Gå til innhold

Fant opp ny måte å programmere på. Nå har den norske utvikleren fått napp hos Microsoft

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og her er en forklaring på hvorfor det er "revolusjonerende".

Basically, rammeverket faciliterer for "exponential software productivity growth". Vis den setningen til en i organisasjonen din som skjønner økonomi og matematikk, og se hvordan ansiktet hans forandrer seg, når det går opp for han at jeg har rett ... ;)

https://gaiasoul.com/2017/03/15/exponential-software-productivity-growth/

Lenke til kommentar

PS!

Laget denne lille database appen på 45 minutter, noe som dere stort sett kan bekrefte selv, siden hele appen og videoen var en respons på en diskusjon rundt en artikkel på digi.no som utspant deg tidligere i dag ...

Appen er progressiv, funker på alle devicer, kan enkelt kryptere kommunikasjon, og installeres på en Linux server ...

Lenke til kommentar

Laget denne lille database appen på 45 minutter,

Jeg ser bare et skjema for innsending. Er det ikke noen admin-interface? Jeg synes ikke det var så veldig imponerende.

Appen er progressiv, funker på alle devicer,
Du mener responsiv? (Måtte google ordet selv :p)
Lenke til kommentar

Kryptert epost? At ingen har tenkt på det før!

Vel, lag det samme på 5 dager ... ;)

Hvorfor det? Kan ikke se at p5 blir verken mer eller mindre revolusjonerende av at man programmerer ditt eller datt med det. Du har lansert en slags meldingsdrevet event-arkitektur hvor meldingsinnholdet er helt dynamisk. Ingen av delene er nytt, det første er svært utbredt, og det siste; Ja noen ganger er dynamikk og fleksibilitet en stor fordel, andre ganger ikke. Så kan kan man kode vanlig C# der hvor det er fordelaktig med metodesignaturer, typesjekk osv., og bruke Active Events der det gir flest fordeler. Best of both worlds? Kanskje det? Revolusjonerende? Tja ...

Du har tidligere demonstrert at du kan lage en webtjeneste med et helt generisk api, og spurt hvilket annet rammeverk man kan gjøre det samme i. Spørsmålet er vel heller hvilke rammeverk man ikke kan gjøre det i; Bytt ut det generiske node-hierarkiet i p5 med json, xml eller hva du vil i f.eks. et hvilket som helst rest-rammeverk, samtidig som du ikke implementerer validering, typesjekk osv., og vipps har du en tjeneste med ett eneste helt generisk entrypoint, akkurat som du spurte etter. Intet hokus-pokus i det heletatt med dét, men noen ganger trenger man struktur isteden, og da implementerer man struktur. Fordi man trenger det, ikke fordi man ikke har skjønt at det går an å skippe det.

Selv om man ikke har janteloven på msdn synes det for meg som kommentarene går på det samme; folk sliter med å se det revolusjonerende. Og hva er problemet med det, egentlig? Det du har laget er like interessant, bra, kult og brukbart, likevel, men det drukner litt i alle forsøkene på å overbevise verden om at dette snur alt på hodet.

Kan ikke heller du legge fram benchmarken din som viser, på en måte som lar seg reprodusere av andre, at datagrid'et ditt (som vel egentlig bare kjører oppå en Microsoft-widget, hvis jeg har forstått det riktig?) er hundre ganger raskere enn andre tilsvarende grids? 
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor det? Kan ikke se at p5 blir verken mer eller mindre revolusjonerende av at man programmerer ditt eller datt med det.

Du er ikke så smart du, er du vel ...?

Med andre ord, du synes ikke at det er noe særlig å skrive hjem om, at jeg har laget et program på 5 dager, alene, som under normale omstendigheter er et prosjekt av en størrelsesorden som enkelt ender opp med å koste hundrevis av millioner av kroner, tar flere år å levere, og krever ett dusin med utviklere og prosjektstyringsledere ...?

Jeg regner med, at på et ubevisst nivå, så er du sikkert selv klar over at det er ipso facto hva du sier ...

Men greit lille gutten, da er det vel ikke så revolusjonerende da ... ;)

Men vil nok tippe at det er en stor andel av andre som er diametralskt uenig med deg, blant annet de fleste som kommenterer på MSDN artikkelen :D

Som sagt; Lykke til på NAV (og merk, jeg bad deg IKKE om å søke hjelp på NAV, hvis du skal gjøre narr av meg, så foreslår jeg at en grei plass å start, er ved å ikke feilsitere meg ... ;) )

PS!

Holder på å laste opp en video som demonstrerer det du etterspør ...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...