Luuude Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 (endret) Hei, jeg trenger gode argumenter for og mot aldersgrense på treningssenter. Takk på forhand :-) Endret 7. mars 2017 av Luuude Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Leksehjelp er en ting, men er det ikke meninga du skal gjøre et forsøk selv også? Lenke til kommentar
Luuude Skrevet 9. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2017 Lurte bare på om noen hadde noen gode argumenter for eller i mot Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Helt sikkert Men det kan være greit om du viser hva du tenker, hvilken vinkling du ser for deg eller hva du har utarbeidet til nå - så er det enklere å komme med innspill. Og ikke minst, lettere å se at du ikke har tenkt å få andre til å gjøre _hele_ jobben din. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Sikkerhet Ansvar Målgruppen til treningssenteret Lenke til kommentar
Studenten! Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Hei, jeg trenger gode argumenter for og mot aldersgrense på treningssenter. Takk på forhand :-) Sikkerhet Ansvar Målgruppen til treningssenteret Under er bare det jeg tenker, altså kan ikke backe det opp med Scientific proof, men kun noen egne tanker. Hold i mente at barn ikke har samme refleksjonsevne som voksne, og derfor ikke alltid kan vurdere hva som er best for dem. Ingen/altfor lav aldersgrense: - kan øke risikoen for at unge føler et større behov for å komme seg raskt inn på senter for å få "drømmekroppen". - unge bør motiveres til aktivitet utenfor lukkede rom; bruke naturen, osv. Ikke lett for barn å se verdien av å være ute i naturen og ha aktivitet ute i det fri dersom de fr inntrykk av at studio er det eneste stedet som er bra for å holde seg i form. I tillegg er det svært god helsegevinst å være ute i naturen enn å være i lukkede rom. - kan øke risikoen for at barn faller inn i miljøer de ikke skal være, letter påvirket av miljø som tar steroider osv. - bruk av apparater osv krever god teknikk for å unngå skader; barn vil ikke alltid kunne klare å bruke slike apparater riktig. - Barn krever mye tilsyn - Lenke til kommentar
Luuude Skrevet 9. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2017 Helt sikkert Men det kan være greit om du viser hva du tenker, hvilken vinkling du ser for deg eller hva du har utarbeidet til nå - så er det enklere å komme med innspill. Og ikke minst, lettere å se at du ikke har tenkt å få andre til å gjøre _hele_ jobben din. Hele jobben min er å skrive en debatt artikkel om dette. Jeg ville ikke sagt at å få noen argumenter fullfører hele oppgaven av seg selv. Lenke til kommentar
Luuude Skrevet 9. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2017 Hei, jeg trenger gode argumenter for og mot aldersgrense på treningssenter. Takk på forhand :-) Sikkerhet Ansvar Målgruppen til treningssenteret Under er bare det jeg tenker, altså kan ikke backe det opp med Scientific proof, men kun noen egne tanker. Hold i mente at barn ikke har samme refleksjonsevne som voksne, og derfor ikke alltid kan vurdere hva som er best for dem. Ingen/altfor lav aldersgrense: - kan øke risikoen for at unge føler et større behov for å komme seg raskt inn på senter for å få "drømmekroppen". - unge bør motiveres til aktivitet utenfor lukkede rom; bruke naturen, osv. Ikke lett for barn å se verdien av å være ute i naturen og ha aktivitet ute i det fri dersom de fr inntrykk av at studio er det eneste stedet som er bra for å holde seg i form. I tillegg er det svært god helsegevinst å være ute i naturen enn å være i lukkede rom. - kan øke risikoen for at barn faller inn i miljøer de ikke skal være, letter påvirket av miljø som tar steroider osv. - bruk av apparater osv krever god teknikk for å unngå skader; barn vil ikke alltid kunne klare å bruke slike apparater riktig. - Barn krever mye tilsyn - Takk for innspill Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Argumenter mot: Noe dårlig luft i lokalet, unaturlige omgivelser Disse personene betaler penger for å arbeide med kroppen, som de heller burde gitt til veldedige organisasjoner. Det er snudd opp-ned fra slik det var før. Før ville folk gjøre hva som helst for å slippe kroppsarbeid, mens nå betaler de faktisk for å gjøre kroppsarbeid eller trening. De fattigste har ikke råd til å trene slik, og kan føle seg utestengte av den kule gjengen på senteret. Argumenter for: Det skaffer jobber til dem som jobber på senteret Muligens tryggere for kvinner og barn å være innendørs, enn å være alene ute i naturen? Det gir et tilbud til dem som virkelig trenger et slikt senter, og/eller en personlig trener. Ser ut som mange virkelig føler de trenger slike steder, siden de betaler for å trene der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå