så lenge man vet hva man har og bruker dem riktig, så skal man være uheldig om slikt skjer. Og ja, så kjøper jeg ikke de mest kjente billigmerkene da, kjøper mer kjente kvalitetstyper. Det hjelper på. Endret 7. mars 2017 av myhken Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Har også store mengder 18650, 26550 og andre typer lithiumbatterier. Bruker dem i lommelykter f.eks. Kjøpte de inn fra selgere i Kina, men som hadde godt rykte på seg. Så lenge man vet hva man har og bruker dem riktig, så skal man være uheldig om slikt skjer. Og ja, så kjøper jeg ikke de mest kjente billigmerkene da, kjøper mer kjente kvalitetstyper. Det hjelper på. Her kan du spare en del penger på å plukke 18650 batteriet fra laptopper som er kassert. Ofte er batteriene bedre enn dem fra kina, til tross for mange års bruk. Men hvor farlig det er å bruke slike batterier er vel ikke helt relevant for trådstarter. Problemet er at slike celler har mere energi en dynamitt, og derfor tar det tid å få det gjennom tollen. Lenke til kommentar
G Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 Hadde laptop-batterikassetten latt seg åpne uten knekk og alt det der fæle limet de bruker, så hadde jeg nok satt i nye batterier dersom det var like enkelt slik som med AA og AAA-batterier. Men lithiumbatteriene er jo loddet i sammen i smått intrikate ledningsganger seg i mellom. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 18650 batterier fra kina er jo det mye fjas med.. Styr unna alt som er over 4000mah iallefall for det eksisterer ikke På ebay finner man noen som liksom har 9600mah, jeg holder meg til kjente merker om jeg skal kjøpte batteri fra ebay, helst Samsung eller Phillips.. Ellers har jeg selv kjøpt batteri til flere mobiltyper.. De koster jo nesten ingen ting.. Har selv fått refundert penger for iphone batteri som er helt klart falske.. Selger gir jo F, fikk selv tilbudet om refusjon og beholde batteriet helt gratis om jeg ga god tilbakemelding Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Jeg hadde iallefall styrt unna de kinesiske batteriene og laderne, jeg har opplevd ett batteri som gikk i lufta (Laptop batteri) i tilegg til at sønnen min hadde en Kina lader som tok fyr. Man kan være uheldig ja, men så kan det gå veldig bra. Jeg har bl.a i alle år brukt "Kina" batterier på alt av telefoner, digital kameraer, speilrefleks kameraer og til og med bærbare pcer. Har aldri opplevd noen problemer. Skal sies at jeg ikke har benyttet meg av slikt nå de siste årene grunnet unibody på telefonene mine. Men har fortsatt "Kina" batterier til speilreflekskameraene mine, de er flere år gamle og fungerer supert enda. Har også alltid hatt flere ladere til telefonene mine, uten problemer. Har også store mengder 18650, 26550 og andre typer lithiumbatterier. Bruker dem i lommelykter f.eks. Kjøpte de inn fra selgere i Kina, men som hadde godt rykte på seg. Så lenge man vet hva man har og bruker dem riktig, så skal man være uheldig om slikt skjer. Og ja, så kjøper jeg ikke de mest kjente billigmerkene da, kjøper mer kjente kvalitetstyper. Det hjelper på. Bruker en slik Boka-lader mht lade fotoapparatbatteri , fungerer greit dog ville jeg ikke latt den stådd uten kontroll over lang tid. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Hadde laptop-batterikassetten latt seg åpne uten knekk og alt det der fæle limet de bruker, så hadde jeg nok satt i nye batterier dersom det var like enkelt slik som med AA og AAA-batterier. Men lithiumbatteriene er jo loddet i sammen i smått intrikate ledningsganger seg i mellom. Tenkte mere på han andre karen her som bruker slike celler til andre ting. Å bytte celler selv i ett laptopbatteri er ikke noe jeg vil annbefale noen å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå