Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Argumenter for/mot helsestudio.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt sikkert :)

Men det kan være greit om du viser hva du tenker, hvilken vinkling du ser for deg eller hva du har utarbeidet til nå - så er det enklere å komme med innspill.

Og ikke minst, lettere å se at du ikke har tenkt å få andre til å gjøre _hele_ jobben din. :)

Lenke til kommentar

Hei, jeg trenger gode argumenter for og mot aldersgrense på treningssenter.

Takk på forhand :-)

Sikkerhet

Ansvar

Målgruppen til treningssenteret

Under er bare det jeg tenker, altså kan ikke backe det opp med Scientific proof, men kun noen egne tanker. Hold i mente at barn ikke har samme refleksjonsevne som voksne, og derfor ikke alltid kan vurdere hva som er best for dem.

Ingen/altfor lav aldersgrense:

- kan øke risikoen for at unge føler et større behov for å komme seg raskt inn på senter for å få "drømmekroppen".

- unge bør motiveres til aktivitet utenfor lukkede rom; bruke naturen, osv. Ikke lett for barn å se verdien av å være ute i naturen og ha aktivitet ute i det fri dersom de fr inntrykk av at studio er det eneste stedet som er bra for å holde seg i form. I tillegg er det svært god helsegevinst å være ute i naturen enn å være i lukkede rom.

- kan øke risikoen for at barn faller inn i miljøer de ikke skal være, letter påvirket av miljø som tar steroider osv.

- bruk av apparater osv krever god teknikk for å unngå skader; barn vil ikke alltid kunne klare å bruke slike apparater riktig.

- Barn krever mye tilsyn

-

Lenke til kommentar

Helt sikkert :)

Men det kan være greit om du viser hva du tenker, hvilken vinkling du ser for deg eller hva du har utarbeidet til nå - så er det enklere å komme med innspill.

Og ikke minst, lettere å se at du ikke har tenkt å få andre til å gjøre _hele_ jobben din. :)

Hele jobben min er å skrive en debatt artikkel om dette. Jeg ville ikke sagt at å få noen argumenter fullfører hele oppgaven av seg selv.

Lenke til kommentar

Hei, jeg trenger gode argumenter for og mot aldersgrense på treningssenter.

Takk på forhand :-)

Sikkerhet

Ansvar

Målgruppen til treningssenteret

Under er bare det jeg tenker, altså kan ikke backe det opp med Scientific proof, men kun noen egne tanker. Hold i mente at barn ikke har samme refleksjonsevne som voksne, og derfor ikke alltid kan vurdere hva som er best for dem.

Ingen/altfor lav aldersgrense:

- kan øke risikoen for at unge føler et større behov for å komme seg raskt inn på senter for å få "drømmekroppen".

- unge bør motiveres til aktivitet utenfor lukkede rom; bruke naturen, osv. Ikke lett for barn å se verdien av å være ute i naturen og ha aktivitet ute i det fri dersom de fr inntrykk av at studio er det eneste stedet som er bra for å holde seg i form. I tillegg er det svært god helsegevinst å være ute i naturen enn å være i lukkede rom.

- kan øke risikoen for at barn faller inn i miljøer de ikke skal være, letter påvirket av miljø som tar steroider osv.

- bruk av apparater osv krever god teknikk for å unngå skader; barn vil ikke alltid kunne klare å bruke slike apparater riktig.

- Barn krever mye tilsyn

-

Takk for innspill :)

Lenke til kommentar

Argumenter mot:

Noe dårlig luft i lokalet, unaturlige omgivelser

Disse personene betaler penger for å arbeide med kroppen, som de heller burde gitt til veldedige organisasjoner.

Det er snudd opp-ned fra slik det var før. Før ville folk gjøre hva som helst for å slippe kroppsarbeid, mens nå betaler de faktisk for å gjøre kroppsarbeid eller trening.

De fattigste har ikke råd til å trene slik, og kan føle seg utestengte av den kule gjengen på senteret.

Argumenter for:

Det skaffer jobber til dem som jobber på senteret

Muligens tryggere for kvinner og barn å være innendørs, enn å være alene ute i naturen?

Det gir et tilbud til dem som virkelig trenger et slikt senter, og/eller en personlig trener.

Ser ut som mange virkelig føler de trenger slike steder, siden de betaler for å trene der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...