2J37JHPB Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 For meg ser det ut som et helt vanlig serverside webrammeverk av den typen som nå begynner å bli litt umoderne. Hyper Lambda ser ut til å ha arvet litt syntax fra brainfuck ... hehe, men ærlig talt liker jeg kompakt kode, sikkert meget effektivt når man har kommet inn i det. Hehe, brainfuck ja. Morsomt språk, men det har lite til felles med Hyperlambda - Bortsett fra at begger er Turing complete da ... Nok en gang, litt dårlig formattering her da, men tipper dette ville blitt et par hundre linjer med C#, JS og CSS. I Hyperlambda er det 11 linjer med kode create-widget parent:content class:col-xs-12 widgets literal:foo element:button class:btn btn-primary innerValue:Click me! onclick p5.web.widgets.property.set:foo innerValue:Hello world! Og det er i tillegg "nært naturlig språk" og lingvistikk. Jeg tror du sliter litt med å bortforklare dette Under kobler jeg til MySQL og gjør en select. Ca. 30-50 linjer med kode i C#. I Hyperlambda er det to linjer p5.mysql.connect:[some-database-connection-string] p5.mysql.select:select * from some_table Jeg kan gi deg hundrevis av andre eksempler. Generelt, så gir Hyperlambda deg ca. en størrelsesorden mindre kode, på de meste vanlige oppgavene, i tillegg til *signifikant* redusert kompleksitet. Hvis du synes det er, sitat "umoderne", så ønsker jeg deg lykke til på NAV Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Var det noe mer dere lurte på ...? Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Pst, kanskje det blir enklere for dere å forstå at kodebasen min i denne lille "appen" var på ca. 5.000 linjer med kode ... Lenke til kommentar
0laf Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Hvis du fortsatt, sitat "ikke skjønner det", tror jeg du er alene ... Joa, jeg skjønner såpass, det du postet ser litt ut som Jade, dog personlig foretrekker jeg EJS eller JSX i stedet. Jeg skjønner til dels det du har skrevet, helt ned til de typiske bootstrap klassene, jeg skjønner bare ikke helt poenget, og hvordan dette kan være særlig revolusjonerende ? Jeg forstår jo også at onclick handleren kaller noe på serversiden, da sikkert gjennom ajax eller noe slikt, og at det er enklere enn å skrive koden selv, men likevel, revolusjonerende er det vel neppe? ( og for guds skyld kompiler til en skikkelig addEventListener, ikke bare en attributt ). Jeg sitter jo her å blar i kildekoden, å det ser ut til å være noen wrappere og litt enkel parsing i ikke alt for mange linjer med kode? Med andre ord, noen såkalte "convenience" funksjoner som gjør ting litt enklere, og som parser til gyldig HTML, C# osv, så igjen, jeg forstår ikke et kvekk av dette, og med det mener jeg ikke nødvendigvis at jeg ikke forstår kode, mer at jeg ikke forstår hva som gjør dette revolusjonerende, eller i det hele tatt hva som er poenget ? Nå må jeg jo innrømme at denne lille appen din også ser ut til å være helt fullstendig poengløs for meg, da det virker enklere dersom man allerede har med seg en telefon å finne bildene på Google eller lignende enn å rote rundt i den appen, men det er mulig jeg tar feil, og at det som for meg virker som total sløsing av talent på meningsløse løsninger, kanskje faktisk er revolusjonerende ? Endret 13. mars 2017 av adeneo 1 Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Nå må jeg jo innrømme at denne lille appen din også ser ut til å være helt fullstendig poengløs for meg, da det virker enklere dersom man allerede har med seg en telefon å finne bildene på Google eller lignende enn å rote rundt i den appen, men det er mulig jeg tar feil, og at det som for meg virker som total sløsing av talent på meningsløse løsninger, kanskje faktisk er revolusjonerende ? Appen er utviklet for en kvinne som er døv, stum, analfabet, og ikke har tegnspråk. Hun vokste opp i Brasil, og jeg har utviklet denne for at hun skal kunne lære seg å kommunisere (gratis). I ettertid, ble appen "kjøpt opp", og "lukket", men da jeg hadde laget den første spiken, som demonstreres under her, hadde jeg jobba ca. 5 uker med sakene ... https://www.youtube.com/watch?v=u8DlBynEwXM I dag er appen mye rikere, men beklageligvis "closed source", siden jeg får betalt for å videreutvikle den. Blant annet har jeg "tastatur input" (altså man kan skrive i dokumentet, og ordene slås opp mot en "dictionary database", og det vises bilder fra denne databasen for hvert enkelt ord) I tillegg har jeg støtte for over 50 språk, både som "grunnspråk", og konvertering frem og tilbake. Denne døvstumme kvinnen kan for eksempel skrive med bilder, trykke på en knapp, for deretter å få bildene gjort om til tekst, som igjen oversettes fra for eksempel Brasiliansk til Japansk, så blir den japanske teksten ved bruk av talesyntese gjort om til tale. Jeg kommer til å implementere også den "reverserte" prosessen, altså talegjenkjenning (på alle språk), som så blir gjort om til tekst, oversatt til Portugisisk (fra for eksempel Japansk), som deretter brukes for å finne frem bildene som er assosiert med ordene, og vises til den døvstumme/analfabetiske kvinnen som bilder ... Altså, summa summarium; En blind Japansk kvinne, kan kommunisere med en døvstum Portugisisk kvinne, som ikke kan hverken skrive eller bruke tegnspråk ... Mulig jeg er den eneste som synes dette da, men jeg synes det er ganske kult da ... PS! I forhold til "Magix Illuminate" og det å lære "bestemor å programmere", så har jeg allerede i et slikt "symbolspråk" i tankene for å deklarerer programmeringsinstruksjoner, ol ... Det komiske er at med 42x42x42 (altså en perfekt balansert tavlestruktur), så har man da, ved *TRE KLIKK* på tastaturet, tilgang til i teorien et vokabular på 74.088 "ord". Dette kan være "naturlig tale", eller "algoritmer" og "funksjoner", som en deklarerer ved enkel "symbolbruk" ... Men, dette er litt frem i tid må jeg innrømme, da jeg må jobbe for maten for tida I tillegg var mye av problemene med Magix Illuminate, at det trengte en grunnstruktur som var vanvittig solid. Jeg forsøkte med Magix å lage en skyskraper, uten at jeg hadde grunnmuren på plass først. Nå i dag, har jeg grunnmuren (og det er faktisk de eksakt samme ideene som Magix, men 100% ny kodebase) - Så hvis jeg lever lenge nok til å skru sammen disse ideene på toppen av P5, så er det ikke umulig at du ser noe ganske så seriøst "revolusjonerende" rundt de samme ideene i fremtiden en gang. Uansett, så er som sagt ovenstående "app" bygget på ca. 5 uker, og hadde på daværende tidspunkt ca. 5.000 linjer med kode. Jeg synes nå det taler for seg selv da ... Men vi alle er forskjellige, og kanskje du ikke trenger P5 - Dog, så tviler jeg. Jeg er relativt "senior" på "programmeringsstadiet", som du sikkert har skjønt for lenge siden. Og jeg bruker utelukkende P5 når jeg programmerer. Og når jeg trenger noe i tillegg, som f.eks. jQuery, ol - Så bruker jeg det i kombinasjon med P5. Men, dette er mer sjeldent enn man skulle tro, siden P5 løser alle "basisproblemene", og leverer en "single code base", i et programmeringsspråk, på en relativt nifty måte, som gjør det enklere å vedlikeholde, enklere å modifisere, og enklere å utvikle ... Det er tross alt 10 års forskning og utvikling som ligger bak dette ... Dette er ikke noe "SourceForge hobby prosjekt" ... 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Altså, summa summarium; En blind Japansk kvinne, kan kommunisere med en døvstum Portugisisk kvinne, som ikke kan hverken skrive eller bruke tegnspråk ... Jeg tar poenget ditt, og innser at denne appen kanskje har et bruksområde, dog et svært snevert et i så måte. For hvor ofte finner man en analfabet som hverken kan skrive eller lese, men som eier en smarttelefon med en slik app, og som reiser i et land hvor vedkommende ikke kan språket? Og hvordan skulle en blind japansk kvinne kunne se bildene? Dog, flisespikking, lykke til videre, jeg antar at det er sikkert mange andre som forstår poenget med P5, å finner det nyttig, jeg er dessverre ikke en av de! Min første tanke når jeg ser noe slikt er umiddelbart "I call bullshit", ettersom jeg er både pessimist og skeptiker når det kommer til ting som er "revolusjonerende", men som egentlig ser helt unødvendig ut for meg, og det skorter ikke på den slags om dagen, du er ikke noe unikt snøfnugg i så måte, Github er proppfullt av unødvendig vås som folk både utvikler og bruker daglig, slik at markedet er sikkert der. Endret 13. mars 2017 av adeneo 1 Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Jeg tar poenget ditt, og innser at denne appen kanskje har et bruksområde, dog et svært snevert et i så måte. For hvor ofte finner man en analfabet som hverken kan skrive eller lese, men som eier en smarttelefon med en slik app, og som reiser i et land hvor vedkommende ikke kan språket? Og hvordan skulle en blind japansk kvinne kunne se bildene? Tja, det er tusenvis av psykisk utviklingshemmede i Norge, som allerede bruker slike lignende "apper". Det er flere leverandører av slike hjelpemidler i Norge allerede. RollTalk, Askeladden, osv, osv, osv - Noen av disse IT leverandørene har hundrevis av ansatte. Appen min har samme marked. Dessuten, den "blinde Japanske kvinnen" behøver ikke se bildene, siden hun får lest opp Japansk tale, basert på talesyntese, konstruert fra bildene, som igjen oversettes fra Brasiliansk til Japansk, før talesyntesen konstrueres. Forøvrig, er dette "edge casen min", og tusenvis av andre, sannsynligvis bare i Oslo gryta alene, har bruk for slike "apper". Stephen Hawkins anyone ...? Forøvrig trenger hun ikke noe "smart telefon". Jeg har gitt henne min gamle laptop, som kjører Linux, og skal installere Apache + Mono på den. I tillegg, trenger denne kvinnen å kunne kommunisere med sin lokale kjøpmann, sin sønn, barnebarnet, naboer, og andre i sitt lokalområde. Dama er fullstendig uten språk, og kan ikke kommunisere overhodet. Ikke tegnspråk, ikke skriftlig og ikke tale ... Jeg gir henne muligheten til å kommunisere med hele verden ... 1 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 For meg ser det ut som et helt vanlig serverside webrammeverk av den typen som nå begynner å bli litt umoderne. Hyper Lambda ser ut til å ha arvet litt syntax fra brainfuck ... hehe, men ærlig talt liker jeg kompakt kode, sikkert meget effektivt når man har kommet inn i det. Hehe, brainfuck ja. Morsomt språk, men det har lite til felles med Hyperlambda - Bortsett fra at begger er Turing complete da ... Nok en gang, litt dårlig formattering her da, men tipper dette ville blitt et par hundre linjer med C#, JS og CSS. I Hyperlambda er det 11 linjer med kode create-widget parent:content class:col-xs-12 widgets literal:foo element:button class:btn btn-primary innerValue:Click me! onclick p5.web.widgets.property.set:foo innerValue:Hello world! Og det er i tillegg "nært naturlig språk" og lingvistikk. Jeg tror du sliter litt med å bortforklare dette Under kobler jeg til MySQL og gjør en select. Ca. 30-50 linjer med kode i C#. I Hyperlambda er det to linjer p5.mysql.connect:[some-database-connection-string] p5.mysql.select:select * from some_table Jeg kan gi deg hundrevis av andre eksempler. Generelt, så gir Hyperlambda deg ca. en størrelsesorden mindre kode, på de meste vanlige oppgavene, i tillegg til *signifikant* redusert kompleksitet. Hvis du synes det er, sitat "umoderne", så ønsker jeg deg lykke til på NAV Du lever nok litt i din egen verden hvis du ikke har fått med deg at det "nye store" er klientside-rammeverk a'la React og Angular. Så lykke til på NAV med det. Smiley, smiley, wink, wink, oink, oink og alt det der. Om det derre språket ditt er "nært naturlig språk" eller ikke har jeg nok ikke uttalt meg om, og har dermed heller ikke noe å bortforklare. Kommenterte bare at syntax'en så artig ut, ref nedenfor. Kompliment eller fornærmelse; fritt valg, men det var ment som det første, fint med kompakt kode. :x:/..for-each/*/p5.string.split/0/-?name Og du klarer, etter 10 år, å koble deg til Mysql. Fint. Men enten kan du ikke .Net/C# eller så står det dårligere til i MS-leiren enn jeg trodde; ingen med vettet i behold skriver 30-50l kode hver gang de skal koble seg til en database og kjøre en spørring i dag. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Jeg gir henne muligheten til å kommunisere med hele verden ... Men det er vel ikke egentlig temaet her? Appen er sikkert fin den, men ingen av spørsmålene rundt rammeverket ditt ble besvart. Endret 13. mars 2017 av quantum Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Jeg gir henne muligheten til å kommunisere med hele verden ... Men det er vel ikke egentlig temaet her? Appen er sikkert fin den, men ingen av spørsmålene rundt rammeverket ditt ble besvart. OK, "quantum"; Har du et seriøst spørsmål? Hvis du har det, så skal jeg svare seriøst. Hvis du bare er ute etter å disse andre, med Janteloven i hånd, så har jeg vel egentlig lite usnakket med deg. Det er mange (utover meg) som skimrer brilliansen i P5, og jeg har fått mye positiv feedback og kudos i det siste. Jeg trenger ikke bruke energien min på deg ... 1 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 (endret) OK, "quantum"; Har du et seriøst spørsmål?Hvis du har det, så skal jeg svare seriøst. Hvis du bare er ute etter å disse andre, med Janteloven i hånd, så har jeg vel egentlig lite usnakket med deg. Det er mange (utover meg) som skimrer brilliansen i P5, og jeg har fått mye positiv feedback og kudos i det siste. Jeg trenger ikke bruke energien min på deg ... Nei, bevares, bruk energien din akkurat som du vil. Spørsmålene var det adeneo som hadde, de står i et innlegg ovenfor her, og går på rammeverket ditt og ikke denne appen du har laget. Det er helt relevante spørsmål og har intet med janteloven og dissing å gjøre så langt jeg kan skjønne, det går rett og slett på hva det er som skiller ditt rammeverk fra skogen av andre serverside-rammeverk. Jeg vil heller stille spørsmålstegn ved din henvisning til NAV? Hva er det for noe, syns du? Du må gjerne ta det som en personlig fornærmelse at vi sliter med å se det, hvis det får deg til å føle deg bedre, men jeg tror ikke det var sånn adeneo mente det. For min del blir jeg altså ikke voldsomt imponert av en spørring mot mysql, hvis det er dét som er janteloven så får det heller bare være det. Lykke til videre. Endret 14. mars 2017 av quantum 1 Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Lykke til videre. Takker, det samme til deg ... PS! Hvis du kan repetere de spørsmålene som du fortsatt mener står ubesvart, og som du lurer på, så skal jeg forsøke å besvare de (igjen) ... Lenke til kommentar
quantum Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Lykke til videre. Takker, det samme til deg ... PS! Hvis du kan repetere de spørsmålene som du fortsatt mener står ubesvart, og som du lurer på, så skal jeg forsøke å besvare de (igjen) ... #44 , alt som ikke dreier seg om appen din. Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Lykke til videre.Takker, det samme til deg ... PS! Hvis du kan repetere de spørsmålene som du fortsatt mener står ubesvart, og som du lurer på, så skal jeg forsøke å besvare de (igjen) ... #44 , alt som ikke dreier seg om appen din. Mulig jeg sliter litt med lingvistikkforståelsen min her, men jeg leste igjennom hele denne kommentaren, og fant ikke så mye som ett eneste spørsmål der ...? Stort sett oppsummerer OP i den kommentaren ting han allerede HAR forstått da ... Det var mange spørsmålstegn der ja, det skal jeg være enig med deg i. Men slik jeg leste denne kommentaren, var dette retoriske spørsmål, som er vanskelige, om ikke umulige, for meg å gi noe særlig svar på, utover det jeg allerede har gjort. Men hvis du klarer å formulere ett åpent spørsmål, så skal jeg forsøke å svare deg da ... PS, når det er sagt; https://gaiasoul.com/2017/03/14/i-am-available-for-hire-software-developer/ Lenke til kommentar
quantum Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Du fant ikke et eneste spørsmål, sier du? Bare spørsmålstegn? Jeg oppfatter det dithen at adeneo lurer på omtrent de samme tingene som folk lurer på i kommentarfeltet under artikkelen din på msdn. De spørsmålene besvarer du med at P5 er et rammeverk for programmerere som ikke kan programmere i det hele tatt, spesielt de helt hjelpeløse som ikke kan implementere et interface. Javel, fint, men programmering uten interfaces og implementasjoner av disse er vel strengt tatt ikke noe nytt. På den annen side; Koding i hyperlambda, dét har ikke vært gjort noe annet sted, men det er vel ikke revolusjonerende å presentere et nytt programmeringsspråk tilpasset håntering av noder i en trestruktur heller? Det koker vel ned til hvor man vil legge lista for hva som kan kalles revolusjonerende ... jo lavere man legger den jo mere hype får man. Msdn gir full uttelling sånn sett, så det gjenstår egentlig bare å se om det tar av. Jeg kan ikke annet enn legge merke til at det kun er én contributor på git-hub'en din, og det store spørsmålet for min del blir hvordan et stort og løst sammenknyttet system basert på Active Events vil være å vedlikeholde, over tid, av mange programmerere? Ser for meg at interfacer og metodesignaturer plutselig hadde vært svært så nyttige for å unngå allverdens pussige runtimeproblemer. Har du mekanismer for å håndtere versjoner, f.eks? Gitt modul A og B, som begge bruker C, så gjør man en endring i C, og oppdaterer kun A tilsvarende, og glemmer B. Svært vanlig scenario. Ja, jeg vet mange foretrekker noe langs de linjene, og så baserer seg på å fange alle overraskelsene i tester fremfor v. compiletime, men det jo ikke noe nytt i seg selv. Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Du fant ikke et eneste spørsmål, sier du? Bare spørsmålstegn? Jeg oppfatter det dithen at adeneo lurer på omtrent de samme tingene som folk lurer på i kommentarfeltet under artikkelen din på msdn. De spørsmålene besvarer du med at P5 er et rammeverk for programmerere som ikke kan programmere i det hele tatt, spesielt de helt hjelpeløse som ikke kan implementere et interface. Javel, fint, men programmering uten interfaces og implementasjoner av disse er vel strengt tatt ikke noe nytt. På den annen side; Koding i hyperlambda, dét har ikke vært gjort noe annet sted, men det er vel ikke revolusjonerende å presentere et nytt programmeringsspråk tilpasset håntering av noder i en trestruktur heller? Det koker vel ned til hvor man vil legge lista for hva som kan kalles revolusjonerende ... jo lavere man legger den jo mere hype får man. Msdn gir full uttelling sånn sett, så det gjenstår egentlig bare å se om det tar av. Jeg kan ikke annet enn legge merke til at det kun er én contributor på git-hub'en din, og det store spørsmålet for min del blir hvordan et stort og løst sammenknyttet system basert på Active Events vil være å vedlikeholde, over tid, av mange programmerere? Ser for meg at interfacer og metodesignaturer plutselig hadde vært svært så nyttige for å unngå allverdens pussige runtimeproblemer. Har du mekanismer for å håndtere versjoner, f.eks? Gitt modul A og B, som begge bruker C, så gjør man en endring i C, og oppdaterer kun A tilsvarende, og glemmer B. Svært vanlig scenario. Ja, jeg vet mange foretrekker noe langs de linjene, og så baserer seg på å fange alle overraskelsene i tester fremfor v. compiletime, men det jo ikke noe nytt i seg selv. OK, det var noen spørsmål her. Jeg skal forsøke å besvare de, og overse "gallen din". Ref; "det store spørsmålet for min del blir hvordan et stort og løst sammenknyttet system basert på Active Events vil være å vedlikeholde, over tid, av mange programmerere?" Det er hele poenget med Active Events, at mange kan bidra med "moduler", som så senere sys sammen til applikasjoner. På samme måten som "pipes" var fordelen med Unix, er Active Events tilsvarende for P5. Ref; "Har du mekanismer for å håndtere versjoner, f.eks?" Tja, arguably mye sterkere enn mekanismene som ligger til grunn for IInterface1, IInterface2, IInterface3, osv - Hvis du ikke forstår problemet, foreslår jeg at du laster ned for eksempel DirectX, og kikker på alle interfacene som eksisterer der ... Og det var vel stort sett det som var av spørsmål der Lenke til kommentar
quantum Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Du fant ikke et eneste spørsmål, sier du? Bare spørsmålstegn? Jeg oppfatter det dithen at adeneo lurer på omtrent de samme tingene som folk lurer på i kommentarfeltet under artikkelen din på msdn. De spørsmålene besvarer du med at P5 er et rammeverk for programmerere som ikke kan programmere i det hele tatt, spesielt de helt hjelpeløse som ikke kan implementere et interface. Javel, fint, men programmering uten interfaces og implementasjoner av disse er vel strengt tatt ikke noe nytt. På den annen side; Koding i hyperlambda, dét har ikke vært gjort noe annet sted, men det er vel ikke revolusjonerende å presentere et nytt programmeringsspråk tilpasset håntering av noder i en trestruktur heller? Det koker vel ned til hvor man vil legge lista for hva som kan kalles revolusjonerende ... jo lavere man legger den jo mere hype får man. Msdn gir full uttelling sånn sett, så det gjenstår egentlig bare å se om det tar av. Jeg kan ikke annet enn legge merke til at det kun er én contributor på git-hub'en din, og det store spørsmålet for min del blir hvordan et stort og løst sammenknyttet system basert på Active Events vil være å vedlikeholde, over tid, av mange programmerere? Ser for meg at interfacer og metodesignaturer plutselig hadde vært svært så nyttige for å unngå allverdens pussige runtimeproblemer. Har du mekanismer for å håndtere versjoner, f.eks? Gitt modul A og B, som begge bruker C, så gjør man en endring i C, og oppdaterer kun A tilsvarende, og glemmer B. Svært vanlig scenario. Ja, jeg vet mange foretrekker noe langs de linjene, og så baserer seg på å fange alle overraskelsene i tester fremfor v. compiletime, men det jo ikke noe nytt i seg selv. OK, det var noen spørsmål her. Jeg skal forsøke å besvare de, og overse "gallen din". Ref; "det store spørsmålet for min del blir hvordan et stort og løst sammenknyttet system basert på Active Events vil være å vedlikeholde, over tid, av mange programmerere?" Det er hele poenget med Active Events, at mange kan bidra med "moduler", som så senere sys sammen til applikasjoner. På samme måten som "pipes" var fordelen med Unix, er Active Events tilsvarende for P5. Ref; "Har du mekanismer for å håndtere versjoner, f.eks?" Tja, arguably mye sterkere enn mekanismene som ligger til grunn for IInterface1, IInterface2, IInterface3, osv - Hvis du ikke forstår problemet, foreslår jeg at du laster ned for eksempel DirectX, og kikker på alle interfacene som eksisterer der ... Og det var vel stort sett det som var av spørsmål der vanskelig å ta deg seriøst når du sidestiler spørsmål fra leserne dine med "galle", og oppfordrer oss til å søke hjelp på nav. men the proof is in the pudding, som de sier, nå har du fått skikkelig eksponering, så får den som har lyst se om det flyr. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Hadde det ikke vært du som var fokus i artikkelen og deg dette handler om så hadde jeg gitt f. Det er du som er "selgeren" og du bør opptre profft. Jeg forstår deg godt. Jeg klarer heller ikke å la vær å "ta igjen". Skal jo sies at jeg faktisk synes det er litt gøy når ting sklir litt ut på denne måten også 1 Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Hadde det ikke vært du som var fokus i artikkelen og deg dette handler om så hadde jeg gitt f. Det er du som er "selgeren" og du bør opptre profft. Du har selvfølgelig rett, beklageligvis er jeg bare ett menneske da ... Jeg forstår deg godt. <3 Jeg klarer heller ikke å la vær å "ta igjen". Skal jo sies at jeg faktisk synes det er litt gøy når ting sklir litt ut på denne måten også Det er ikke gøy når Janteloven blir brukt som balltre, men jeg skjønner hva du mener. Av og til ler vi av ting vi ikke burde ledd av. Jeg er skyldig der selv ... Til de som spurte meg om hva som var så "revolusjonerende", når "bestemor kunne programmere", osv. Jeg har plukka dette ut av releasen, men det ligger bak i der i GIT historien. Jeg laget dette på ca. 2 måneder i Brasil i fjor, på denne tiden. Men plukka det ut, fordi jeg ville fokusere på kjernen ... Videoen under demonstrerer et komplett RAD Visuelt utviklingsgrensesnitt. Hele IDE'et er laget som en "plugin" til CMS, og lager "controls" types of pages. Kanskje ikke akkurat klart for "bestemor", men jeg tror det er enkelt å forstå at det er mulig å komme til "bestemor nivå" ved å bruke slike elementer. Som sagt, dere kan følge GIT historien, og bekrefte at dette ble skrudd sammen på ca. 2 måneder. Det muliggjør enkel programmering, for de som har IT kunnskaper, som er equivalent med "avansert bruk av Excel" ... Men det ble plukket ut, fordi kjernen ikke var stabil nok, og jeg ville fokusere på kjernen, og ha muligheten til å refaktorere, uten å måtte drasse med meg et komplett RAD Visual IDE utviklingsgrensesnitt. PS! Ikke spre denne videoen for mye pliis. https://www.youtube.com/watch?v=jRV5zo4YtIk Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Svar meg så på følgende spørsmål; Hvordan er dette ikke revolusjonerende ...? Repeterer den siste videoen, i et håp om at den blir "embedded" ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg