Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Gulv til vinterhage

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nylig kjøpt en totalrenovert leilighet bygget på 60 tallet, med ettermontert vinterhage i 2001 fra profil-fasade. Gulvet består av det jeg antar/ser ut som er én hel metall eller kompositt plate, som da er mer eller mindre helt tett. Vinterhagen i seg selv er regn-tett, men det er forholdsvis høy luftfuktighet der samt litt store temperatursvingninger da den er lite isolert. Veggene består av komposittmateriale, og vinduer rundt hele som kan åpnes helt opp. Den er ca 5m x 2m.

Da gulvet er både kaldt og ikke så veldig pent, ønsker jeg å legge et rimelig gulv med (veldig)lavt vedlikehold som tåler en viss grad av både fukt og sollys. Laminat og gulvplater i treverk utgår da jeg vil tro det er alt for høye temperatursvingninger og fukt til at det blir holdbart. Det virker som "royal impregnert" terrassebord kan være en rimelig og ålreit løsning. Jeg har ikke erfaring med å bygge terrasser, er det problematisk å "lekte opp" et slikt underlag?

Har noen noen gode/bedre forslag til et rimelig gulv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett på smartgulv? Gjerne plast eller noe slikt som man klikker sammen. De tåler vann og er både slitesterke og vedlikeholdsfrie.

Man får en del forskjellige farger og typer også.

http://www.smartdeck.no/ der er det noen eksempler, har for ordens skyld ingen erfaring med butikken.

Takk for svar,

Jeg har sett litt på slike "ferdige" terrasse plater i kompositt man klikker sammen, Clas Olson sine skulle vist nok være veldig bra, men det koster fort en del. 5-6.000 for gulv og kanter på 10 kvadrat. Men jeg er forsåvidt enig, virker veldig enkelt og godt egnet til mitt bruk. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...