2J37JHPB Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Til resten av dere, som forstår hva jeg snakker om, kan dere kontakte meg, så skal jeg gjøre jobben til "quantum", hundre ganger mer produktivt, levere hundre ganger bedre kvalitet, til en hundredel av prisen, ved å legge inn etterhvert, "et par minutter med arbeidsinnsats annen hver tirsdag" ... https://gaiasoul.com/2017/03/14/i-am-available-for-hire-software-developer/ Som sagt; Lykke til på NAV "quantum" Lenke til kommentar
quantum Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Som sagt; Lykke til på NAV "quantum" Altså, benchmarken din blir ikke mer troverdig av at du gjentar henvisningene dine til NAV flere ganger. Snarere tvert imot, vil jeg tro ... Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Som sagt; Lykke til på NAV "quantum" Altså, benchmarken din blir ikke mer troverdig av at du gjentar henvisningene dine til NAV flere ganger. Snarere tvert imot, vil jeg tro ... Her har du eksakte tall, farvel! https://github.com/polterguy/phosphorusfive-dox/blob/master/chapter-19.md#profiling-sephia-against-gmail Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Og her er matematikken, som konkluderer med, på en etterprøvbar måte, at Sephia Five er 42 ganger så bra som GMail på nøytrale parametre. Men du står selvfølgelig fritt til å krangle med de matematiske definisjonene av pluss, minus, multiplikasjon, osv. Men jeg gir meg nå jeg da https://gaiasoul.com/2017/03/28/sephia-is-42-times-as-good-as-gmail-on-neutral-metrics/ Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Beklager, tallet er 22, ikke 42 ... Lenke til kommentar
tHz Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 (endret) Som sagt; Lykke til på NAV "quantum" Altså, benchmarken din blir ikke mer troverdig av at du gjentar henvisningene dine til NAV flere ganger. Snarere tvert imot, vil jeg tro ... Edit; Beklager i overkant lite produktiv post. Endret 29. mars 2017 av tHz 1 Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 "Mission accomplished!!" Lenke til kommentar
tHz Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 "Mission accomplished!!" Beklager tidligere post. Den var mye på person og lite på sak. Jeg synes det er positivt at man kommer med forslag og ideer. Kudos for å stå på. Jeg vil dog gi deg et par råd. Om du neste gang bruker oppmerksomheten du får til å forklare og vise hva du konkret har gjort. I stede for å komme med useriøse påstander. 100 ganger bedre kvalitet? Det høres ut som noe fra tv-shop. Det er ikke målbart, og folk blir naturlig skeptisk. Det samme med 100% sikker epost. Det er ingen seriøse aktører i markedet som noen gang har påstått 100% sikkerhet. Det er en grunn til det. Det er rett og slett ikke mulig. Bruk mer tid på å være imøtekommende. Forklar og forklar uten å gå til angrep på personer, samt unngå å påstå for mye. La koden vise sin styrke på egenhånd. Uansett. Lykke til videre. Jeg håper du klarer å få dette til å bli noe, og beklager uproduktiv og negativ post fra min side. 1 Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Beklager tidligere post. Den var mye på person og lite på sak. Jeg synes det er positivt at man kommer med forslag og ideer. Kudos for å stå på. Jeg vil dog gi deg et par råd. Om du neste gang bruker oppmerksomheten du får til å forklare og vise hva du konkret har gjort. I stede for å komme med useriøse påstander. 100 ganger bedre kvalitet? Det høres ut som noe fra tv-shop. Det er ikke målbart, og folk blir naturlig skeptisk. Det samme med 100% sikker epost. Det er ingen seriøse aktører i markedet som noen gang har påstått 100% sikkerhet. Det er en grunn til det. Det er rett og slett ikke mulig. Bruk mer tid på å være imøtekommende. Forklar og forklar uten å gå til angrep på personer, samt unngå å påstå for mye. La koden vise sin styrke på egenhånd. Uansett. Lykke til videre. Jeg håper du klarer å få dette til å bli noe, og beklager uproduktiv og negativ post fra min side. Du har helt rett, det var ikke 100 ganger, sorry for at jeg overdrev, det var kun 22 ganger bedre. Dette er målbart og verifiserbart. Av 3 målte parametre, scoret Sephia bedre enn GMail på 2 av de med en faktor på 15, og det siste parametret med en faktor på 37. Snittet blir ergo 22 ganger bedre. Sjekk dataene selv; https://github.com/polterguy/phosphorusfive-dox/blob/master/chapter-19.md#profiling-sephia-against-gmail Dette er målbart forøvrig, og kan enkelt verifiseres og reproduseres. Jeg brukte forøvrig Google Chrome for å måle det. Jeg har forsøkt å forklare "hva jeg har gjort", men 19 av 19 ganger, blir jeg misforstått, og folk tror jeg er gal, fordi det jeg sier, bryter med 60 års "best practices" for programmering. Akkurat som om det er min feil at jeg "oppdaget noe skikkelig kult". Forøvrig, har jeg egentlig ikke oppdaget det, det er egentlig gammelt nytt, jeg bare dro den "skikkelig, skikkelig langt", og kom igjennom med noe som var equivalent med "warp drive" ... 100% sikkert er det selvfølgelig ikke, vi vet ikke engang med 100% sikkerhet om kryptering faktisk ikke allerede lar seg knekke. Men, på de tingene vi regner for å være "definisjonen av sikkerhet", så ligger Sephia 100% "innenfor", ikke 99%. 100% blank! Unnskyldning akseptert, lykke til til deg også Siden du gav meg noen gode råd, føler jeg meg posisjonert for å gi noen tilbake; Ikke avfei folk og ideer med negative tilbakemeldinger. Hvis du ikke kan virkelig sette deg inn i en sak, så har du ingen rett til å ha noe mening om saken, og da kan du likesågodt bare "bla videre". Det samme gjelder meg, og resten av verden også forøvrig. Jeg har programmert siden jeg var 8 år gammel, jeg er 42 år i dag. Det er ikke helt umulig at jeg kanskje muligens kan ett eller to triks som du ikke kan ... Voksent gjort å be om unnskyldning, to poeng til deg for det Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Og ja, jeg laget det fra scratch på 5 dager. Ikke tenker jeg å hverken lyve om det, eller å be om unnskyldning for det. Sjekk githuben selv ... Lenke til kommentar
tHz Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Du har helt rett, det var ikke 100 ganger, sorry for at jeg overdrev, det var kun 22 ganger bedre. Dette er målbart og verifiserbart. Av 3 målte parametre, scoret Sephia bedre enn GMail på 2 av de med en faktor på 15, og det siste parametret med en faktor på 37. Snittet blir ergo 22 ganger bedre. Sjekk dataene selv; https://github.com/polterguy/phosphorusfive-dox/blob/master/chapter-19.md#profiling-sephia-against-gmail Dette er målbart forøvrig, og kan enkelt verifiseres og reproduseres. Jeg brukte forøvrig Google Chrome for å måle det. Sitatet ditt var "levere hundre ganger bedre kvalitet" (litt lenger opp her på siden). Hastighet er lett målbart. Men kvalitet? Hvordan måler du antall ganger bedre kvalitet? Det blir bare tull, og det skjønner du også. Du bruker forøvrig konkrete tall i hytt og pine uten noe slags seriøsitet. 100 ganger lettere å komme inn på en server? Hvordan måler du det? Ikke bruk konkrete tall på denne måten, det ødelegger for det du forsøker å få frem. Jeg har forsøkt å forklare "hva jeg har gjort", men 19 av 19 ganger, blir jeg misforstått, og folk tror jeg er gal, fordi det jeg sier, bryter med 60 års "best practices" for programmering. Akkurat som om det er min feil at jeg "oppdaget noe skikkelig kult". Forøvrig, har jeg egentlig ikke oppdaget det, det er egentlig gammelt nytt, jeg bare dro den "skikkelig, skikkelig langt", og kom igjennom med noe som var equivalent med "warp drive" ... 100% sikkert er det selvfølgelig ikke, vi vet ikke engang med 100% sikkerhet om kryptering faktisk ikke allerede lar seg knekke. Men, på de tingene vi regner for å være "definisjonen av sikkerhet", så ligger Sephia 100% "innenfor", ikke 99%. 100% blank! Jeg bryr meg bæra om best practices innen IT. Spesielt innen IT. Best practices et år er måten du absolutt ikke bør gjøre ting på neste år. Ting endrer seg hele tiden. Men jeg har vært lenge nok i gamet til å se at det nye og helt utrolig revolusjonerende ofte bare en same shit different wrapping. Det hadde vært befriende om det ble informert om hva et nytt "paradigme" IKKE var spesielt egnet for, da man lettere kan fokusere og forstå fordelene de forsøker å få frem (deg inkludert btw). 100% sikkert er det selvfølgelig ikke, vi vet ikke engang med 100% sikkerhet om kryptering faktisk ikke allerede lar seg knekke. Men, på de tingene vi regner for å være "definisjonen av sikkerhet", så ligger Sephia 100% "innenfor", ikke 99%. 100% blank! Jeg vil gjerne vite hva du legger i "definisjonen av sikkerhet". Unnskyldning akseptert, lykke til til deg også Takk Siden du gav meg noen gode råd, føler jeg meg posisjonert for å gi noen tilbake; Ikke avfei folk og ideer med negative tilbakemeldinger. Hvis du ikke kan virkelig sette deg inn i en sak, så har du ingen rett til å ha noe mening om saken, og da kan du likesågodt bare "bla videre". Det samme gjelder meg, og resten av verden også forøvrig. Jeg har programmert siden jeg var 8 år gammel, jeg er 42 år i dag. Det er ikke helt umulig at jeg kanskje muligens kan ett eller to triks som du ikke kan ... Hehe Dette var faktisk litt morsomt, ikke på noen som helst ondskapsfull måte. Men rett og slett litt morsomt. Jeg begynte også å programmere når jeg var 8, og tja.. vi har like lang erfaring De aller fleste personer jeg har møtt i livet kan lære meg et triks eller to. Om så bare endring av perspektiv. Så det tror jeg absolutt du kan. Men det virker som du tror du er sitter på et supersett av kunnskap til alle her på forumet. Noe som jeg kan garantere ikke stemmer. Janteloven er en ting, litt ydmykhet for at det finnes andre kompetente mennesker er noe annet. Snakk MED mennesker, ikke TIL dem. Når det gjelder ditt råd så har jeg tatt meg selv i nakken for å forsøke å få en seriøst vinkling i denne debatten. Så jeg tar til meg det. Men...100% sikkerhet. Vel. Jeg kan nok om sikkerhet til at det bare er en komisk uttalelse. Noe jeg også har sagt. Den påstanden, sammen med de konkrete tallene du sprer rundt deg, festet til abstrakte måle-enheter, gjør at jeg ikke tar deg seriøst nok til å investere tid til å se på kildekoden din. Hadde 9 av 10 her inne vært enig i at løsningen din er genial, så ville jeg nok gjort det uansett. Men saken er at ingen her inne forstår poenget ditt, og du går løs på personer i stede for å forklare. Skrytevideoene hjelper heller ikke til på seriøsiteten. Hvorfor ikke heller lage en video hvor du forklarer? På en seriøs måte, uten selvskryt. Voksent gjort å be om unnskyldning, to poeng til deg for det Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Hvorfor ikke heller lage en video hvor du forklarer? På en seriøs måte, uten selvskryt. Alt du trenger å vite er her, jeg går gjennom all kildekode her, og gjennomanalyserer systemet; https://github.com/polterguy/phosphorusfive-dox/blob/master/chapter-19.md Det er faktisk en komplett bok, om P5, som avslutter med som det 19. kapittelet, at vi "kloner GMail". Alle arkitekturelle valg og designspesifikasjoner, i tillegg til den komplette (nesten) referanse til programmeringsspråket Hyperlambda, og Active Events, Ajax biblioteket, absolutt samtlige valg. Det tar deg ca. 45 minutter å lese det siste kapitlet. Hele boka, kanskje ca. 1-2 dager ... Boken inneholder også referanser til fler YouTube videoer. Jeg har brukt at par måneder på den. Skjønner du ikke det etter å ha lest den boka, så vet ikke jeg hvordan jeg skal forklare det ... Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Her starter boka; https://github.com/polterguy/phosphorusfive-dox Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Forøvrig er du ganske flink å legge ord i munnen min. Men jeg har nevnt 276 ganger bedre, det var basert på en profilering mellom Infragistics sine komponenter (treeview og datagrid) sammenlignet med P5 sine. Dette er også enkelt å verifisere. Jeg gjorde akkurat en CTRL+F på "100", og fant faktisk ingen referanser til "100 ganger bedre kvalitet", selv om jeg fant tallet hundre flere ganger da. Når det er sagt, så ja, på enkelte parametre så scorer P5 ikke 100, men faktisk 276 ganger bedre enn noen av konkurrentene (Infragistics for å være spesifikk) - Det scorer stort sett minst en størrelsesorden, og av og til to, bedre enn alle konkurrenter jeg har testet det på. Nok en gang; Nøytrale parametre ... Og i forhold til web, så har vi faktisk nøytrale parametre vi kan måle ting på, relativt eksakt. Disse øker og synker som regel proporsjonalt med det vi definerer som "kvalitet". Noe Google selv bruker i sine algoritmer for å score sites blant annet ... Lenke til kommentar
tHz Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Til resten av dere, som forstår hva jeg snakker om, kan dere kontakte meg, så skal jeg gjøre jobben til "quantum", hundre ganger mer produktivt, levere hundre ganger bedre kvalitet, til en hundredel av prisen, ved å legge inn etterhvert, "et par minutter med arbeidsinnsats annen hver tirsdag" ... https://gaiasoul.com/2017/03/14/i-am-available-for-hire-software-developer/ Som sagt; Lykke til på NAV "quantum" Denne. Inkludert personangrep. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Til resten av dere, som forstår hva jeg snakker om, kan dere kontakte meg, så skal jeg gjøre jobben til "quantum", hundre ganger mer produktivt, levere hundre ganger bedre kvalitet, til en hundredel av prisen, ved å legge inn etterhvert, "et par minutter med arbeidsinnsats annen hver tirsdag" ... https://gaiasoul.com/2017/03/14/i-am-available-for-hire-software-developer/ Som sagt; Lykke til på NAV "quantum" Denne. Inkludert personangrep. I tillegg til å skrive at rammeverket ser kult og bra ut, at jeg liker tilnærmingen til Hyperlambda osv. har jeg, og veldig mange andre, også skrevet at vi ikke ser helt at dette er flunkende nytt tankegods som snur alt på hodet. Det er - pussig nok - helt i tråd med hva Hansen nå selv også ser ut til å mene, både her og på MSDN: Forøvrig, har jeg egentlig ikke oppdaget det, det er egentlig gammelt nytt, jeg bare dro den "skikkelig, skikkelig langt" the idea was originally inspired by the "Pattern and Practices" team from Microsoft, which created the CAB framework, more than a decade ago Hyperlambda for instance, is largely inspired from Lisp Hvorfor det utløser slik æreskjelling, bruk av hersketeknikker osv. å påpeke det helt åpenbare får en bare spekulere i. Faktum er at personangrep, også de fra Thomas Hansen, er støy og de sier intet om P5-rammeverket, og dét er fella du også går i her; Avsnittet over nevner ikke P5 med et ord, påstår intet om at P5 er 10x, 100x eller 1000x bedre eller dårligere en hva som helst annet. Det inneholder kun påstander om hvor dårlig jeg er til å programmere relativt til Thomas Hansen. Så vidt jeg har fått med meg, lå 100x'ern-påstanden i datagrid'et til P5. Det ble etterhvert redusert til 10x'er. P5 benytter widgets fra Microsoft. I utgangspunktet er jeg ganske skeptisk til at noen av disse vil yte vesentlig bedre ved å få ennå et rammeverk lagt oppå. Det vi vet om "ytelsesmålingene" som er gjort her, er at de er foretatt med forbehold fra Thomas Hansen om at P5 kjører lokalt, muligens med kunstig generert load ved siden av, muligens ikke, det vet vi ikke, mens konkurrentene kjører remote, muligens på en ikke altfor kraftig spekket webtjener med mange andre oppgaver og brukere, osv. Ja, det er viktig å nevne disse forbeholdene, men bottom line blir at tallene man får ut da, er intetsigende. Om P5 klarer å gjøre magiske ting med ytelsen til den underliggende teknologien er uansett ikke det jeg oppfatter som interessant med dette rammeverket. Sånn sett er det et webrammeverk blant mange ande med state og logikk på serveren, med de fordeler og ulemper det medfører. All den støyen forfatteren produserer rundt dette hjelper nok lite til å promotere rammeverket. Nei, nå er det vel på tide å nav'e litt, eller muligens leie inn Thomas til å gjøre jobben min så jeg kan sette meg i baren og kjøpe paraplydrinker for mellomlegget. 1 Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Nei, nå er det vel på tide å nav'e litt, eller muligens leie inn Thomas til å gjøre jobben min så jeg kan sette meg i baren og kjøpe paraplydrinker for mellomlegget. Hehe, sorry - Dette er et touchy tema for meg. Sorry for at jeg "klikka" av Brainfuck kommentaren din, ser at det var litt "over the top", men jeg har jobba med Active Events siden Februar 2009, og jeg har blitt definert som "gal" opptil flere ganger, og er følsom for ting som angriper greiene mine, av åpenbare årsaker. Du er en fiin fyr, og jeg har ikke tenkt å stjele jobben din heller, så beklager, men paraplydrinkene må nok vente en liten stund. Kommer tilbake med ytelsevideo, selv om jeg har allerede posted "ørten" eksempler fra før. Så skal jeg vise deg hvor David kjøpte ølet, sånn at du kan drikke mjød, istedenfor cheezy paraplydrinker ... Lenke til kommentar
quantum Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 hm, ja, foretrekker nok mjød ... men hvis du er ute etter å promotere p5 tror jeg som sagt ytelse er feil fokus. hl-syntaksen er både kraftfull og litt tung å få hue rundt, mitt tips er å fokusere mer på å gjøre den biten mer tilgjengelig for almuen, og å lage demo apper a'la sephia med fokus på enkelheten og funksjonaliteten i p5, ikke ytelsen. good luck, det er bare å gønne på nå, hiv inn artikkel på dzone og diverse, ikke bare msdn. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 (endret) Moderatormelding Siden deltakerne i tråden ikke klarer å diskutere på et saklig nivå stenges tråden Endret 30. mars 2017 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg