MacSilje Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 (endret) Jeg har en Macbook Pro 15" (mid 2009) og vil reinstallere OS X.Jeg har bootet med Cmd+R, koblet på et trådløst nett, valgt å reinstallere, valgt disken det skal installeres på og logget inn med min AppleID. Så får jeg feilmelding: "Objektet er ikke tilgjengelig for øyeblikket. Prøv igjen senere." Har forsøkt å følge denne: http://osxdaily.com/2014/10/16/make-os-x-yosemite-boot-install-drive/ Men finner verken Yosemite eller Maverick i App store. Er det noen som har noen tips? Endret 7. mars 2017 av MacSilje Lenke til kommentar
ozone Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 I vinduet der du velger disk, må du først slette eller formatere partisjon/disk slik at der er "un-allocated" plass å installere på. Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Artikkelen er fra 2014. Det er mulig at Apple ikke lar deg laste ned Yosemite ller Maverick fra App Store lenger (eller fra "internet recovery når du booter), da de begynner å bli noen år gamle. Om, så må du få tak i macOS/OS X fra et annet sted. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Du må nok oppgradere til Sierra om du skal gjøre det "The apple way" Du finner tak i maveriks eller yosemite på nettet, men mye mere tungvindt å bruke det. Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Det funker nok dårlig på en Macbook Pro (mid 2009). Sierra krever: MacBook Pro (Mid 2010 or newer) MacBook (Late 2009 or newer) Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Jeg har en Macbook Pro 15" (mid 2009) og vil reinstallere OS X.Jeg har bootet med Cmd+R, koblet på et trådløst nett, valgt å reinstallere, valgt disken det skal installeres på og logget inn med min AppleID. Så får jeg feilmelding: "Objektet er ikke tilgjengelig for øyeblikket. Prøv igjen senere." Har forsøkt å følge denne: http://osxdaily.com/2014/10/16/make-os-x-yosemite-boot-install-drive/ Men finner verken Yosemite eller Maverick i App store. Er det noen som har noen tips? Eldre utgaver av OS X finner du ikke på Apple Store, men på Apple Support. Tut og kjør: https://support.apple.com/kb/index?page=search&type=suggested&locale=en_US&q=yosemite+download&src=support_searchbox_main&feedType=suggested&position=2 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Når man booter med cmd+R (internet recovery) får man alltid den versjonen av OS X som maskinen ble levert med. Når jeg prøvde med min Mac Mini late 2012 igår, fikk den 10.8.5 Mountain Lion. Lenke til kommentar
MacSilje Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 Svar: Objektet er ikke tilgjengelig for øyeblikket. Prøv igjen senere." Betyr at programvaren ikke er knyttet opp mot Apple ID, dvs, jeg brukte en annen ID da jeg installerte den i 2009 (hvordan kunne jeg glemme det?) Med gammel Apple ID går installeringen nå akkurat som den skal. :o) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå